Kapper advies en mening gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 19:08

Allereerst iedereen bedankt voor de reacties. De conclusie die ik hieruit trek is wel dat mijn verwachting niet overeenkomt met de prijs van deze kapper en er verder ook niet echt een hele goede match is.

Voor de mensen die zeggen dat ik mijn wensen concreet uit moet spreken:
Ik heb voordat mijn haar geföhnd (door iemand anders) werd dus gezegd dat ik het best leuk zou vinden als er iets van een "full blow out effect" is of dat er ook best een krultang bij gepakt mocht worden. Leef je uit heb ik letterlijk gezegd. Dit was dan wel tegen een kapper in opleiding maar dan heb ik mijn mond toch open getrokken? Het helpt ook niet helemaal dat ik niet echt eindeloos kan babbelen met deze kapper, dat is ook nooit anders geweest dus ik voel me al snel bezwaard. In dat opzicht is de communicatie niet optimaal. Mijn kapper die mijn haar geknipt heeft heeft niet toen ik binnenkwam gekeken naar de kwaliteit van mijn haar toen het droog was maar direct zijn collega mijn haar laten wassen. Dat is eigenlijk ook wel de standaard procedure.

Misschien toch maar eens naar Cosmo kappers en dan diep in de portemonnee. Het feit dat ik daar wel tevreden ben over Touch Up behandelingen geeft wat hoop.

Goof

Re: Kapper advies en mening gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 19:12

Maar 'leef je uit' zegt toch precies niets over wat jij wil?
Dan kan een ander dat ook niet weten.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 19:18

Mijn kapster maakt elke keer na het knippen van mijn pony een vlecht en vaak best een kunstwerk.
https://www.instagram.com/p/Ce50zplMK64/ Dit was de laatste, de 2 knipbeurten erna waren hectischer en dus geen tijd voor een vlecht. Maar vaak begint ze er zelf aan. Ik geloof als ik de kapster moet geloven dat ik geweldig haar heb. Vooral de lengte en de hoeveelheid schijnen top te zijn om mee te vlechten maar ze hoeft geen krultang te gebruiken want dat hangt voor ik thuis ben al weer recht. En het kost me 6 euro voor het knippen van die pony. En daarvoor dus ook nog een mooie vlecht.

Jaren terug toen mijn kapster nog stage liep daar heeft ze onder begeleiding van een andere kapster mijn haar geverfd en dat was echt schitterend. Dus ook kappers in opleiding kunnen er best wel wat van. Nou wilde ik toen Ombre en had de kapster in opleiding net geleerd op school hoe dat moest.

Met het verven van de ombre heb ik foto's laten zien en de eerste keer dat de pony geknipt werd ook foto's laten zien. Zelfs als ik nu door een andere kapster geknipt moet worden wil ik nog een foto laten zien. Dat kan tegenwoordig ook eentje zijn van mezelf dan van een voorbeeld. Maar misschien de volgende keer en foto laten zien van wat je wilt en dan vragen of dat ook bij jouw haar kan.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 19:20

Hmmm ik hoor daar mezelf van een tijdje terug praten.
Langer, dun haar, slag die altijd de verkeerde kant op gaat, kapper die er nix mee kan en het dan maar steil maakt terwijl dat niet uit ziet, gigantische hoge rekening en nog niet tevreden naar huis.

Sinds een jaar of wat ben ik gestopt met het zoeken naar een kapper. Ik ben begonnen met niet meer wassen. Oh wat voelt dat vies en jeukerig aan, maar ik krijg er zo'n enorme mooie volle bos haar van!!! En ja gelukkig na een paar maanden jeukt het ook niet meer. Nu was ik alleen mijn hoofdhuid 1x per 4-6 weken alleen met shampoo voor elke dag. Dus zonder siliconen en ook geen cremespoeling.

Knippen doe ik zelf: voorover buigen, haar in een punt (niet draaien!) en 2-3 cm afknippen (niet te veel in 1 keer!) In de 2 deuren spiegel kan ik mijn achterkant zien en mocht het scheef zijn, dan kan ik het nog een keer proberen.

Ik ga echt nooit meer naar een kapper!!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 19:23

Ik vraag me af of je niet te vaak naar de kapper gaat? Je haar is niet geverfd, zeg je. Waarom ga je dan om de 10 weken? Heeft je kapper daar een goede reden voor gegeven?

Ik ga twee keer in het jaar en betaal 75 euro voor wassen, olaplex behandeling, model knippen en stylen, en dan hebben we het inderdaad over een full blow out. Omdat mijn haar vrij zwaar is, ziet dat er niet uit zoals in de film wel kan. Maar ik denk dat dat voor veel mensen een illusie is. En afhankelijk van het haar blijft er ook gewoon geen krul in zitten (vriendin van mij heeft dat ook, krullen blijven bij haar alleen met een bus haarlak een dagje zitten).

Wel vind ik het oprecht jammer dat je niet blij bij de kapper weg komt, dat zou wel zo moeten zijn, imo.

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 19:30

Goof schreef:
Maar 'leef je uit' zegt toch precies niets over wat jij wil?
Dan kan een ander dat ook niet weten.

Ik denk dat wel elkaar niet goed begrijpen en er sprake is van een miscommunicatie. Bovenstaande is namelijk niet het enige wat ik tegen de kapper gezegd heb. Als we elkaar niet goed begrijpen is dat prima. :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 19:34

Maar als wij je hier blijkbaar al niet begrijpen, terwijl je nou na kan denken en kan aanpassen voordat wij het lezen, hoe moet de kapper het dan begrijpen? Ook ik lees niks concreets in wat je gezegd schijnt te hebben namelijk.

Heb je letterlijk om een blow-out gevraagd? Dus letterlijk "ik wil graag een full blow-out effect"? En dus niet "ik zou het best leuk vinden als het iets van een full blow-out effect is"? (En dat laatste dan ook nog verdund met "of iets van.....")

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 19:35

Zet eens een foto neer?

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 19:37

friezenfan2 schreef:
Mijn kapster maakt elke keer na het knippen van mijn pony een vlecht en vaak best een kunstwerk.
https://www.instagram.com/p/Ce50zplMK64/ Dit was de laatste, de 2 knipbeurten erna waren hectischer en dus geen tijd voor een vlecht. Maar vaak begint ze er zelf aan. Ik geloof als ik de kapster moet geloven dat ik geweldig haar heb. Vooral de lengte en de hoeveelheid schijnen top te zijn om mee te vlechten maar ze hoeft geen krultang te gebruiken want dat hangt voor ik thuis ben al weer recht. En het kost me 6 euro voor het knippen van die pony. En daarvoor dus ook nog een mooie vlecht.

Jaren terug toen mijn kapster nog stage liep daar heeft ze onder begeleiding van een andere kapster mijn haar geverfd en dat was echt schitterend. Dus ook kappers in opleiding kunnen er best wel wat van. Nou wilde ik toen Ombre en had de kapster in opleiding net geleerd op school hoe dat moest.

Met het verven van de ombre heb ik foto's laten zien en de eerste keer dat de pony geknipt werd ook foto's laten zien. Zelfs als ik nu door een andere kapster geknipt moet worden wil ik nog een foto laten zien. Dat kan tegenwoordig ook eentje zijn van mezelf dan van een voorbeeld. Maar misschien de volgende keer en foto laten zien van wat je wilt en dan vragen of dat ook bij jouw haar kan.

Ik heb even gekeken en ik snap wel wat je kapper bedoelt met geweldig haar. Zo te zien is je haar van nature best dik en vol, wel echt steil, bij mij zit er soms iets meer beweging/lichte slag in, maar aan volume heb je geen gebrek gok ik. Het maakt me wel verdrietig om te horen dat er zonder te vragen een mooie vlecht in gemaakt wordt. Dat is dus b.v. een stukje aan extra afwerking en initiatief wat mij ook blij zou maken en wat ik nu mis.
Overigens heb ik mijn beste kapper (die verhuisd naar buitenland) ook gevonden toen ze nog in opleiding was.

Ik zou heel zuinig zijn op je kapper als ik jou was!

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 19:42

Nou TS, ik snap je best. Ik vind het een heel bedrag, en zoveel moeite lijkt het me niet voor een kapper om even de krultang te pakken, helemaal niet als die mogelijkheid notabene bij de afspraak gemeld staat die je boekt, én je dit van tevoren gevraagd hebt en de kapper akkoord geeft.
Misschien zit ik in een hele andere regio dan jij, dat zou kunnen, maar ik betaal, bij een gewone kapsalon, 64 euro voor uitgroei kleuren en knippen, en áltijd maakt ze mijn haar mooi aan het eind, soms met de krultang, en soms met zo’n rond breed ding wat je op de föhn kan doen voor krullen, en dat staat niet bij de afspraak vermeld. Ik ben in het verleden ook bij veel verschillende salons geweest hoor, en altijd ging ik met een mooi gestyled kapsel naar buiten.

Ik sta er echt van te kijken dat de meesten hier vinden dat hetgeen TS vraagt voor deze prijs dus niet uit kan, ze vraagt niet om een bruidskapsel ofzo.

Misschien heeft hij je wens verkeerd begrepen?Maar ik zou zelf zo de volgende keer naar een andere salon gaan als me dit niet zou bevallen hoor, daar ben ik niet zo moeilijk in :')

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 19:44

Lalidan schreef:
Maar als wij je hier blijkbaar al niet begrijpen, terwijl je nou na kan denken en kan aanpassen voordat wij het lezen, hoe moet de kapper het dan begrijpen? Ook ik lees niks concreets in wat je gezegd schijnt te hebben namelijk.

Heb je letterlijk om een blow-out gevraagd? Dus letterlijk "ik wil graag een full blow-out effect"? En dus niet "ik zou het best leuk vinden als het iets van een full blow-out effect is"? (En dat laatste dan ook nog verdund met "of iets van.....")

Het is me inmiddels wel duidelijk dat ik misschien wat duidelijker had kunnen zijn in mijn communicatie naar mijn kapper, of het probleem daarmee helemaal opgelost is betwijfel ik, misschien deels.
Ik denk niet dat het zin heeft als wij tweeën hier verder op doorgaan. Dat is niet vervelend bedoelt.
Bedankt voor je reactie.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 19:45

Ik stel de vraag nog maar een keer:

Is het echt nodig dat je elke 10 weken laat knippen?

Ik ga maar eens per kwartaal en dan de ene keer knippen en de andere keer knippen en kleuren. Het knippen gebeurt met droog haar en daarna krult mijn kapster mijn haar ook altijd nog even. Alles bij elkaar kost haar dat een halfuurtje tijd. Met kleuren zit ik vaak wel een halve dag maar dat is dan inclusief knippen, kleuren, wassen, olaplex behandeling en stylen.

Edit: dit is mijn haar na een volledige behandeling. Ik heb geen dik haar maar wel veel en van nature ook krullen

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Dieuwke_ op 14-10-22 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 19:49

Ik zou wel van de kapper verwachten dat ze actief vragen wat je wil. Service lijkt mij dat.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 19:50

Gek genoeg geen dik haar maar gewoon dun haar en dan heel veel. En geen volume. En het beetje volume dat in mijn pony zit komt echt van het rond 8 uur in de avond douche en dan rond 10 uur naar bed met niet droog haar. Doe ik dat niet dan zit die plat op mijn hoofd en is het lelijk. Ik geloof dat de kapster het wel vraagt maar dat valt niet meer op en ze verzint ook gewoon maar wat. Er wordt wel eens gezegd tegen me je moet vragen of ze dit wil doen. Ik zou niet durven want ze doet het al zonder dat ik het vraag. Ze lijkt het graag te doen. Mocht ik ooit nog trouwen dan vraag ik of ze mijn haar doet. Ze kent mijn haar ook en weet wat ze ermee kan.

De rest van mijn haar wordt als ik er aan denk 2 keer per jaar bij geknipt.

De volgende keer een foto laten zien van dit wil ik. Dat werkt het beste denk ik.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 19:51

E4D schreef:
Misschien toch maar eens naar Cosmo kappers en dan diep in de portemonnee. Het feit dat ik daar wel tevreden ben over Touch Up behandelingen geeft wat hoop.

Vervelend dat het tegenvalt, ik vind ook dat het zoveel mogelijk een genietmoment moet zijn. Anders voelt het voor mij net alsof ik naar de tandarts moet. Zelf zou ik dan voor kapper 5 of 8 gaan wanneer je daar geld voor hebt. Dan misschien minder vaak. Of dat je soms alleen knippen doet, als ze dat aanbieden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 20:09

Ik snap je wel heel goed, ts. Ik heb echt te vaak hetzelfde gehad. Net niet tevreden als ik weg ging tot soms zelfs echt teleurgesteld.

Qua prijs kan je er echt niks van zeggen of de styling er wel of niet bij kan. Ik heb bijna 200 euro betaald waarbij mijn haar niet eens volledig droog gefohnd werd, omdat ze het te lang vonden duren. Zat wel verven bij, maar ik had dus wel gewoon alles geboekt, ook styling. Ik heb goedkopere kappers gehad waarbij er altijd wel veel aandacht aan styling besteed werd, terwijl ze lang niet zo duur waren.
En ook kappers die beweren dat krullen oid van mijn haar geen zin heeft. Ja, het is dik en zwaar en het zakt uit. Maar de goede kappers, niet de dure maar de goede, kregen het wel voor elkaar. Iig voor die ene dag.

Degene waar ik echt altijd blij bij vandaan kwam stopte ook en daarna best wat verschillende geprobeerd. Ik wil ook een kapper die meedenkt. Als ik kapsel of kleur a wil en dat past niet, moeten ze dat gewoon aangeven en iets anders voorstellen. Of als ik aangeef dat mijn haar heel warm trekt en ik juist absoluut niet geel of oranje wil uitslaan en dat dat snel gebeurt verwacht ik dat ze daar rekening mee houden als ze aangeven dat ze dat zien aan mijn haar en dat her geen probleem is. Maar dan toch met geel haar weg gaan. (Wat ik pas de volgende dag zag doordat het niet droog was toen ik wegging en al donker was) zeg dan dat wat ik wil niet kan.

Ik lees trouwens wel gewoon dat je gevraagd hebt om echte styling als blow out of meer richting krullen. Niet precies wat je zocht, maar wel dat je wilde dat ze het echt zouden stylen. Als ze dat niet snappen overleg je als kapper toch welke richting je op gaat? Niet ja zeggen en dan vervolgens er niks mee doen. En al helemaal niet als het standaard bij de prijs in zit, maar je het vervolgens nooit doet.

Ik zou misschien wel wat minder gaan. Elke 10 weken is wel veel. Ik ga maar 2 keer per jaar, maar als ik het geld zou hebben zou ik alsnog niet elke 10 weken gaan als ik niet verf. Nergens voor nodig. Ik ben nu pas bij 1 kapper geweest waar ik tevreden over was. Helaas geen styling uit zichzelf, maar dat had ik ook niet geboekt. Wel gewoon gefohnd en in model gebracht, maar geen echte styling. Volgende keer boek ik dat wel bij, want ze dacht enorm mee qua kapsel en heeft me en goede tips gegeven en het zag er goed uit. Plus dat het echt een heerlijke tijd was haha

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 20:12

Dieuwke_ schreef:
Ik stel de vraag nog maar een keer:

Is het echt nodig dat je elke 10 weken laat knippen?

Ik ga maar eens per kwartaal en dan de ene keer knippen en de andere keer knippen en kleuren. Het knippen gebeurt met droog haar en daarna krult mijn kapster mijn haar ook altijd nog even. Alles bij elkaar kost haar dat een halfuurtje tijd. Met kleuren zit ik vaak wel een halve dag maar dat is dan inclusief knippen, kleuren, wassen, olaplex behandeling en stylen.

Edit: dit is mijn haar na een volledige behandeling. Ik heb geen dik haar maar wel veel en van nature ook krullen

[ [url=m/eb7tTn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Net een uitgebreide reactie getypt maar hij postte hem niet. Had ook al op je eerdere bericht willen reageren. ;)

De kapper waar ik het meest tevreden over was liet ik het iedere 6/7 meestal 8weken knippen. Soms 10weken of langer maar dat was uitzondering. Ik kon dat toen ook goed betalen, financieel stabieler. Afgelopen jaren was het wat hectischer zeg maar.
Voor mij werkte dat toen heel goed want er hoefde bij een knipbeurt ook niet veel vanaf en ik zie haar nog steeds als mijn beste kapper. Jammer dat ze nu in het buitenland woont.

Mijn huidige kapper adviseert om het iedere 3maanden te knippen. Maar dan wil hij er ook wel veel vanaf, meer dan dat ik wil. Als ik dan aangeef dat ik het te veel vind wat hij er af wil komen we tot een compromis. Maar het is een "kappers willen gewoon knippen" kapper heb ik het idee.

Als ik veel langer dan 3maanden niet naar de kapper ga merk en zie ik dat er gespleten puntjes aan komen en daar irriteer ik me snel aan. Die wil ik niet dus ga ik naar de kapper.
De vorige x toen ik naar een andere kapper moest i.v.m. drukte zaten er ruim 4maanden tussen en toen zeiden ze dat het ook wel nodig was na 4maanden, bij Cosmo ook. Maar voor 4maanden viel het wel nog mee, ze hebben ergere gezien na zo'n tijd.

Je haar ziet er mooi uit na de behandeling! Ik neem aan dat ze die krul er in gezet hebben en je die niet van jezelf hebt. Het lijkt ongeveer dezelfde lengte als dat van mij maar zo te zien heb je niet heel fijn/dun haar? Mag ik vragen hoeveel je kwijt bent en naar welke kapper je gaat?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 20:16

Ik denk dat je de kappers van Cosmo eens moet proberen. De ene keer alleen knippen, de andere keer incl. stylen/blow out om het betaalbaar te houden?

Verder kun je zelf ook veel doen om je haar mooi en gezond te houden. Olieën, een haarmasker, hoofdhuid masseren, bijvoorbeeld.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 20:38

Ik denk dat je te trouw wilt zijn aan je kapper. Je bent meerdere keren geweest en niet tevreden dus op naar de volgende.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 21:02

Ik zou er niet zo moeilijk over denken. Lekker naar de Cosmo gaan en het daar eens proberen. Dan maar wat minder vaak als je het anders niet kan betalen, het is het nu ook niet waard om vaker te gaan en geld tegen een service aan te smijten waar je niet eens gelukkig van wordt. Met je huidige kapper ga je er zo niet uitkomen, jouw wensen matchen duidelijk niet met wat zij kunnen bieden.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 21:46

Ik betaal ongeveer €180,- voor een "grote beurt" en daar zit dan vaak een nieuw haarmasker of (op kleur gemengde) shampoo bij in. Mijn kapster zit in het noorden van Friesland.

Als ik jou was zou ik toch weer een keer naar Cosmo gaan en kijken met wat voor gevoel je daar weggaat. Ik denk dat je prima eens per kwartaal kunt knippen maar dan moet je inderdaad even wennen aan dat ze er iets meer afknippen dan voor jou comfortabel voelt. Dat went echt wel en uiteindelijk blijft er nog genoeg lengte over. En ik zou investeren in goede haarverzorging. Daarmee voorkom je echt gespleten haarpunten en kun je de kapper wat langer uitstellen.