Behandeling Ziekenhuis gaat mis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

genja

Re: Behandeling Ziekenhuis gaat mis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 16:19

Wat ik vooral schandalig vindt is dat jou vriend blijkbaar naar de afdeling geweest is om dit te melden en er geen een van de artsen meegaat om te kijken . Of is hij bij de balie afgewimpeld?
Nette arts had na zo verhaal de dag erna even gebeld om te vragen hoe het ging.
Zou het eerst met de gynaecoloog bespreken hoe het op jou allemaal overgenomen is . Wordt hier goed op gereageerd laat het erbij anders neem contact op met de klachten commissie.

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 18:27

genja schreef:
Wat ik vooral schandalig vindt is dat jou vriend blijkbaar naar de afdeling geweest is om dit te melden en er geen een van de artsen meegaat om te kijken . Of is hij bij de balie afgewimpeld?
Nette arts had na zo verhaal de dag erna even gebeld om te vragen hoe het ging.
Zou het eerst met de gynaecoloog bespreken hoe het op jou allemaal overgenomen is . Wordt hier goed op gereageerd laat het erbij anders neem contact op met de klachten commissie.

Mee eens. Het gebeurd vaker dat mensen niet lekker worden na een dergelijke behandeling. Hoe dit echter is opgevangen is niet netjes. En in het voortraject is zo te horen onvoldoende uitleg gegeven of om toestemming gevraagd. Er is zelfs een andere behandeling/onderzoek (uitstrijkje ipv inwendig onderzoek) gedaan dan van te voren gecommuniceerd. Bij de andere behandeling had van te voren besproken moeten worden dat er weinig ervaring mee was en toestemming gevraagd moeten worden voor de aanwezigheid van de andere artsen. Dan was dit een hele andere ervaring geweest.
Als zorgverlener is het altijd heel fijn als mensen dergelijke ervaringen terugkoppelen. Ga zo'n gesprek aan, samen met iemand (je moeder, je vriend) erbij. Wordt het goed opgepakt, dan kan dat voldoende zijn. Zo niet, zoek het dan hogerop

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-22 18:36

Ik heb het nagevraagd. Mijn vriend is naar de infobalie gelopen en die zeiden dat hij het bij revalidatie moest proberen omdat daar wel een bed vrij zou zijn en bij gynaecologie niet. Dus hij is niet daar geweest

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-22 11:04

Heb vanmiddag een belafspraak. De poli gebeld en die zeiden eerst dat de afscheiding normaal was. Toen was het heel lang stil en ineens had ik een belafspraak :') Kan ik dan hierbij ook aangeven hoe ik het heb ervaren? Of kan ik alleen vragen of de afscheiding normaal is?

Ik zit nu aan het 4e pak maandverband trouwens

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 11:08

Tsjoe. Dat is zeker geen prettige ervaring geweest voor jou zeg. Dat had nooit mogen gebeuren.

Tijdens de belafspraak mag jij zeker aangeven hoe jij het ervaren hebt. Ik zou dat juist aangeven. Hier kan het ziekenhuis van leren en voorkomen dat dit nogmaals gebeurd. Daarnaast kan jij je verhaal kwijt en voel jij je gehoord. Het ziekenhuis weet dat ze steken hebben laten vallen, daarom heb je nu een belafspraak. :j

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 11:28

dalena schreef:
Ik heb het nagevraagd. Mijn vriend is naar de infobalie gelopen en die zeiden dat hij het bij revalidatie moest proberen omdat daar wel een bed vrij zou zijn en bij gynaecologie niet. Dus hij is niet daar geweest

ik vind het ook raar dat je vriend moet gaan vragen of er een bed beschikbaar is.
Die afdelingen horen zelf met elkaar te communiceren. Niet via de familie van een patiënt.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 11:51

dalena schreef:
Heb vanmiddag een belafspraak. De poli gebeld en die zeiden eerst dat de afscheiding normaal was. Toen was het heel lang stil en ineens had ik een belafspraak :') Kan ik dan hierbij ook aangeven hoe ik het heb ervaren? Of kan ik alleen vragen of de afscheiding normaal is?

Ja, dat kun je zeker aangeven tijdens dit gesprek. Neem je tijd en laat je niet afwimpelen. Artsen hebben vaak een volle agenda en sommigen proberen de afspraken zo kort mogelijk te houden (of in ieder geval maximaal de tijd die ervoor in het systeem staat), maar als jij langer nodig hebt, neem die tijd.
Sterkte, TS. Vervelend dat je nog zo'n last van afscheiding hebt, hopelijk wordt het snel beter.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-22 11:53

Sabbientje schreef:
dalena schreef:

ik vind het ook raar dat je vriend moet gaan vragen of er een bed beschikbaar is.
Die afdelingen horen zelf met elkaar te communiceren. Niet via de familie van een patiënt.

Ik ben flauwgevallen in het restaurant van het ziekenhuis. Er kwamen 3 artsen die eigenlijk met pauze waren. We waren dus niet bij een afdeling op dat moment. De artsen gaven aan dat mijn vriend moest vragen voor een bedje

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:27

Is het niet al erg genoeg dat er geen verpleger dan kon helpen?
Als er artsen zijn, zijn er ook wel ergens verplegers in de buurt, ook al is het een ziekenhuis restaurant.

Vind het heel onprofessioneel voor een ziekenhuis over komen.
Spreek niet over de artsen die je direct zijn komen helpen.
Maar wel op de afwikkeling en het eigenlijk aan je lot over laten nadien.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:33

dalena schreef:

Wat een vervelende ervaring TS!

Ik zou met de belafspraak je ervaring wel even mededelen hoor, zeker doen!
Mij hebben ze bij m'n bevalling ook erg slordig en niet bepaald menselijk behandeld. Na een paar weken had ik gesprek met de desbetreffende persoon en toen ook verteld hoe ik het ervaren had. Ik kan je vertellen, ze werd vuurrood maar was blij dat ik zo eerlijk was en ze zou er bij de volgende op letten ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:41

dalena schreef:

Ziekenhuis is raar met dat soort dingen. 2 opties : eerste hulp afdeling of ziekenhuis uit lopen en 112 bellen. Intern als je eigenlijk geen patient bent met bed heb je een probleem. Iets met rare protocollen en logica.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:43

tamary schreef:
dalena schreef:

Ziekenhuis is raar met dat soort dingen. 2 opties : eerste hulp afdeling of ziekenhuis uit lopen en 112 bellen. Intern als je eigenlijk geen patient bent met bed heb je een probleem. Iets met rare protocollen en logica.

Welk ziekenhuis dan? Deze logica ken ik niet.
Als er hier iemand out gaat, komt de BHV eraan die beoordeelt wat nodig is. Ongeacht of het een patiënt of toevallige bezoeker is.
(Reanimatieteam oid)

Een ziekenhuis is namelijk gewoon een bedrijf en elk bedrijf hoort een fatsoenlijke BHV te hebben.

Dus wat er had moeten gebeuren is dat die artsen de BHV oproepen en die gaan dan kijken wat er aan de hand is.
Niet je naar de info balie sturen want die hebben doorgaans alleen verstand van het adressenbestand van de patiënten.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-22 12:49

tamary schreef:
dalena schreef:

Ik ben ook wel eens flauwgevallen in het ziekenhuis paar jaar terug. Totaal iets anders. Maar daar werd ik door de beveiliging direct meegenomen naar eerste hulp.

Ik ben net gebeld. Was een gynaecologe die er zelf niet bijzat en meestal op een andere locatie werkt. Ze zei dat op de andere locatie deze behandeling vaker wordt gedaan en dat alles dan al klaar staat voor de patiënt binnenkomt. Ook is er daar meer ervaring. Ze vertelde ook dat het flauwvallen vaker voorkomt,dit is meestal door de pijn en niet de behandeling zelf. Er wordt daarom altijd gezegd dat vrouwen daarna niet zelf mogen rijden en iemand meebrengen. Ook dit is bij mij niet verteld.

De afscheiding is normaal zolang er geen bloed bij zit. En ik mag vanaf nu weer alles doen zegmaar.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 13:07

Dat niet vertellen gebeurd helaas vaker. Ik kwam voor lis behandeling voor baarmoederhals kanker en werd naar huis gestuurd omdat ik niemand mee had genomen. Heel vervelend als dit gebeurd en in jou kwestie dus ook