Pijn in voeten na lang staan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 21:54

Ik weet niet of er uit halen wel zo slim is. Dat zou ik dan eerst even vragen.

Als je niet meer weet hoe oud ze zijn is dat vaak wel een teken dat je ze te lang hebt.

Op internet lees ik dat je eigenlijk elke ander half jaar nieuwe moet aan laten meten.

Wij doen jaarlijks met de winter schoenen wissel.
Mijn broertje gaat deze maand nieuwe schoenen kopen. En gaat dan met deze schoenen nieuwe zooltjes aanmeten. Dan zitten ze en goed op zijn voet en ze passen goed in zijn nieuwe schoenen.

Palmera

Re: Pijn in voeten na lang staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 02:46

Heb je geen magnesium
tekort?

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 08:28

Misschien ook eens compressie kousen proberen. Helpt enorm tegen vermoeide voeten als je lang staat.
Vooral dat je zegt dat het voelt alsof je voeten dik zijn doet mij denken dat dit je mogelijk kan helpen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 08:34

Het is ten eerste een kwestie van wennen, wanneer je het een tijd niet gedaan hebt en ineens weer moet.

Daarnaast zijn schoenen en het voetbed/zooltje erg belangrijk.

Er zijn schoenen waar ik fantastisch op kan lopen, maar langere tijd vnl stilstaan is funest.
Ik heb ook schoenen waar ik niet graag lange stukken op loop, maar juist langere tijd veel staan en weinig echt lopen gaat op die schoenen wel prima.

Kortom, geen pasklare oplossing.

Met je huidige werkschoenen en je - zo te lezen - verouderde zooltjes naar de podotherapeut en advies vragen zou ik wel zsm doen, aangezien je je lijf ook helemaal verkeerd kunt laten wennen als je zooltjes idd versleten zijn.
En dan moet je daarna alsnog weer wennen aan de nieuwe situatie.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 11:12

Los van zooltjes kun je ook een opstap zitje bij agradi kopen.Die zijn niet zo zwaar en dan kun je af en toe even zitten .

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 11:47

Palmera schreef:
Heb je geen magnesium
tekort?

Vanuit interesse, waarom denk je hier aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 11:57

Wat heb je precies met je voeten als ik vragen mag dat je zooltjes nodig hebt?
Mensen zijn vaak geneigd voeten meer te ondersteunen, terwijl je je voeten beter kan trainen om ze sterker te maken en zodat de doorbloeding beter wordt.
Hé zou eens kunnen kijken naar voetentraining. En om een stapje verder te gaan naar barefoot schoenen.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-22 07:08

Humpiedumpie schreef:
Wat heb je precies met je voeten als ik vragen mag dat je zooltjes nodig hebt?
Mensen zijn vaak geneigd voeten meer te ondersteunen, terwijl je je voeten beter kan trainen om ze sterker te maken en zodat de doorbloeding beter wordt.
Hé zou eens kunnen kijken naar voetentraining. En om een stapje verder te gaan naar barefoot schoenen.

Hamer tenen. Mijn zooltje is daaronder verhoogd zodat de tenen ondersteuning krijgt