Slapende koukleumen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

serenta

Re: Slapende koukleumen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:07

Heb vandaag de elektrische deken erop gelegd. En momenteel nog niet aan. Maar dan ligt die er alvast klaar.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:12

Ik heb een extra dik, warm en lang tweepersoons dekbed. Daar rol ik mezelf helemaal in en trek hem over mijn hoofd. Alleen een adem gaatje. Als er teveel lucht tussen zit wordt het koud. Verder inderdaad een elektrische deken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:17

ryukapple schreef:
Wel duur maar echt ideaal. Kan zowel verkoelen als verwarmen en je kan zelf de temperatuur instellen. Ik heb hem zelf nu een aantal jaar en vind hem erg fijn (gebruik hem wel alleen in de zomer maar een x warm gebruikt toen ik ziek was) en veiliger dan een elektrische deken. Kan ook gewoon de hele nacht aan blijven en vanuit bed te bedienen met een afstandsbediening. Alleen soms even water bijvullen. Maakt wel wat geluid maar vind het zelf niet heel storend.

https://delaatslaapexpert.nl/product/climsom-verkoelende-verwarmende-matras-topper/

Klinkt wel interessant. Zijn die ergens te testen dat jij weet?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:24

Ik neem nu een stalen kruik mee! Die blijft de hele nacht warm. Dat is fijn

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:30

Bij een kennis is overdag de elektrische onderdeken van haar zoon in brand gegaan overdag.Er zat een schroeiplek in het matras dus voor de zekerheid…stekker eruit als je slaapt of weg gaat !

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:33

Hier nog een koukleum. Ik heb een wollen winterdekbed, een stapel fleece dekens en een elektrische deken. De elektrische deken heeft een timer en gaat na 20 minuten vanzelf uit. Verder heb ik een pyjama en sokken aan.

Wat ook nog kan helpen: isolatie onder het bed! Mijn bed werd telkens koud doordat de vloer niet goed geïsoleerd is. Hierdoor trok de kou via de poten het bed in. Vooral het voeteneind werd echt vreselijk koud :brr: Nu heb ik van die isolatieplaten voor onder laminaat onder het bed gedaan. Wat een verschil!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:34

ryukapple schreef:
Wel duur maar echt ideaal. Kan zowel verkoelen als verwarmen en je kan zelf de temperatuur instellen. Ik heb hem zelf nu een aantal jaar en vind hem erg fijn (gebruik hem wel alleen in de zomer maar een x warm gebruikt toen ik ziek was) en veiliger dan een elektrische deken. Kan ook gewoon de hele nacht aan blijven en vanuit bed te bedienen met een afstandsbediening. Alleen soms even water bijvullen. Maakt wel wat geluid maar vind het zelf niet heel storend.

https://delaatslaapexpert.nl/product/climsom-verkoelende-verwarmende-matras-topper/

Jij bent de held van de dag. Dit ding kende ik nog niet maar dat moet ideaal zijn. Helaas is hij niet beschikbaar in de maat van mijn matras maar ik ga het wel in de gaten houden. Sowieso ook even uitzoeken of hij op een beweegbare bodem geplaatst mag worden.

Ik heb een elektrisch boven dekentje voor overdag en een dekentje voor mijn rug. Ik gebruik ze absoluut nooit gedurende de nacht. Wij laden ook geen telefoons en horloges op als we slapen. Ik heb in ons pand meegemaakt met een buurman hoe snel het fout gaat als er brand uitbreekt als je slaapt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:38

Slaapzak! Ik vind het heerlijk! Lekker onder de deken in de slaapzak kruipen en dichtritsen. <3 En als we bijvoorbeeld een hele koude dag hebben gehad, op wedstrijd, of training, wandelen of wat dan ook leg ik er een kruik in even voordat ik in de slaapzak kruip.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:39

Hier ook best wel een koukleum, ik heb diverse diktes plaiden die ik over mij dekbed heen doe als ik ga slapen.
Nu scheelt het dat mijn huis vrij warm is van zichzelf.
Hebben in de 2 jaar dat we hier wonen max 3x de blok verwarming aangehad.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:43

:D waterbed. Warm in de winter en koel in de zomer

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:45

Hier ook een koukleum. Dit jaar was het echt extreem! Ook overdag tm 25 graden had ik steeds vaker gewoon koud. Iedereen in korte broek en ik een lange broek en mouwen.

Sinds een paar weken gebruik ik af en toe keltisch zeezout (per x 2 gram) en dat helpt al een heel eind. Ben ook een stuk minder rillerig en mn handen en voeten lijken ook minder snel ijskoud. Af en toe nog wel maar met werk was het vaak al binnen een uur en nu vaak pas na 3 uur dat ik merk dat ze afkoelen.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:48

Hier ook een koukleum met een onverwarmde slaapkamer. Als het echt heel koud wordt doe ik het volgende:
Fluffy slaapbroek en slaaptrui, van die huissokken met teddy voering. Fleecedeken om op te liggen en eentje om onder te liggen en een dik winterdekbed.
Dan is het enige probleem wat ik heb dat ik s ochtends mijn warme nest niet uit wil :+

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:54

Afbeelding

Lijkt me fijn...
Winterslaap houden...

kampioen2be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 23:21

Oke dit gaat misschien wat raar klinken: maar ik draag in de winter vaak een bivak muts _O-
Reden: hoofd is koud, maar ik vind het naar als mijn neus en mond bedekt zijn zeg maar.
Dus wat ik doe is ik doe dan bivak muts op en zorg dat het oog gat dan aan de onderkant van mijn gezicht zit. Dan kan ik vrij ademen maar heb ik geen koud hoofd :D
Verder ga ik echt dik ingepakt joh. Handschoenen en dikke sokken - de hele mikmak

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 23:34

kampioen2be schreef:
Oke dit gaat misschien wat raar klinken: maar ik draag in de winter vaak een bivak muts _O-
Reden: hoofd is koud, maar ik vind het naar als mijn neus en mond bedekt zijn zeg maar.
Dus wat ik doe is ik doe dan bivak muts op en zorg dat het oog gat dan aan de onderkant van mijn gezicht zit. Dan kan ik vrij ademen maar heb ik geen koud hoofd :D
Verder ga ik echt dik ingepakt joh. Handschoenen en dikke sokken - de hele mikmak

Ik zei het van de week tegen mijn man dat dat misschien ook wel wat voor mij zou zijn. Eentje van een lekker fluffy stofje en een zoet kleurtje. Na goed overleg zijn we tot de conclusie gekomen dat het niet zo’n goed plan is. Ik slaap vrij slecht en zou met mijn slaperige hoofd zo opendoen voor de pakjesman. :j Nu is de beste man al wat gewend, twee vriendinnen van mij wonen in hetzelfde complex en zijn ook dol op uniform oncies en zo. Maar ik vermoed dat een ijsberen pak met pluizig roze bivakmuts zelfs voor hem een stapje te ver gaat _/-\o_

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 23:46

Om warm te blijven in bed begin je bij :
Genoeg drinken, eventueel dosis vit C (beide ivm goede bloedsomloop om warmte overal te krijgen), handje ongezouten nootjes, lege blaas en met warm lijf gaan slapen. Pas daarna hebben kruiken, electrische dekens, extra dekens, slaapmutsen! (nee niet de drank versie) etc. zin.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 23:46

Voor de mensen die hun deken vroeg van te voren aanzetten, wat is het idee hierachter? Ik zet hem aan als ik mijn kleren uittrek, en dan is hij echt vrijwel gelijk warm. Doet die van jullie er zo lang over?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 23:50

Een hoeslaken van flanel helpt al heel veel eveneens dekenhoezen, over de deken nog zo'n fleece kleed waarbij de onderkant zo'n ander wollig/zacht stofje heeft. En dikke sokken ik gebruik sokken van decathlon als ik het te warm krijg trek ik ze op de een of andere manier in mijn slaap uit

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 00:43

Hier ook elektrische deken en zet hem ook pas aan als ik mij klaarmaak maar zit turbo stand op. Ik wordt snachts soms wakker omdat ik het koud heb dan zet ik hem weer aan (gaat uit na een uur) qua gasverbruik moet eigenlijk de verwarming uit blijven op de slaapkamer maar kijk daar echt tegenop.

Als ik slaapdienst heb op het werk zet ik mooi verwarming hoog paar uur voordat ik erin ga

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 01:33

Ik heb vaak koude voeten en kan dan echt niet slapen.

Onze kamer is geheel nieuw geisoleerd, maar nog geen verwarming. Raam staat normaal altijd open en sinds 2 weken op ventilatie stand. Dat is wel bij mn hoofd, maar heb nu bij het hoofdeinde een dikke handdoek erover. Dan dus wel ventilatie, maar geen koude stroom.

Ik heb nu ook al een aantal weken een fleece deken op mn dekbed.

Wat ik vooral merk is dat het scheelt hoe ik het bed in ga. Heb ik gedoucht en ga warm het bed in, geen probleem.
Kleed ik me nog even aan en ga nog even zitten of wat doen, ook geen probleem.

Ga ik nog wat doen of zitten zonder me geheel aan te kleden en dan vooral zonder sokken, stap ik met koude voeten het bed in en die worden niet warm.
Gister met sokken aan bed in gegaan en die halverwege blijkbaar uit gedaan, want ze lagen naast mn bed.

Met t-shirts en of pyjama broeken etc kan ik niet slapen, dan draai ik me vast. Vroeger viel ik dan altijd uit bed :o

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 06:57

Utixo schreef:
Voor de mensen die hun deken vroeg van te voren aanzetten, wat is het idee hierachter? Ik zet hem aan als ik mijn kleren uittrek, en dan is hij echt vrijwel gelijk warm. Doet die van jullie er zo lang over?

Die van mij doet er idd een tijdje over om warm te worden. Als ik het eens vergeet en m aanzet als ik mijn tanden poets, kan ik het net zo goed niet doen. Word gewoon niet zo snel warm helaas

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 07:09

Op een echte schapenvacht slapen is ook heerlijk warm !!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-22 07:21

Ik zie veel de elektrische onderdeken voorbij komen. Voor mij niet een heel favoriet ding helaas. Omdat het niet je eigen warmte is voelt het voor mij hetzelfde als op een warme wcbril gaan zitten omdat er net iemand voor je is geweest _O- een soort vieze warmte. Plus dat ik een traagschuim topper heb en die zakt dan helemaal in :')

Verder zie ik wat tips voorbij komen die zeker het testen waard zijn :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 07:27

Ik haal hem daarom ook uit het bed als ik erin ga liggen. Vind het vreselijk liggen, maar zo is bed wel warm. Bij een koud bed word ik meteen koud, hoe warm ik het daarvoor ook heb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 07:53

BelgenGek schreef:
Op een echte schapenvacht slapen is ook heerlijk warm !!

Ja!

Ik heb een elektrische deken maar dat ligt toch helemaal niet lekker? Je voelt overal die draadjes lopen? Hoe dan ook, niet meer gebruikt sinds ons kind bij ons slaapt, dat vind ik niet veilig.

Onze slaapkamer is niet verwarmd maar ons bed heeft wollen dekens, heerlijk! Voorheen kon ik soms ook niet slapen van de kou, maar nu prima! Sowieso is wol heerlijk, wollen pyama of onderkleding helpt ook veel! Helpt trouwens ook als je het te warm krijgt, het reguleert heel goed.