Wat helpt echt tegen keelpijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: Wat helpt echt tegen keelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 13:20

Thee van verse salie is voor mij een wondermiddel, baalde enorm dat ik het niet meer mag nu ik zwanger ben.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 13:33

Wat hier nog het beste werkt is gewoon continu ergens op sabbelen. Of dat nu keelpastilles of gewone dropjes zijn maakt eigenlijk niet zo veel uit. Het bevordert de doorbloeding in de keel waardoor de keelpijn sneller voorbij is.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 13:41

Het jammer is er in ons land veel middeltjes niet toegestaan zijn. In Frankrijk kocht ik eens in de apotheek van een supermarkt zuigtabletten met lidocodeine er in. Iets wat je keel verdoofde. Zalig was dat. Was gewoon van het merk Strepfen ofzo. Hier niet te krijgen uiteraard. Wij moeten meer ,lijden, lijkt wel :-)

Ik neem nu rustig 1000 Mg paracetamol per keer en daarbij nog ibu als ik een pijnlijke keelontsteking heb

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 13:42

Ik neem gewoon altijd van die kruidenbonbons van Rucola, in elke winkel te verkrijgen :) vind het beter werken dan strepen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 14:03

Popstra schreef:
Het jammer is er in ons land veel middeltjes niet toegestaan zijn. In Frankrijk kocht ik eens in de apotheek van een supermarkt zuigtabletten met lidocodeine er in. Iets wat je keel verdoofde. Zalig was dat. Was gewoon van het merk Strepfen ofzo. Hier niet te krijgen uiteraard. Wij moeten meer ,lijden, lijkt wel :-)

Ik neem nu rustig 1000 Mg paracetamol per keer en daarbij nog ibu als ik een pijnlijke keelontsteking heb

Lidocaine is helaas alleen op recept. Blijft flink K U T.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 14:16

Bosbessensap, was tip van mijn vader, nadat ik met flinke keelpijn rondliep na een ritje Medemblik -Hoorn met de stoomtram. Werkte bijzonder goed, paar dagen lang een eetlepel per keer, paar keer per dag.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 14:34

Je kan nog wel wat bestellen met Lidocaine volgens mij.

Ik had altijd last en uiteindelijk zijn toch mijn keelamandelen eruit gehaald. Toen 34 en was geen pretje, maar daarna wel minder last.
Voor die tijd zeiden ze; het maakt niet uit waar je op sabbelt, als je maar ergens op sabbelt.

Ben nu ook niet fit en zit wel in mn keel, maar het is minder heftig.

Had wel wat problemen door medicijnen en toen mijn mond meerdere keren per dag gespoeld met baking soda. Dat verlicht echt even en ontsmet ook goed. Dan zou je moeten gorgelen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:45

Inderdaad overdag ergens op sabbelen verzacht de pijn, drop werkt goed.
Wat ik doe als ik keelpijn heb is vlak voor het naar bed gaan 2 borrels Jagermeister achterover slaan, in aardig rap tempo (kwartiertje of zo). Jagermeister is kruidig en stroperig en verzacht de keel echt goed, de hoeveelheid alcohol met het vrij snel drinken geeft een roesje waar je goed op slaapt. Bij mij geeft dat eigenlijk het meeste succes en heb het altijd max 2 nachten nodig, en toch hele flinke keelontstekingen gehad.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 00:06

Doe ook even een corona zelftest. Ik had ook vreselijke keelpijn en dacht dat dit kwam door de vele praten etc. Bleek dat nu juist mijn coronatest heftig uitsloeg. Dat was het enige symptoom!

Tegen keelpijn paracetamol en ook honing!!! Daarnaast keelpastilles!
Ijsjes of af en toe slok water

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 04:05

Hier ook een vreselijke corona keelpijn, bijna niet geslapen en nu maar met een kop thee op de bank, filmpje voor de afleiding.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 07:56

Vannacht heb ik nog maar even een waterijsje uit de vriezer gehaald. Na dat ijsje heb ik uitstekend geslapen :Y)

Hier was de test gisteren negatief. De keelpijn is nog niet weg, maar van gloeiend is het naar schuurpapier gegaan. Verder voel ik me absoluut niet ziek, maar om niet per ongeluk collega's op te zadelen met hetzelfde kwaaltje werk ik vandaag ook thuis.

Beterschap voor iedereen!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-22 10:53

Gisterenavond redelijk beroerd en met nog goed wat keelpijn gaan slapen, nu gaat het al stukken beter! Eindelijk *\o/*

Veel beterschap aan de andere Bokkers met keelpijn :(:)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 11:04

Een aantal keer per dag gorgelen met ascal poeder 600 (te verkrijgen bij de apotheek) hielp heel goed nadat ik al 2 weken lang verschrikkelijke keelpijn had.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 11:09

Sinds ik het in Nairobi ontdekt heb, is Dawa mijn favoriete drankje als ik me niet fit of zelfs echt ziek voel. Het is een hele sterke thee gemaakt van gember, limoen, kaneel en honing.

Om 2 mokken Dawa te maken gebruik ik:
- 500ml water
- 2.5cm verse gember, geraspt of in stukjes gesneden
- 1 theelepel gemalen kaneel of 1 kaneelstokje
- 2 eetlepels honing
- 1/2 limoen

Pannetje water met de gember en op het vuur, ongeveer 5 tot 10 minuutjes zachtjes laten koken, limoensap erbij en zodra het water van de kook af is roer ik de honing er door.

Ook enorm lekker met een scheutje bruine rum!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 11:52

Popstra schreef:

Trachitol zit lidocaine in, das gewoon verkrijgbaar :j Verdooft dus inderdaad, al is het niet megaveel. Haalt wel de scherpe randjes er prettig af.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 12:11

Oh echt!?
Bedankt voor de tip!

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 12:51

Enige dat ik echt vind werken is Dolo-Dobendan.
Het lijkt echter niet verkrijgbaar te zijn buiten Duitsland.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 13:04

Voor mij hielp toch echt de a-vogel keelspray heel goed <3