Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xxCYNNxx schreef:Filmpje Horendol nu aan het kijken, maar wat mij opvalt; die mevrouw laat een opname horen die rond middernacht is gemaakt en zij wakker werden van het geluid. Middernacht???????WTF. Daar zijn toch regels voor?
Hier een tennisvereniging in een woonwijk met 4 banen. Huizen staan op nog geen 20 meter van de vereniging af. Daar mag dus na 22:00 uur niet meer getennist worden ivm geluid, maar ook de felle verlichting.
Op het filmpje, die de vrouw heeft opgenomen, zie je ook een bak licht door de boomtoppen komen.
Wat een wildwest praktijken om tot zo laat in de avond de banen open te houden.
Daarnaast; de pionier van de padelsport in het filmpje Horendol is wel heel makkelijk in het geluid bagatelliseren; rond de 40 a 50 decibel met tennis. Met padel kan het wel oplopen naar ruim 70 decibel. Dat is ruim 20 decibel meer. Dat vind ik niet een te verwaarlozen verschil, maar goed; die man wil zijn sport promoten dus natuurlijk doet hij net alsof het verschil miniem is.
Daarnaast kan ik mij voorstellen dat 2 banen te doen is, maar 20 banen? Die komen ook echt alle 20 op 1 en hetzelfde complex? Dat zal idd een gigantische pokkeherrie opleveren.
Goed; nu het filmpje verder kijken....maar dit sprong er al direct zo uit dat ik even moest commenten.
edit; overigens kan de gemeente dat ooievaarsnest gaan afbreken als ze idd daar schuin onder zo'n baan gaan neerzetten; daar komt geen ooievaar meer op
pillow schreef:In mijn vorige woonplaats was de tennisbaan 200 meter van ons huis. De overlast die het gaf: . Uren gepok en geschreeuw. 's avonds grote lampen en een zee van licht. . In de herfst uren lang een bladblazer. Ik lag er niet wakker van, maar vond het niet leuk. Paddel heb ik geen ervaring mee.
pillow schreef:In mijn vorige woonplaats was de tennisbaan 200 meter van ons huis. De overlast die het gaf: . Uren gepok en geschreeuw. 's avonds grote lampen en een zee van licht. . In de herfst uren lang een bladblazer. Ik lag er niet wakker van, maar vond het niet leuk. Paddel heb ik geen ervaring mee.
Sabri schreef:Cayenne schreef:Wij wonen vlakbij 2 padelbanen, maar hebben er eigenlijk helemaal geen last van.
Je hoort het soms wel, maar het is geen vervelend hard geluid oid.
Het geroep vanaf de voetbalvelden hier is luider(maar storen we ons verder ook niet aan).
Wat is vlakbij? Ik ben benieuwd hoor want ik ben echt geschrokken hoeveel rechtzaken al lopen, zo 100 over heel Nederland. Ik dacht zelf iets met een sup en peddelen![]()
Hier zou het dan op 18 meter van een school komen. En op 60 meter van een 4 laags appartementen complex en nog veel andere woningen. Ook schuin onder ooievaarsnest.
In andere wijk hiernaast komt het pal naast een vogelstiltegebied.
thequeensmum schreef:Brainless schreef:prutsmuts meer erover en daar wordt 200 meter genoemd.
https://www.youtube.com/watch?v=1_QITxj ... AXMeldpunt
Je hoeft toch niet meteen te gaan schelden?
nikkel schreef:Baily Mix: De banen in Laren zijn er tot nu toe niet gekomen. De geluidsoverlast is daar mede een factor in geweest. Men wil nu een aantal banen op andere plekken gaan aanleggen. De hoeveelheid aanvragen is echter zo groot, dat er een over kill situatie dreigt. Het betreft nm een totaal van 20 banen, waarvoor aanvragen zijn ingediend.
tamary schreef:Sabri schreef:@XXCYNNXX; ja er lopen nu al meerdere rechtzaken in Den Haag en ook hiertegen zijn er veel bezwaarschriften gekomen. Ook van juristen , advocaten,vve's en scholen.
Alleen de wethouder van Den Haag lacht veel weg.
Stinkt naar corruptie.
xSagan schreef:Ik heb de petitie ondertekend.
Zelf ondervonden hoe vervelend overlast is, niet van Padelbanen, maar wel geluid overlast zo erg dat wegvluchten de enige mogelijkheid was, dus kan mij goed inleven in een ander daarin. Dan helpen alle beetjes, denk ik dan.
annepaardoes schreef:Zeg Sabri, welke band heb je eigenlijk met die website en dat meldpunt? Het lijkt bijna een propaganda zo vaak als dat je deze websites/meldpunten noemt,