Padel outdoor overlast?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 12:29

Filmpje Horendol nu aan het kijken, maar wat mij opvalt; die mevrouw laat een opname horen die rond middernacht is gemaakt en zij wakker werden van het geluid. Middernacht???????WTF. Daar zijn toch regels voor?
Hier een tennisvereniging in een woonwijk met 4 banen. Huizen staan op nog geen 20 meter van de vereniging af. Daar mag dus na 22:00 uur niet meer getennist worden ivm geluid, maar ook de felle verlichting.
Op het filmpje, die de vrouw heeft opgenomen, zie je ook een bak licht door de boomtoppen komen.
Wat een wildwest praktijken om tot zo laat in de avond de banen open te houden.

Daarnaast; de pionier van de padelsport in het filmpje Horendol is wel heel makkelijk in het geluid bagatelliseren; rond de 40 a 50 decibel met tennis. Met padel kan het wel oplopen naar ruim 70 decibel. Dat is ruim 20 decibel meer. Dat vind ik niet een te verwaarlozen verschil, maar goed; die man wil zijn sport promoten dus natuurlijk doet hij net alsof het verschil miniem is.

Daarnaast kan ik mij voorstellen dat 2 banen te doen is, maar 20 banen? Die komen ook echt alle 20 op 1 en hetzelfde complex? Dat zal idd een gigantische pokkeherrie opleveren.

Goed; nu het filmpje verder kijken....maar dit sprong er al direct zo uit dat ik even moest commenten.

edit; overigens kan de gemeente dat ooievaarsnest gaan afbreken als ze idd daar schuin onder zo'n baan gaan neerzetten; daar komt geen ooievaar meer op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 12:35

Vergeet ook niet dat negatieve ervaringen/ideeën over projecten online breeduit te vinden zijn, maar als projecten gewoon soepel verlopen je er niks van terug ziet. Want waarom moet je rond roepen hoe soepel het ging? En waarom rondroepen dat je geen last hebt van de padelbaan voor je deur?

Als padel qua geluidsniveau hoger ligt, dan zullen ze daar gewoon rekening mee moeten houden. Die banen dienen zeker wel te voldoen aan de geldende wet- en regelgeving. Qua geluid, qua licht en bescherming van flora en fauna etc. Ze plempen die niet willekeurig ergens neer met het idee "zoek het lekker uit daar, hier was nog een random plek voor wat banen".

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 12:37

In mijn vorige woonplaats was de tennisbaan 200 meter van ons huis. De overlast die het gaf: . Uren gepok en geschreeuw. 's avonds grote lampen en een zee van licht. . In de herfst uren lang een bladblazer. Ik lag er niet wakker van, maar vond het niet leuk. Paddel heb ik geen ervaring mee.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 12:42

xxCYNNxx schreef:
Filmpje Horendol nu aan het kijken, maar wat mij opvalt; die mevrouw laat een opname horen die rond middernacht is gemaakt en zij wakker werden van het geluid. Middernacht???????WTF. Daar zijn toch regels voor?
Hier een tennisvereniging in een woonwijk met 4 banen. Huizen staan op nog geen 20 meter van de vereniging af. Daar mag dus na 22:00 uur niet meer getennist worden ivm geluid, maar ook de felle verlichting.
Op het filmpje, die de vrouw heeft opgenomen, zie je ook een bak licht door de boomtoppen komen.
Wat een wildwest praktijken om tot zo laat in de avond de banen open te houden.

Daarnaast; de pionier van de padelsport in het filmpje Horendol is wel heel makkelijk in het geluid bagatelliseren; rond de 40 a 50 decibel met tennis. Met padel kan het wel oplopen naar ruim 70 decibel. Dat is ruim 20 decibel meer. Dat vind ik niet een te verwaarlozen verschil, maar goed; die man wil zijn sport promoten dus natuurlijk doet hij net alsof het verschil miniem is.

Daarnaast kan ik mij voorstellen dat 2 banen te doen is, maar 20 banen? Die komen ook echt alle 20 op 1 en hetzelfde complex? Dat zal idd een gigantische pokkeherrie opleveren.

Goed; nu het filmpje verder kijken....maar dit sprong er al direct zo uit dat ik even moest commenten.

edit; overigens kan de gemeente dat ooievaarsnest gaan afbreken als ze idd daar schuin onder zo'n baan gaan neerzetten; daar komt geen ooievaar meer op

Klopt! Er komen als de plannen doorgaan nu 20 padel door Mariahoeve en Marlot(begon bij 7, nu al in paar weken opgelopen naar 20). Beide groene wijken met grote kolonies broedende ooievaars.
Het gaat om grote investeerders alleen dan helaas wel vaak ten kostte van omwonenden.

Ook is geluid logaritmisch. Dus een factor 10 harder. Een padelbaan geeft het geluid van 10 tennisbanen.
Daarnaast is het veel meer indringend en pulserend dan bv tennis.

Bij de school komt het bij hun voorkant en zijkant. Dat ooievaarsnest wordt nu ook nog gebruikt en mag je wettelijk niet verstoren.
Op https://www.padeloverlast.nl staat waar het precies komt. Ook staat daar de raadsvergadering en op waar ook de directeur inspreekt van Stichting geluidshinder waar je naar verwijst van dat filmpje horendol. Deze zegt dat omgevingsdienst Haaglanden de enige van 28 Nederland se omgeving diensten is die zo vreemde grove rekenfouten maakt. Überhaupt dat ze het op zo 20 meter van the British school
meerdere padelbanen aan willen leggen is crazy. De gemeente is namelijk eigenaar van zowel de grond van de beoogde padel als ook de school. Deze school zouden er dan 2 lokaties padel pal naast hun school krijgen en 3 a 4 padel aan voorkant van hun school.
Daar zit ook het ooievaarsnest.
Ook veel ooievaarsnesten in Marlot.

Het licht klopt wat je zegt! Deze lampen zijn veel feller en dus ook voor naast ecologische zones niet handig. Misschien met de huidige energieprijzen weer wel, dan hoef ik savonds de lampen niet meer aan ;)

xxCYNNxx

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 12:51

Er worden dus eigenlijk gewoon wetten overtreden door de gemeente.

Een advocaat inschakelen met alle tegenstanders en de gemeente voor de rechter slepen? Wetten zijn er immers niet alleen voor de burger; ook bestuurders dienen zich aan diezelfde wetten te houden. En als aangetoond kan worden dat de gemeente wetten overtreedt, is dat jullie ingang om de boel te stoppen via de rechter.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 12:55

pillow schreef:
In mijn vorige woonplaats was de tennisbaan 200 meter van ons huis. De overlast die het gaf: . Uren gepok en geschreeuw. 's avonds grote lampen en een zee van licht. . In de herfst uren lang een bladblazer. Ik lag er niet wakker van, maar vond het niet leuk. Paddel heb ik geen ervaring mee.

Ik woon 11 jaar op zo 100 meter , wel schuintegenover de tennisbanen. Ik heb gelukkig mijn slaapkamer en balkon aan de andere zijde.
Dan hoor ik ook wel het gepok alleen dat schijnt lang niet zo erg als dat tottok kedeng van padel te zijn(met padel is slaan tegen het glas en metaal een belangrijk onderdeel).
Nu schijnt dat Tennispark al jarenlang te dicht op woningen en scholen gebouwd en nu al wettelijk niet aan de maximum normen voldoen. Onbegrijpelijk dan ook dat er vergunt is.
In andere gemeenten wordt gekeken naar ander beleid en er komen ook steeds meer indoor.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 12:59

pillow schreef:

Ik woon 11 jaar op zo 100 meter , wel schuintegenover de tennisbanen. Ik heb gelukkig mijn slaapkamer en balkon aan de andere zijde.
Dan hoor ik ook wel het gepok alleen dat schijnt lang niet zo erg als dat tottok-kedeng van padel te zijn(met padel is slaan tegen het glas en metaal een belangrijk spelonderdeel, ook is het met 4 op kleinere afstand dus veel meer balcontact en getiktok als soort klappertjespistolen).

Nu schijnt dat Tennispark al jarenlang te dicht op woningen en scholen gebouwd en een ongewenste situatie te zijn ontstaan. Want nu al wordt wettelijk niet aan de maximum normen voldaan en overschreden.
Onbegrijpelijk dan ook dat er vergunt is voor nog meer lawaai, met als reden er is nu toch ook al teveel lawaai wat niet mag..
In andere gemeenten wordt gekeken naar ander beleid en ook de padelsportbond pleit steeds meer indoor. Want niemand is gebaat bij slecht imago. En squash is toch ook binnen? Dat gaat toch ook goed?

@XXCYNNXX; ja er lopen nu al meerdere rechtzaken in Den Haag en ook hiertegen zijn er veel bezwaarschriften gekomen. Ook van juristen , advocaten,vve's en scholen.
Alleen de wethouder van Den Haag lacht veel weg. Nu gaat het niet goed met de financiën en iedere rechtzaak kost ook veel geld voor de gemeente. Beter maakt men een beleid ! Landelijk zodat niet steeds overal er wijken in onrust komen. Dit wordt bv al door aantal gemeenten gedaan. Bv in Sittard-Geleen een buurtonderzoek waarna bleek dat er geen draagvlak voor was.
Of bv grote indoorpadelplaza in bv Rijswijk of naast voetbalstadion, zoals naast Grolsch Veste in Enschede. Dan kan er ook EK wedstrijdniveau gespeeld worden(dat is altijd binnen).
Zoals het er nu ligt komen er steeds meer (recht)zaken landelijk. En de verwachting is wel dat er uiteindelijk een beleid komt. Alleen hoelang is nog de vraag, dat geld kan men ook bv stoppen in andere dingen..want juridische procedures zijn kostbaar.
Mijn bezwaarschriften is ook mede door een jurist opgesteld en deze wil het ook aanvechten tot aan de Raad van State(hoogste rechter in bestuursvlak).
Laatst bijgewerkt door Sabri op 25-09-22 13:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 13:03

Sabri schreef:
Cayenne schreef:
Wij wonen vlakbij 2 padelbanen, maar hebben er eigenlijk helemaal geen last van.
Je hoort het soms wel, maar het is geen vervelend hard geluid oid.
Het geroep vanaf de voetbalvelden hier is luider :+ (maar storen we ons verder ook niet aan).

Wat is vlakbij? Ik ben benieuwd hoor want ik ben echt geschrokken hoeveel rechtzaken al lopen, zo 100 over heel Nederland. Ik dacht zelf iets met een sup en peddelen :+

Hier zou het dan op 18 meter van een school komen. En op 60 meter van een 4 laags appartementen complex en nog veel andere woningen. Ook schuin onder ooievaarsnest.
In andere wijk hiernaast komt het pal naast een vogelstiltegebied.

Ik denk hemelsbreed ongeveer 100 meter :j
Je hoort het idd wel, zeker wanneer de wind ook nog eens onze kant op staat. Maar de voetbalvelden liggen er naast en die gesprekken kun je dan ook bijna live volgen _O-
Ik stoor me er eigenlijk niet zo aan en ik heb ook nog niet eerder gehoord dat vogels er last van hebben.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 13:20

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 13:30

nikkel schreef:
Baily Mix: De banen in Laren zijn er tot nu toe niet gekomen. De geluidsoverlast is daar mede een factor in geweest. Men wil nu een aantal banen op andere plekken gaan aanleggen. De hoeveelheid aanvragen is echter zo groot, dat er een over kill situatie dreigt. Het betreft nm een totaal van 20 banen, waarvoor aanvragen zijn ingediend.

Oh, dank! Ik dacht inderdaad dat die aangevraagde banen er al door waren. Belachelijk veel ja.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 13:36

Sabri schreef:
@XXCYNNXX; ja er lopen nu al meerdere rechtzaken in Den Haag en ook hiertegen zijn er veel bezwaarschriften gekomen. Ook van juristen , advocaten,vve's en scholen.
Alleen de wethouder van Den Haag lacht veel weg.

Stinkt naar corruptie.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 15:24

nou idd...dat is gewoon corruptie

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 15:47

Helaas hebben ze hier ook midden in de woonwijk drie padelbanen aangelegd. Op een kleine 20 meter van de woningen af. Door de onhandige plaatsing naast twee tennishallen wordt het geluid ook nog eens extra weerkaatst. Volgens de richtlijnen mogen sportvelden niet dichter dan 50 meter op woningen worden gebouwd en indien dit wel gebeurd moet er een akoestisch onderzoek plaatsvinden. Dat is bij ons nooit gebeurd en daarmee heeft de gemeente zichzelf gigantisch in de vingers gesneden.

Al direct vanaf de eerste dag veel overlast en direct bij de tennisvereniging geklaagd. Die haalt de schouders op. "We hebben toch een vergunning en ach, geluidsoverlast is subjectief".

Met zo'n houding heb je aan mij een verkeerde. Ik heb contact gezocht met de verantwoordelijke wethouder en een handhavingstraject gestart. Hierbij is er een akoestische meting uitgevoerd waarbij bleek dat de padel overdag vijfmaal te hard was en na 19.00u 's avonds tienmaal boven de norm uitkwam. Na 23.00 zelfs vijftig maal boven de norm. :oo . Hierbij wordt alleen het geluid van de bal gemeten, het geschreeuw van de spelers wordt niet meegenomen in de meting. Helaas komt er echt ander volk op af dan op tennis. Wij wonen namelijk ook al 15 jaar op 20-30 meter afstand van tennisbanen maar hier hebben we nooit enige overlast van gehad.

Er is nu een voornemen tot dwangsom waarbij de tennis het geluid binnen de norm moet gaan krijgen. Helaas duren dit soort trajecten gigantisch lang. In mei is de geluidsmeting hier uitgevoerd en in augustus is het voornemen tot dwangsom opgestuurd. Inmiddels zijn we alweer bijna 2 maanden verder en krijgen ze nog eens vier weken om het binnen de norm te krijgen. Op zijn vroegst hebben we dus in november rust. Ondertussen mogen ze lekker doorgaan met geluidsoverlast veroorzaken en de banen financieel uitbaten, en zitten wij als bewoners al ruim 10 maanden (vanaf opening) in de ellende. 8)7

Overigens is het begrip "rust" ook relatief. Omdat de geluidsnormen met gemiddelden werken mogen ze overdag nog steeds (grotendeels) open zijn, maar niet meer na 19.00u.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 15:50

Welkom in Den Haag, jaren dat ik daar woonde zoveel vreemde dingen zien gebeuren.

Maar in dit geval zou ik ook insteken op de wettelijke overtredingen. Meer dan geluidsoverlast.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-22 14:58

@Odysseus, wat vreselijk!!! Ik had al het idee dat er misschien meer bokkers mogelijk al in hetzelfde schuitje zou zitten! Dan wel komen te zitten want het schiet als paddestoelen overal de grond uit. Tm geitenweides , korfbal, voetbal, overal zet men nu in op de padel!
Dus woon je ergens hou de vergunning aanvragen in de gaten dan kun je nog op tijd erachter komen want het wordt veelal stiekum achter de rug van burgers om erdoorheen gedrukt.
Met als gevolg al zeer veel overlastcases en ook rechtzaken in België en Nederland zolang er geen landelijke beleid is.

Het is tijden gedacht dat het een soort kindertennis was. Nou nee, het is erger dan bv motorcross, schietbanen, dat wil je liever ook niet middenin woonwijk, alleen daar zijn wel landelijke regels en beleid voor, dus kun je nu nog beter motorcross, kartbaan of schietbaan voor je krijgen.

Heb je ook de documenten van meldpunt overlast padel toegestuurd gekregen met adviezen wat te kunnen doen?

Ik hoorde net ook dat bv bij padelbanen door foute meetapparatuur die niet gekalibreerd zijn wordt gemeten. Meten door een gekalibreerd exemplaar bleek ook dat het geluid veel malen harder was dan in dat zgn door die padelclub onderzochte geluidsrapportage!

tamary schreef:
Sabri schreef:
Alleen de wethouder van Den Haag lacht veel weg.

Stinkt naar corruptie.

Ja dat idee krijgen we hier ook. Wethouder zegt bv dat hij nog geen een klacht van padel in den haag gehoord heeft. Terwijl het padel in de Haagse Vogelwijk op tv en in media is geweest. Waar zit de man met zijn hoofd?
Zouden er steekpenningen betaald worden ofzoiets?

De website https://www.padeloverlast.nl is nu ook aangepast. Wethouder Den Haag blijft volhouden dat er geen enkele klacht in den haag bekend is en er geen een probleem is met padel, klachten van bewoners worden weggelachen.
Of bv het wijkberaad zei dat in bv Limburg(Sittard-Geleen) de omwonenden wel betrokken werden en er geen draagvlak bleek, en dus ook niet aangelegd werd. Daarop werd heel sarcastisch gereageerd dat dat in Limburg was.
Gelukkig stellen andere stadspartijen wel kritische vragen.

Men zegt dat het slecht gaat met de gemeentelijke financiën. Alleen al die procedures voor de rechter van omwonenden kostte hun ook bakken geld!
Er gaan miljoenen in om, in dat padel, en investeerders staan te trappelen ze overal aan te gaan leggen. Prima hoor men, lijkt me ook leuk en geinig, alleem maak het lekker indoor in grote padelplazas met leuk cafe , werkruimte, desnoods kindercrèche, etc. En niet outdoor pal naast scholen, appartementen, paardenstallen, onder ooievaarsnesten en middenin vogelstiltegebied en natuurgebieden.
Vogels moeten in stiltegebied rust en er mag geen lawaai, bv geen muziekinstrument daar spelen, alleen padel wat vreselijke herrie geeft mag er wel. Waar vervolgens vogels zich te pletter vliegen tegen die glazen padelkooien.
Zo ook dus pal naast een school schuin onder ooievaarsnest wat al jaren bewoond wordt en bebroed wordt. Ik zie dagelijks de ooievaars daarheen vliegen.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-22 23:41

Er is inmiddels ook bekend dat gemeenten den haag dit zelfs achter de rug om doet van de sportclubs waar de padelbanen komen!
Zie www.padeloverlast.nl en wil je ons helpen tegen de corrupte zooi teken svp onze petitie. Het gaat ten kostte anders van ooievaars, uilen , vogels etc

Zo schrijft de korfbalclub waar ook padelbanen komen;

PADELBANEN BIJ GKV?

Het zal de meeste omwonende van ons prachtige sportveld niet zijn ontgaan dat er plannen zijn voor de aanleg van padelbanen op het sportveld bij GKV. In diverse artikelen en protestposters staan onze naam en foto's vermeld. Wij willen via deze weg laten weten dat GKV niet betrokken is bij de eventuele aanleg van de padelbanen. Het sportveld is geen eigendom van onze vereniging, maar van de gemeente. Wij weten pas sinds enkele weken van deze plannen, nadat de aanvraag voor de bouwvergunning al was ingediend.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 09:43

dat over dat ze geen klachten ontvangen hebben zou ik idd met een oceaanlading aan zout nemen; mijn nieuwe buurvrouw bvb; aan haar andere kant woont een gast die ( oke laatste half jaar nauwelijks nog, omdat meneer nooit meer thuis is) elk weekend luidruchtig feestjes gaf met een hoop drank en drugs. De buren aan zijn andere kant hadden zeer regelmatig de kapotte bierflessen bij hun in de tuin liggen, want die werden gewoon over de schutting gegooid.
Anyway; buurvrouw gaan klagen bij woningstichting, want klein kind van anderhalf + bovendien elk weekend weer een bak herrie de hele avond en nacht wordt je ook niet blij van.
Beweerde de woningstichting dat zij de eerste was die over haar buurman klaagde. Toen ze dat vertelde zei ik al; nou ik weet zeker dat onze vorige buren echt wel geklaagd hebben. Dat waren geen mensen die zoiets over zich heen lieten komen.
En idd; paar weken later komt buurvrouw toevallig de vorige bewoners tegen en heeft ze ernaar gevraagd; nou vorige buurman ( en ook de andere buren) hadden al tig keer over hem geklaagd, maar woningstichting deed er niks mee.

Ga er maar vanuit dat die wethouder dat gewoon uit zn vette duim zuigt; die wil dit door laten gaan, want meer inkomsten voor de gemeente, dus die probeert bezwaren zoveel mogelijk te negeren en het plan door te drukken.

Daarom zal een stap naar de rechter alleen maar nog zin hebben. Bezwaarschriften worden immers door de gemeente zelf behandeld en die zijn deadset om dit door te laten gaan. Niet bepaald een objectieve beoordeling van de bezwaarschriften en dus weinig kans dat zo'n bezwaar wordt toegekend.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-22 19:05

@ XXCYNNXX : ja vrees dat je gelijk hebt. Niet fraai van onze wethouder!

Rechtzaken worden er al aangespannen en kostten ook de gemeente veel geld. Beter maakt men een goed beleid, bv aan de stadsranden/ langs drukke wegen en niet midden in woonwijken in Nederland. Dan kan al dat geld wat nu in al die rechtzaken gaat zitten(al meer dan 100 zaken in Nederland nu ) beter naar armoede bestrijding, belastingverlaging ofzoiets!
Laatst bijgewerkt door Maureen95 op 01-10-22 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht deels leeggehaald omdat het niet aan de Boktregels voldeed

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 20:02

Ik heb de petitie ondertekend.
Zelf ondervonden hoe vervelend overlast is, niet van Padelbanen, maar wel geluid overlast zo erg dat wegvluchten de enige mogelijkheid was, dus kan mij goed inleven in een ander daarin. Dan helpen alle beetjes, denk ik dan.:)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 21:11

Zeg Sabri, welke band heb je eigenlijk met die website en dat meldpunt? Het lijkt bijna een propaganda zo vaak als dat je deze websites/meldpunten noemt,

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-22 21:22

xSagan schreef:
Ik heb de petitie ondertekend.
Zelf ondervonden hoe vervelend overlast is, niet van Padelbanen, maar wel geluid overlast zo erg dat wegvluchten de enige mogelijkheid was, dus kan mij goed inleven in een ander daarin. Dan helpen alle beetjes, denk ik dan.:)

Dankje!!!

Morgen komt de tv opnames maken.

We pleiten voor geen padel outdoor in woonwijken. Indoorpadelplaza is uiteraard wel een goed idee, bv aan de rand van een stad.
Alleen De Haag snapt dat in tegenstelling tot veel andere steden nog niet zo goed(al zijn er ook veel steden die nog zo denken als den haag) Deze vinden dat het wel middenin een vogelstiltegebied en onder ooievaarsnest en pal naast een schooltje kan..
Laatst bijgewerkt door Sabri op 27-09-22 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 21:26

Nou, ik kan je vertellen dat ooievaars overal schijt aan hebben hoor.
Waren ze maar zo schuw.. dan hadden wij hier geen overlast van die beesten. :+

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-22 21:26

annepaardoes schreef:
Zeg Sabri, welke band heb je eigenlijk met die website en dat meldpunt? Het lijkt bijna een propaganda zo vaak als dat je deze websites/meldpunten noemt,

Ik ben mede ondertekenaar van de petitie die door andere is opgezet. Inmiddels is er een groep mee bezig en we proberen het onder de aandacht te krijgen. En ook te zorgen dat het straks niet in onze maar ook niet vervolgens in andermans 'achtertuin' ligt.
Ik ben me kapot geschrokken hoeveel overlastcases er waren. Google op padel en overlast en je hebt komende weken genoeg te lezen..
Ik had nooit van padel gehoord!
En de verhalen vind ik heftig! Vooral omdat het overal kan komen, ook in of naast paardenweides etc.
Niet alleen in steden, ook in dorpjes etc! In België als in Nederland.
En vaak gebeurd het stiekem, dus zonder buren etc in te lichten, zodat vaak al de bezwaartermijn verlopen is en er ineens zo padelkooi gebouwd wordt..
De website heb ik met buren laten opzetten. Omdat niemand wist van deze plannen en we vonden dat iedereen zelf nog op tijd een bezwaarschrift moest kunnen maken, als deze dat zouden willen, in ieder geval, voordat de termijn verlopen was. Dit omdat de tennisbaan zelf het stiekem middenin de zomervakantie heeft aangevraagd, en de bezwaartermijn afliep zonder dat mensen het wisten.
En eerlijk veel weten hier niet eens wat dat is en denken iets met een peddelen en een sup.
Ik heb het wijkberaad gevraagd de buurt in te lichten maar die man zei zelf achter een grote flat die pal op de toekomstige padelbaan komt te wonen, en hoopte er daardoor er zelf geen last van te krijgen. De woningbouwvereniging zou brieven naar omwonenden sturen om hun in te lichten dat dit plan er lag en ook dit is gesaboteerd. Veel topics op Nextdoor en facebook zijn spontaan verdwenen. Niet gek als je snapt
dat dit een miljoenen business is..
Alleen wel ten kostte gaat van de leefbaarheid in wijken. Ook ten kostte van bv veel vogels.
Inmiddels lopen er al op verschillende plekken procedures in Den Haag over deze banen en ook landelijk zeer veel.
Daarom ben ik ook benieuwd naar meer ervaringen want als er zoveel overlastcases bijkomen zouden ook Bokkers hiermee te maken hebben of kunnen krijgen.
Het zou handig zijn als er een landelijk beleid zou komen. Net als bv bij schietbanen of motorcross gebeurd. Bv op 500 afstand als het outdoor is, en dichterbij indoor. Net als in Frankrijk.
Alleen met deze regering is dat nog de vraag hoelang zoiets nog duurt!
De media hebben er al het eea aan gewijd dat staat ook op de site. Morgen komt de nos voor op tv.
Dus inderdaad een soort propaganda geworden uit noodzaak, tegen de herrie, de onrechtvaardigheid, de leefbaarheid van woonwijken. En vandaar dus ook de vraag op Bokt oprecht of iemand dit herkend want als er al zoveel rechtzaken lopen, lijkt het ook vreemd als niemand dit nog weet of herkend!
En ook om evt andere te waarschuwen mocht je ergens wonen waar er sportvelden, of weides etc zijn, dan is de kans ook aanwezig dat ook jij binnenkort met zo een 'padelkooi' in je buurt of woonwijk of natuurgebied geconfronteerd wordt.
Ik ben er nu met meerdere buren er zo 2 maand mee bezig en vroeg me af of er ook bokkers waren die in zo zelfde schuitje zitten dan wel komen te zitten.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 10:15

Wat Sabri schetst herken ik zeker.

Ook hier leek het een bureaucratisch handjeklap tussen gemeente en tennisvereniging. Zo heeft de aannemer zowel gemeente als tennisvereniging geadviseerd vooraf omwonenden in te lichten omdat ze al bij meerdere projecten ervaringen hadden van overlast, maar dit hebben beide partijen uiteraard verzaakt. Aan de vergunningverlening is nul komma nul ruchtbaarheid gegeven.
Bij de padelbanen in onze wijk is er nog een extra dimensie van belangenverstrengeling omdat de gemeente één van de drie banen (totaalprijs een luttele 225.000,-) betaald heeft in ruil voor bouwgrond.

Ook wij dachten dat padel wel mee zou vallen. We woonden immers al 15 jaar op dezelfde afstand van tennisvelden en dit heeft nooit tot overlast gezorgd. Helaas lijkt padel meer op een schietsport dan op een balsport. En waar bij tennis over het algemeen de "quiet please" houding geldt, lijken het bij padel soms wel een stel losgeslagen Neanderthalers.

Het zit hem er ook niet in dat je af en toe een uurtje wat hoort. Het is op weekenddagen gewoon dagenlang overlast. Vanaf 08.00 word je uit je bed gepadeld en vervolgens zijn alle banen vrijwel continu bezet tot 23.00u. Je staat er mee op en je gaat er mee naar bed.
Thuiswerken lukt minder goed door de geluidsoverlast. In de zomer van je tuin of balkon genieten is er niet bij.

Voor geïnteresseerden heb ik per PB ook wel videos van het geluid.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 13:20

Vanavond op acht uur journaal dit!!
Dus de 'propaganda' tegen onnodig lawaai en dode vogels zet zich voort! Onze petitie is nu 555x getekend.

Net is de NOS geweest om mijn buurvrouw Trudy en een gymlerares te filmen bij dat tennispark waar gemeente Den Haag vergunning voor heeft afgegeven. De NOS zendt dit uit vanavond om acht uur (tenzij er iets anders nog 'ergers' gebeurd natuurlijk!)

Ik schrok me dood. Ik zag een politiebus en 2 agenten eruit springen!!! Ik dacht ojee straks wordt mijn buuf nog opgepakt en in dat busje gezet!!!
Trudy is tegen de 80 en rijdt nog graag paard op haar mooie schimmel een Lusitano.
Bleek dit een tasjesdief die achter de camera wel een goede schuilplaats dacht te vinden!!!