Intimiteit onder jongeren/kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 16:25

Mindim schreef:
Als jullie band met de ouders herstellende is en nog erg wankel, dan zou ik hier erg mee oppassen. Zoonlief is nu de toegang naar jullie nog niet ontzegd, maar valt dit niet goed, dan kan het je alles kosten zeg maar. En daar heeft uiteindelijk niemand wat aan.
Kind is tussen de 10 en 12, lagere school leeftijd, vaak nog niet in staat het geheel te overzien. In hoeverre klopt het wat hij over zijn ouders zegt, aangezien je zegt dat niet te weten? Al met al zou ik dit toch bij de ouders aangeven en ze de mond gunnen.

Hier kregen ze seksuele voorlichting op de middelbare school, niet op de lagere school. Wij gaven het met overgang van basis naar middelbare school. Dus misschien waren de ouders dit ook wel van plan.

Ik ben het hier wel mee eens. Maar het is moeilijk om hem niets te "geven" zegmaar. Je wil toch niet dat het een gek onderwerp wordt. Kennelijk is het voor neefje al een veels te groot ding geworden om met zijn eigen ouders te bespreken. Als tante dan ook nog een beetje moeilijk gaat zitten doen bevestig je wel dat het kennelijk echt een genant onderwerp is waar je niet over kan praten. Dat lijkt me ook wel een beetje het pijnpunt.

Ik ben heel eerlijk. Ik heb nooit seksuele voorlichting gehad van mijn ouders.... En godzijdank. Dat had ik echt niet chill gevonden. Dus liever met een "coole" oom en tante dan.
Maar je moet idd wel een manier vinden waarop je het ook een beetje eerlijk houdt naar de ouders (als die er nog iets mee willen). Dus ik denk open, luchtig en niet te uitgebreid (en altijd over consent). Als je zelf kinderen had, had je nog per ongeluk zo'n boekje kunnen laten slingeren (alth. met dat verhaal aan kunnen komen als je gewoon zo'n boekje zou geven). Maar als kinderloos stel denk ik dat dat vooral je creepgehalte erg verhoogt := .

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 16:58

Mindim schreef:
Als jullie band met de ouders herstellende is en nog erg wankel, dan zou ik hier erg mee oppassen. Zoonlief is nu de toegang naar jullie nog niet ontzegd, maar valt dit niet goed, dan kan het je alles kosten zeg maar. En daar heeft uiteindelijk niemand wat aan.
Kind is tussen de 10 en 12, lagere school leeftijd, vaak nog niet in staat het geheel te overzien. In hoeverre klopt het wat hij over zijn ouders zegt, aangezien je zegt dat niet te weten? Al met al zou ik dit toch bij de ouders aangeven en ze de mond gunnen.

Hier kregen ze seksuele voorlichting op de middelbare school, niet op de lagere school. Wij gaven het met overgang van basis naar middelbare school. Dus misschien waren de ouders dit ook wel van plan.

Tegenwoordig krijgen ze al seksuele voorlichting in de kleuterklassen, de lessenserie heet 'Lentekriebels'.

Dat gaat vooral over prettige en niet- prettige aanrakingen en niet over condoomgebruik natuurlijk. Maar er zit een opbouw in naar groep 8.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 17:02

Urbanus schreef:
Mindim schreef:

Tegenwoordig krijgen ze al seksuele voorlichting in de kleuterklassen, de lessenserie heet 'Lentekriebels'.

Dat gaat vooral over prettige en niet- prettige aanrakingen en niet over condoomgebruik natuurlijk. Maar er zit een opbouw in naar groep 8.

Dat is dan nieuw, mijn zoon is 16 en heeft dat nooit gehad, zal misschien ook per school verschillen?

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 17:05

secricible schreef:
linoleum schreef:
Ik zou het zelf als ouder niet kunnen waarderen als ik er later achter kom dat iemand anders dit deel van de opvoeding van mij heeft overgenomen, zonder te overleggen. Hoe goed de intenties ook zijn.

Dit ja.
Of dat er over mijn kind op een openbaar forum wordt gepraat rondom zoiets.

Hoe bekrompen is deze denkwijze.
Ik als ouder zou blij zijn dat mijn kind toch iemand gevonden heeft om erover te praten. De ouders voelt hij zich niet prettig genoeg bij om erover te praten.
Super toch dat hij toch iemand heeft om het in goede banen te leiden en zich te kunnen informeren.
Niet elke ouder is een open boek als het op seks aankomt, ik zelf zou ook niet snel naar mijn moeder toe zijn gegaan in die tijd ondanks dat het bij ons gewoon een gesprek was voor aan de keukentafel. Preutsheid was er niet bij ons thuis en toch zocht ik andere gesprekspartners over dit onderwerp.

Daarnaast, niemand weet over wie het gaat dus waarom niet bespreekbaar maken op een forum? Mooi dat het juist bespreekbaar wordt gemaakt en TS de jongen zo goed mogelijk wil informeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 17:14

Balko schreef:
secricible schreef:

Hoe bekrompen is deze denkwijze.
Ik als ouder zou blij zijn dat mijn kind toch iemand gevonden heeft om erover te praten. De ouders voelt hij zich niet prettig genoeg bij om erover te praten.
Super toch dat hij toch iemand heeft om het in goede banen te leiden en zich te kunnen informeren.
Niet elke ouder is een open boek als het op seks aankomt, ik zelf zou ook niet snel naar mijn moeder toe zijn gegaan in die tijd ondanks dat het bij ons gewoon een gesprek was voor aan de keukentafel. Preutsheid was er niet bij ons thuis en toch zocht ik andere gesprekspartners over dit onderwerp.

Daarnaast, niemand weet over wie het gaat dus waarom niet bespreekbaar maken op een forum? Mooi dat het juist bespreekbaar wordt gemaakt en TS de jongen zo goed mogelijk wil informeren.

Misschien voor de ouders wel fijn om te weten, dat iemand die taak op zich genomen heeft, vooral als de relatie met diegene nogal wankel is. Ik denk niet dat je de ouders onwetend kunt laten, vooral niet met kinderen van 10, 11 of 12.

secricible

Re: Intimiteit onder jongeren/kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 17:22

Wat mindim zegt dus. We hebben het hier over een basisschoolleerling.
Ik hief niet alle ins en outs maar zou je als oom eeuwig dankbaar zijn als je me even zou melden dat hij die dingen met je bespreekt. Maar ik lees nu dat de relatie moeder-oom niet goed is, dat maakt dingen wel ingewikkeld ja. Toch zou ik nog steeds even laten weten dat hij het fijn vindt die dingen met mij te bespreken, juist met het oog op openheid.

Wb internet en anonimiteit: daar geloof ik niet in en vind ik naïef. Ik zou er dus ook echt pissig over worden als het mijn kind zou zijn, juist als de relatie gevoelig is. Stel dan de vraag in het algemeen.
"Hoe maak je intimiteit bespreekbaar rond 10-12jarige leeftijd" was genoeg geweest.

Maar goed, niet de discussie waar TS om vraagt en ook niet een waar we uitkomen dus ik zal er over ophouden.

Maar goed, ik zou mijn kinderen ook niet in zo'n situatie laten belanden door zelf actief actie te ondernemen richting de mensen om me heen.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 17:29

De tabel op deze pagina geeft wellicht wat inzicht in waar kinderen van die leeftijd gemiddeld genomen al ervaring mee hebben en waarmee niet (even naar beneden scrollen)

https://richtlijnenjeugdhulp.nl/seksuel ... puberteit/

En ook deze pagina geeft wat zinnige informatie
https://seksuelevorming.nl/onderwerpen/ ... 9-12-jaar/

Afhankelijk van waar je neefje precies behoefte aan heeft (kusjes geven en knuffelen met vriendinnetje of gaat het richting seks) kan je verder kijken of hij daar vroeg bij is of niet en hoe je dit wilt bespreken.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 19:29

secricible schreef:
Ik hief niet alle ins en outs maar zou je als oom eeuwig dankbaar zijn als je me even zou melden dat hij die dingen met je bespreekt. Maar ik lees nu dat de relatie moeder-oom niet goed is, dat maakt dingen wel ingewikkeld ja. Toch zou ik nog steeds even laten weten dat hij het fijn vindt die dingen met mij te bespreken, juist met het oog op openheid.

Wb internet en anonimiteit: daar geloof ik niet in en vind ik naïef. Ik zou er dus ook echt pissig over worden als het mijn kind zou zijn, juist als de relatie gevoelig is. Stel dan de vraag in het algemeen.
"Hoe maak je intimiteit bespreekbaar rond 10-12jarige leeftijd" was genoeg geweest.

Maar goed, niet de discussie waar TS om vraagt en ook niet een waar we uitkomen dus ik zal er over ophouden.

Maar goed, ik zou mijn kinderen ook niet in zo'n situatie laten belanden door zelf actief actie te ondernemen richting de mensen om me heen.

Hoezo pissig? Iedereen heeft seks, (bijna) iedereen heeft seksuele behoeftes? Waarom is het zo bijzonder dat deze jongen hier vragen over heeft. Waarom zou dit geheim moeten zijn. Hebben we niet allemaal vragen over seksualiteit in onze jeugd gehad? En is het niet droevig dat het zo’n onbesproken onderwerp moet zijn terwijl iedereen er mee te maken krijgt?

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 20:33

Echt advies heb ik niet over dit onderwerp, ik heb zelf ook niet veel ervaring met kinderen en zou eigenlijk zelf ook niet zo goed weten wat ik zou doen in die situatie. Wel kan ik mij zo bedenken dat als je dit met de ouders bespreekt en je weet eigenlijk niet hoe die erin staan, je nog wel eens flink het vertrouwen van zo'n jochie kan beschadigen. In ieder geval, zo zou dat voor 10-12 jarige ik geweest zijn. Kan soms ook nog best terugkaatsen op het kind. Ik weet natuurlijk de thuissituatie niet, maar als hij over dit soort dingen naar jullie toe komt, kan het nog wel eens zo zijn dat hij dit doet omdat hij dit vertrouwen thuis niet heeft. Overigens wil ik daarbij wel zeggen, ik heb heel eerlijk niet het hele topic gelezen. :o

Maar ik denk niet dat dit heel erg raar is op die leeftijd. Zodra ze een beetje in de pubertijd geraken, was mijn ervaring als pre-tiener in ieder geval, komen dat soort onderwerpen wel om de hoek kijken. Of ik het normaal vind om op die leeftijd dan ook al wat te ondernemen... Dat weet ik dan weer niet. Maar goed, de nieuwsgierigheid blijft natuurlijk. Ik heb zelf gewacht tot ik 24 was, maar goed. :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 20:45

Een belangrijk onderwerp :j
Vroeg is het zeker niet, de verschillen tussen kinderen is op die leeftijd gigantisch.

Met de ouders polsen zou ik wel overwegen, maar het ligt aan de ouders.
Ik zou ontzettend blij geweest zijn als ik vroeger iemand gehad zou hebben om daar over te kunnen praten. Mijn ouders stonden daar totaal niet voor open en intimiteit voor je huwelijk was iets van de duivel volgens mijn moeder. Dan zou polsen bij mijn moeder mogenlijk totaal verkeerd uitgepakt hebben.

Zo lang je niet gelijk gaat praten over sex, maar het eerst eens hebt over gevoelens dan lijkt me dat je eigenlijk weinig fout kan doen.
Je hoeft ook niet perse educatief te werk te gaan, gewoon een luisterend oor en antwoord geven op onschuldige vragen is net zo belangrijk of zelfs belangrijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 21:51

Balko schreef:
secricible schreef:

Hoezo pissig? Iedereen heeft seks, (bijna) iedereen heeft seksuele behoeftes? Waarom is het zo bijzonder dat deze jongen hier vragen over heeft. Waarom zou dit geheim moeten zijn. Hebben we niet allemaal vragen over seksualiteit in onze jeugd gehad? En is het niet droevig dat het zo’n onbesproken onderwerp moet zijn terwijl iedereen er mee te maken krijgt?

Ik denk dat wanneer je zelf geen pubers hebt in deze leeftijd, het heel gemakkelijk denken is, dat je minderjarige gesprekken heeft over seks met mensen die je eigenlijk niet goed liggen. Als je zelf kids hebt in die leeftijd, kan het zijn dat je er anders over denkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 21:55

Ts, neem contact op met de ouders. Jullie relatie is fragiel. Je kunt het kenbaar maken zonder dat je in details treedt. Maar laat het ze wel weten. Het kind is minderjarig. Het zou anders zijn geweest wanneer hij 16 was geweest, omdat er dan een soort van wettelijke privacy in werking treedt. Maar nu nog niet. Dus ga niet op eigen houtje het kind seksuele voorlichting geven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 22:18

Sexuele voorlichting zonder een soort van echo bij de ouders is waarschijnlijk niet handig.
Maar wellicht wil hij ook gewoon wat praten over verkering, hoe contact leggen, verliefdheid, teleurstelling etc.
Zulke dingen waren bij ons thuis ook niet echt goed bespreekbaar, daar werd zo ontzettend ongemakkelijk/lacherig over gedaan. Juist fijn als je dan een wat makkelijkere oom en tante hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 22:28

Balko schreef:
secricible schreef:

Ik ben het helemaal 100% met je eens en vind het ook stom dat seks een soort moeilijk weggestopt onderwerp is in een doosje waar je pas bij mag als je een grote jongen of vrouw bent.

Maar er zijn ook ouders die een heel andere visie hebben op seksualiteit. Of nare ervaringen waardoor ze een andere focus willen leggen. Wat dat betreft geen aanrader om daar als familielid mee te interfereren denk ik.
Maar het luchtig houden, terwijl je het neefje wel heel serieus neemt, en de dingen die hier staan bespreken zonder precies uit te leggen hoe je seks doet en wat het moet zijn, lijkt me wel goed.
Het weglachen en ineens van onderwerp veranderen bv. lijkt me ook echt desastreus.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 22:31

Doorgaan zoals je nu doet TS. Ik snap de reacties van ouders die dit zouden willen weten, maar kind gaat niet voor niets naar zijn oom en tante. Die voelt zich blijkbaar niet op zijn gemak bij zijn ouders rondom dit onderwerp. Door alsnog achter zijn rug om deze informatie met ouders te delen, schaad je zijn vertrouwen. Het is mij (weliswaar met ander soort gevoelige info) gebeurd als kind. Eindstand is dat ik daardoor niemand meer vetrouwde en dus ook niets meer vertelde. Daarom de keuze van de jongen respecteren en met hem praten. Dat is voor hem uiteindelijk het beste en waar het nu om gaat. Ouders zouden blij moeten zijn dat hij zich veilig genoeg voelt om het aan íemand te vertellen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 22:54

Mindim schreef:
Ts, neem contact op met de ouders. Jullie relatie is fragiel. Je kunt het kenbaar maken zonder dat je in details treedt. Maar laat het ze wel weten. Het kind is minderjarig. Het zou anders zijn geweest wanneer hij 16 was geweest, omdat er dan een soort van wettelijke privacy in werking treedt. Maar nu nog niet. Dus ga niet op eigen houtje het kind seksuele voorlichting geven.

Waarom zo moeilijk? Waarom niet gewoon de vragen die het kind heeft beantwoorden? Lijkt mij dat je dan vooral bevestigt dat seks een taboe onderwerp is wat je niet met iedereen mag bespreken. Terwijl het juist zo belangrijk is om het normaal te maken. Als er geen taboe op seks ligt wordt het voor kinderen ook makkelijker om bv seksueel misbruik aan te kaarten.

Om een kind van 10 met seksvragen naar z’n ouders te delegeren die er niet echt over willen praten en het kind ook niet echt, vind ik niet kunnen. Het kind voelt zich blijkbaar veilig bij TS, als ze dan de muur optrekt voor deze onderwerpen, bij wie is hij dan veilig genoeg om te bespreken?

Niet groter maken dan het is, wat is het probleem eigenlijk als een kind leert over seks van z’n oom en tante of wie dan ook? (Met goede bedoelingen dan..)

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 23:15

Stel dat het hele preutse ouders zijn of dat ze boos worden op het kind als de ts vertelt waar het neefje bij hun over praat.

Dan zal het neefje niet snel iemand meer in vertrouwen nemen. :\

Ts hoeft niet gelijk in details alle standen en varianten van se x te bespreken maar laten merken dat het normaal is om erover te hebben is juist nu al zo waardevol.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 23:34

Ts, jij kent de ouders het beste en kunt denk ik de beste inschatting maken of je dit wel of niet met ze bespreekt. Ik heb geen idee hoe jullie verhouding is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 00:28

verootjoo schreef:
Mindim schreef:

Waarom zo moeilijk? Waarom niet gewoon de vragen die het kind heeft beantwoorden? Lijkt mij dat je dan vooral bevestigt dat seks een taboe onderwerp is wat je niet met iedereen mag bespreken. Terwijl het juist zo belangrijk is om het normaal te maken. Als er geen taboe op seks ligt wordt het voor kinderen ook makkelijker om bv seksueel misbruik aan te kaarten.

Om een kind van 10 met seksvragen naar z’n ouders te delegeren die er niet echt over willen praten en het kind ook niet echt, vind ik niet kunnen. Het kind voelt zich blijkbaar veilig bij TS, als ze dan de muur optrekt voor deze onderwerpen, bij wie is hij dan veilig genoeg om te bespreken?

Niet groter maken dan het is, wat is het probleem eigenlijk als een kind leert over seks van z’n oom en tante of wie dan ook? (Met goede bedoelingen dan..)

Ik doe niet moeilijk. Ten eerste is het kind is minderjarig, rond een jaar of tien a elf, dus sowieso opppassen. De kant van de ouders in deze is onbekend, ook bij TS, die heeft enkel wat ze hoort van de jongen.
Zonder in detail te treden, kan je wel aangeven aan de ouders, dat het kind hier met vragen over komt. Dan kunnen de ouders aangeven dat ze dat prima vinden of ze kunnen zeggen dat ze dat misschien zelf liever aan hun kind vertellen. Ongemakkelijk is het met ouders toch al gauw om over dit soort zaken te praten, dus misschien dat de ouders het wel helemaal ok vinden dat hun zoon hier met de oom en tante over praat. Maar misschien ook wel niet, aangezien de verhoudingen tussen de volwassenen nogal wankel zijn en TS ook al aangeeft hier de ouders mee voor het hoofd te stoten. Als je dit dan achter de rug van ouders om doet en besluit dmv boekjes en dergelijke het kind seksuele voorlichting te geven en de ouders komen er per toeval achter, dan kan de sfeer wel ineens compleet omslaan en mag zoonlief niet meer naar oom en tante toe, iets wat ze nu wel toestaan, omdat ze het kind waarschijnlijk geen dupe willen laten zijn van het geharrewar van de volwassenen (iets wat ik echt top vind van vader en moeder). De ouders stellen toch een soort vertrouwen in oom en tante (ondanks toestanden) in oom en tante. Beschaam het niet.
Bel op en zeg, je zoon komt hier met vragen rondom bepaald onderwerp, heb je er moeite mee als ik hier antwoord op geef. Hoe moeilijk kan het zijn.
Is het kind 16 vind ik het al anders dan een kind tussen de 10 en 12

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 09:56

Boekjes en voorlichtingsmateriaal geven zonder afspraak met ouders gaat imo ook echt niet. Straks klagen ze je nog aan voor sexuele intimidatie of zo.
Laat dat liever aan de school over.
Probeer niet te gaan onderwijzen, daar bestaan niet voor niets lange opleidingen voor. Hou gewoon het gesprek open en biedt een luisterend oor, dan zie ik niet hoe je echt iets fout kan doen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 11:48

Wat ik heb gemerkt is dat jongere vaak liever met iemand anders dan hun ouders over seks praten. En dat heeft niets met de goede band die ze met ouders hebben te maken. Ook al is die prima, als seks het onderwerp is dan zit er vaak wel een drempel. Voorlichting krijgen ze in de meeste gevallen wel op school. Maar echt open zijn over je eigen situatie en gevoelens is ook weer wat anders.

Een coole tante of oom, oudere neef of nicht, etc. wordt dan wel in vertrouwen genomen. Ik kan me dat nog van mezelf herinneren en heb op latere leeftijd mijn nichtjes, neefjes en kinderen van vriendinnen gesproken over seksualiteit. Ik vertel dat altijd wel aan de ouders en in mijn geval is dat altijd goed ontvangen. Ouders hoefde niet te weten wat er werd gezegd. Natuurlijk zou ik het aangeven als ik me ergens zorgen over zou maken maar dat is het geval niet geweest. Ook ga ik niet over de opvoeding, daar verwijs ik voor naar ouders. Die bepalen wat wel en niet mag.

Ik denk dat het goed is dat een jongere ergens zijn of haar vragen kwijt kan. Ik zou de jongere ook wel zeggen dat ik aan ouders vertel dat we het hierover hebben zonder details.

Ik hoop dat je er uitkomt TS. Die wat goed voelt en passend is naar deze ouders toe.

E_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-22 00:50

Bedankt voor alle input iedereen. Wellicht vinden jullie het leuk om een update te lezen.

Het was voor ons best een ingewikkelde kwestie. De familiebanden (vanuit de kant van oom en tante) lopen wat lastig vanwege het feit dat mijn vriend transgender is. Dit is nu aan de beterende hand, maar om nu onderwerpen als intimiteit ook nog eens op tafel te gooien bovenop de al moeilijke gesprekken zaten we niet heel erg om te springen.

Uiteindelijk hebben we eerst aan ons neefje gevraagd of hij het oké vond dat dit met zijn ouders besproken zou worden, aangezien we zijn vertrouwen in ons niet wilden beschamen. Dit vond hij geen probleem. We zijn dan toch maar het gesprek aangegaan en dit werd echt boven verwachting goed ontvangen. Ze waren blij dat hun kind ergens terecht kon en vonden het logisch dat dit dan bij mijn vriend en mij is. Ze hadden vooral totaal niet door dat neefje behoefte had aan deze gesprekken, ondanks dat neefje zegt dit wel aan te hebben gegeven. Het was geen onwil van oom en tante dat neefje het gevoel had niet echt bij ze terecht te kunnen.

Oom en tante hebben ons verteld dat ze met neefje hebben gesproken en gezegd hebben dat hij altijd bij ons terecht kan voor vragen/gesprekken maar dat hij ook altijd bij hen terecht kan en dat ze hem dan alle tijd en ruimte geven om zijn verhaal te vertellen. Al met al dus een goed einde en volgens mij heeft het ook nog een positieve uitwerking gehad op de relatie tussen mijn vriend, mij en de oom en tante. Nogmaals bedankt voor alle reacties en tips!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 01:04

Fijn hoe dat heeft uitgepakt! En leuk dat je een update geeft hier.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 08:59

linoleum schreef:
Ik zou het zelf als ouder niet kunnen waarderen als ik er later achter kom dat iemand anders dit deel van de opvoeding van mij heeft overgenomen, zonder te overleggen. Hoe goed de intenties ook zijn.

Ik zou het als kind niet kunnen waarderen als ik in vertrouwen dingen bespreek met iemand, en dat die dan mn ouders erbij gaat betrekken.
Ook zou ik het niet kunnen waarderen als mijn ouders zich overal mee proberen te bemoeien, terwijl ik zelf vind dat het ze niks aangaat

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 09:35

Dorine92 schreef:
linoleum schreef:

Ik zou het als kind niet kunnen waarderen als ik in vertrouwen dingen bespreek met iemand, en dat die dan mn ouders erbij gaat betrekken.
Ook zou ik het niet kunnen waarderen als mijn ouders zich overal mee proberen te bemoeien, terwijl ik zelf vind dat het ze niks aangaat

Is dit nog nodig? Het is tot een super fijn en positief einde gekomen, geniet daarvan ipv nog ff je plasje te willen doen!