Mindim schreef:Als jullie band met de ouders herstellende is en nog erg wankel, dan zou ik hier erg mee oppassen. Zoonlief is nu de toegang naar jullie nog niet ontzegd, maar valt dit niet goed, dan kan het je alles kosten zeg maar. En daar heeft uiteindelijk niemand wat aan.
Kind is tussen de 10 en 12, lagere school leeftijd, vaak nog niet in staat het geheel te overzien. In hoeverre klopt het wat hij over zijn ouders zegt, aangezien je zegt dat niet te weten? Al met al zou ik dit toch bij de ouders aangeven en ze de mond gunnen.
Hier kregen ze seksuele voorlichting op de middelbare school, niet op de lagere school. Wij gaven het met overgang van basis naar middelbare school. Dus misschien waren de ouders dit ook wel van plan.
Ik ben het hier wel mee eens. Maar het is moeilijk om hem niets te "geven" zegmaar. Je wil toch niet dat het een gek onderwerp wordt. Kennelijk is het voor neefje al een veels te groot ding geworden om met zijn eigen ouders te bespreken. Als tante dan ook nog een beetje moeilijk gaat zitten doen bevestig je wel dat het kennelijk echt een genant onderwerp is waar je niet over kan praten. Dat lijkt me ook wel een beetje het pijnpunt.
Ik ben heel eerlijk. Ik heb nooit seksuele voorlichting gehad van mijn ouders.... En godzijdank. Dat had ik echt niet chill gevonden. Dus liever met een "coole" oom en tante dan.
Maar je moet idd wel een manier vinden waarop je het ook een beetje eerlijk houdt naar de ouders (als die er nog iets mee willen). Dus ik denk open, luchtig en niet te uitgebreid (en altijd over consent). Als je zelf kinderen had, had je nog per ongeluk zo'n boekje kunnen laten slingeren (alth. met dat verhaal aan kunnen komen als je gewoon zo'n boekje zou geven). Maar als kinderloos stel denk ik dat dat vooral je creepgehalte erg verhoogt