afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

future_vet

Re: afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 09:44

1300 kcal is echt veel te weinig om normaal te functioneren.
Zou eigenlijk niet onder de 1700 gaan zitten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 09:49

Ik zou eens naar een goede diëtist gaan TS, want zo weinig eten dat is helemaal niet goed voor je.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 09:52

future_vet schreef:
1300 kcal is echt veel te weinig om normaal te functioneren.
Zou eigenlijk niet onder de 1700 gaan zitten.

Dat verschilt per persoon, ik denk dat ik qua hoeveelheid op hetzelfde zit. Ik mis overigens wel het drinken in dit overzicht.

Maar Marlinderooz heeft wel een punt; iemand met het gewicht van TS heeft wel echt meer nodig.

Maar TS, nogmaals; met kcal tellen kom je er niet. Je lichaam moet aan en in verbrandingsstand komen, dus ga bewegen!
Je wordt en blijft pas gezond als inname en verbranding in balans zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 10:10

Dit lijkt mij qua calorie inname prima hoor. Als ik 2000 calorieën zou nemen dan zou ik 10 kilo zwaarder zijn. Het is gewoon heel persoonlijk en ik ben het eens met de tip van een diëtiste. Zij bepaalt aan de hand van jouw lengte en gewicht de juiste calorie inname en adviseert je qua eten. Ik zou zelf de kaas en de vanillejoghurt schrappen en vervangen door kipfilet en magere kwark bijvoorbeeld. Maar daar kan een diëtiste je beter in adviseren.

Maar snel afvallen is nooit een goed idee. Probeer je eetpatroon aan te passen en dagelijks meer te bewegen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 10:21

1300 is NIET prima voor iemand van 118 kilo en 1.74. Dan moet je echt gaan denken aan minimaal 1800/2000 kcal. Maar dat kan ik niet met zekerheid vaststellen dat moet een professional doen.

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 10:29

Hoi ts, het lastigste is de knop omzetten en omgezet houden. Heb je al eens gekeken naar het koolhydraat arm dieet? Je mag nog een hoop eten, zolang je maar op de koolhydraten let.

Ik ben inmiddels een maand bezig en 9 kg kwijt. Ook heb ik wat uitjes gehad waarbij er bijvoorbeeld frietjes op het menu stonden.

Als ik lekkere trek heb maak ik een snackplateau voor mezelf met tomaatjes,komkommer,kipfilet,salami en kaas. Ook ik drink cola zero of crystal clear. De ochtend begin ik met skyr.
Sporten doe ik niet, ik werk 7 dagen in de week dus heb genoeg lichaamsbeweging.
Ik ben van mening dat je niet persé een diëtist nodig hebt, als de knop maar om is kun je het ook op eigen kracht!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 10:51

Ik zou als eerste een verwijzing voor een diëtist gaan vragen. Hij of zij kan je helpen en adviezen geven met betrekking tot een gezondere leefstijl.
Verder elke dag bewegen. Al begin je maar met een klein rondje.
Vaker de trap nemen.
Minder koolhydraten. Dus niet en aardappelen, pasta of rijst en brood maar dan in de middag een salade.
Er zijn hier ook topics te vinden over afvallen, wees welkom om daar mee te kletsen

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 11:20

Ik zie net ook dit topic van je

[MWS] praten via messenger/facebook

Vraag je begeleiding om je verder te helpen met gezond eten icm je andere klachten.
Ik wens je veel kracht toe