[***] schreef:Ik zou toch wel op zoek gaan naar een Discord server die goed aansluit. Op Discord heb je ook de optie voor voicechat (ook met groepen) en ik heb daar meerdere mensen zien veranderen van stille muisjes naar lekker gekke kletskoppen.
Dit vind ik een goede en ik ken mensen die nog wel wat leuke groepen weten. Maar dan moet hij zelf ook uit zijn vaste groepje stappen.
Goof schreef:Ik denk dat zo'n jongen enorm gebaat zou zijn (en ouders misschien wel nog meer) bij een autismecoach die vanuit zijn vaardigheden en behoeften concrete begeleiding aan kan bieden.
Ook mee eens. Dit klinkt voor mij als ouders die het niet helemaal snappen (wat ik nogmaals begrijp, want het is lastig en ik herken het) en een puber die logischerwijs met van alles worstelt. Professionele hulp heeft bij mij ook tot op zekere hoogte geholpen.
Mindim schreef:Goof schreef:Ik denk dat zo'n jongen enorm gebaat zou zijn (en ouders misschien wel nog meer) bij een autismecoach die vanuit zijn vaardigheden en behoeften concrete begeleiding aan kan bieden.
Heel lastig om zoiets te vinden. De meeste trainingen zijn als kennismaking met autisme ingesteld, voor ouders en kids. Voor pubers is er maar bar weinig, terwijl dit in mijn beleving toch een leeftijd waar een hoop meer begeleiding gewenst zou zijn.
Als jij een hint hebt, bij wie je daar voor aan moet kloppen, dan hoor ik het graag!
Ik had juist veel mensen in mijn klas die professionele hulp zochten als puber. Er zijn echt wel plekken waar je terecht kan als puber, juist omdat dat zo nodig is. Ikzelf zat bij een kinderpsycholoog, psycholoog en toen kinderpsychiater (die mij zelfs na 18 nog wilde begeleiden). Bij de psychiater is autisme (en daarvoor ADD) vastgesteld, maar de hulp was altijd gericht op de symptomen die ik altijd al uitte. En als ik specifiek "autismecoach pubers" opzoek, krijg ik allerlei praktijken/coaches te zien. Ik denk dus dat hulp vinden niet zo'n groot probleem zal zijn, vaak hebben school en de huisartspraktijk ook allerlei connecties.