Welke goede gewoontes hebben jullie op werk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: Welke goede gewoontes hebben jullie op werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 15:02

Wij hebben sta-zit bureaus, vrij te pakken groente/fruit in de kantine en producten (agf) voor inkoopsprijs. Verder doen meerdere collega's een rondje wandelen tijdens de pauze, maar wel vaak alleen omdat de bezetting anders niet klopt. Verder is de sfeer heel open, iets wat na mijn oude werk ook echt belangrijk voor me is. Er worden vanuit de organisatie kaartjes verstuurd naar jarigen _/-\o_ . Bij drukte wordt er voor iedereen avondeten gehaald. Op zaterdagmiddag gaan er nog weleens een paar squashen en dat blijken er ook steeds meer te worden. Vrijmibo is er wel, maar wij op de planning (transport) kunnen daar eigenlijk nooit echt bij zijn. Verkopers wel :j.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 15:11

Sommige hebben al een sta/zit bureau
Wandelen doet een deel
Vrijdagmiddag lunch met kantoor
Vrijdagmiddag borrel 1x per 4 weken met ook de buitendienst
Fruit staat om te pakken voor iedereen
We pakken per groepje koffie/thee of individueel
Iedereen kan een sportabbonement krijgen van de zaak
We ontvangen elk individueel budget om zelf uit te geven aan onze eigen duurzame inzetbaarheid

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 16:06

Tiggs schreef:
Een goede werksfeer! Na het anders meegemaakt te hebben, weet ik hoeveel dat waard is :)

En verder:
- een cadeau met je verjaardag en altijd iets met sinterklaas/kerst/pasen/etc.
- heerlijke koffie
- zit/sta-bureaus
- vrijdagmiddagborrels

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-22 16:10

Ik zie echt leuke dingen voorbij komen hier :D Ook leuk om te zien dat er zowel een lijn in de reacties zit, als vernieuwende uitschieters :j

Blijkt ook wel dat soms de kleine, simpele dingen al van grote waarde zijn :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 16:15

We hebben fruit, meerdere trainingen zoals mind fit, sta/zit bureaus (ook voor thuis), we werken (indien de agenda het toelaat) tijd- en plaats onafhankelijk. Een goede werk/privé balans wordt gestimuleerd. Net als sporten of op de fiets naar je werk komen. Ook mag je tijd nemen voor eigen ontwikkeling of om eens mee te kijken en mee te doen met andere afdelingen/collega's.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 16:38

Een vraag voor de met collega’s wandelende bokkers, wat ik me altijd afvraag; ik heb soms echt even prikkeloosheid nodig. Ben je na zo’n rondje lopen met collega’s dan echt weer fris genoeg om er tegenaan te gaan? Nu werk ik op de markt de hele dag staand en lopend in een team en ben je elke seconde onder de mensen/klanten, dus ben ik heel blij dat ik in mijn enige vrije kwartiertje in de middag even op een rustige prikkelarme plek tot mezelf kan komen. Misschien is dat op een andere werkplek weer verschillend. In principe snap ik het idee dat als je veel zit (op bijv. kantoor) het lekker is om even de benen te strekken. Maar dan alsnog als je met je collega’s een rondje gaat lopen ben je wel voortdurend op sociaal gebied ook “druk”.
Of misschien heb je hele leuke collega’s waarbij je oprecht leuke ontspannen gesprekken hebt waardoor je er energie van krijgt. En als je daarna weer alleen achter je bureau zit is dat misschien ook wel een goede afwisseling. Maaegoed ik ben zeker geen introvert type en krijg energie van mensen, maar in mijn stage tijd kreeg ik vaak de kriebels bij onze verplicht sociale lunch momenten waarbij het alleen maar over koetjes en kalfjes ging, en was ik na de pauze eigenlijk minder uitgerust dan daarvoor, waarbij voor mij eigenlijk het tegenovergestelde effect werd bereikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 16:42

Man wat hebben bokkers leuke werkplekken :+ . Ik ben stiekem meteen benieuwd waar iedereen werkt.

Ik heb voor eerst in 3 jaar een personeelsuitje *\o/* ...

Op Zondag -O- ...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 17:01

:wave: Altijd zwaaien naar je collega's. Allerbelangrijkste wat er is...

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 17:01

Ik heb een top werkgever wat dat betreft, sowieso is de werksfeer onderling al heel goed:
-sta/zit bureau’s
-elke dag lunchwandeling (al blijft er ook altijd wel een groepje gezamenlijk binnen)
-elke week vers fruit
-taart en bloemen bij elk jubileum en bij elke collega
-altijd gezellige werksfeer. Tijd voor een praatje ondertussen is er gewoon.
-flexibele werkgever. Bedenk je ‘s ochtends dat je eigenlijk graag ‘s middags van het lekkere weer wilt genieten? Neem je lekker paar uurtjes spontaan verlof. Kan gewoon, is je eigen verantwoordelijkheid.
- regelmatig vrimibo of andere leuke uitjes
- vlak voor corona op bijna volledig kosten vd baas op wintersport geweest en weekendjes weg zitten er vaker in.

Vorig jaar had ik burn-out klachten. Maar psycholoog zou niet vergoed worden want das geen officiële diagnose. Toen heeft m’n werkgever een psychologisch traject betaald. Zij hebben immers ook veel meer aan me als ik gewoon goed functioneer.

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 18:07

Wauw wat mooi te lezen hier hoeveel er gedaan wordt werk een goede/fijne werkplek. Hier is het op dit moment echt wel even heel lastig kwa werksfeer en waardering krijgen enzo..

Wat we wel doen:
- Elk jaar een verjaardagscadeau, bijv. dopper en sokken met naam van het bedrijf erop
- Meestal ligt er wel fruit in de kantine
- Kaartje bij het worden van opa of oma, cadeautje bij het worden van moeder/vader, maar ook bij overlijden familielid een kaartje.
- Voor medewerkers die (op een goede manier)weggaan een soort afscheidspakketje als dank voor hun inzet

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 18:26

Hier heeft vrijwel iedereen een sta-zit buro. Ikzelf heb er nog een burofiets bij. Verder wordt er bij ons bar weinig gedaan.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 18:44

Bij ons hebben ze een app waarmee de beweging kan worden getrackt (indien je een smart/fitness watch hebt), zo strijden divisies van over de wereld tegen mekaar voor bvb de meeste stappen, meeste calorieën verbrand, meeste actieve minuten etc. Je kan er ook veel meer mee bijhouden zoals de water challenge en .....
Je kan er samen met je team ook een bonus mee winnen! Deze gaat van een 15euro coupon voor bol.com tot een team etentje of zelfs een nieuwe smartwatch of iphone bvb!

Elke dag word gratis fruit aangeboden, vind ik wel tof!

Verder hebben we ook kanalen met vele challenges en bvb yoga voor op de werkvloer met elke week/maand andere oefeningen en routines.
En uiteraard de zit/sta bureaus.
Laatst bijgewerkt door BillyJ op 06-09-22 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 18:44

Een geweldig leuk, klein, gezellig team hebben wij, dat werkt sowieso heel fijn :D
Daarnaast werk ik er nu 1 jaar en ben inmiddels 19 kg afgevallen mede door motivatie en wat extra begeleiding vanuit het werk, voor mij dus een hele mooie vooruitgang wat ook beloond is geworden vanuit m'n werk door een nieuwe kans te krijgen binnen de organisatie :D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 18:52

M1994 schreef:
Wauw wat mooi te lezen hier hoeveel er gedaan wordt werk een goede/fijne werkplek. Hier is het op dit moment echt wel even heel lastig kwa werksfeer en waardering krijgen enzo..

Wat we wel doen:
- Elk jaar een verjaardagscadeau, bijv. dopper en sokken met naam van het bedrijf erop
- Meestal ligt er wel fruit in de kantine
- Kaartje bij het worden van opa of oma, cadeautje bij het worden van moeder/vader, maar ook bij overlijden familielid een kaartje.
- Voor medewerkers die (op een goede manier)weggaan een soort afscheidspakketje als dank voor hun inzet

Wij krijgen wel echt iets leuks, geen reclame.. Mogen onze wensen doorgeven. Dit soort merchandise krijgen we sowieso weleens.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 19:00

Wij krijgen ook een kaartje met onze verjaardag en iets leuks met pasen / kerst. Laatst hebben we trouwens een bioscoopbon gekregen als bedankje voor onze inzet <3

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-22 20:35

Sellyxx schreef:
Een vraag voor de met collega’s wandelende bokkers, wat ik me altijd afvraag; ik heb soms echt even prikkeloosheid nodig. Ben je na zo’n rondje lopen met collega’s dan echt weer fris genoeg om er tegenaan te gaan? Nu werk ik op de markt de hele dag staand en lopend in een team en ben je elke seconde onder de mensen/klanten, dus ben ik heel blij dat ik in mijn enige vrije kwartiertje in de middag even op een rustige prikkelarme plek tot mezelf kan komen. Misschien is dat op een andere werkplek weer verschillend. In principe snap ik het idee dat als je veel zit (op bijv. kantoor) het lekker is om even de benen te strekken. Maar dan alsnog als je met je collega’s een rondje gaat lopen ben je wel voortdurend op sociaal gebied ook “druk”.
Of misschien heb je hele leuke collega’s waarbij je oprecht leuke ontspannen gesprekken hebt waardoor je er energie van krijgt. En als je daarna weer alleen achter je bureau zit is dat misschien ook wel een goede afwisseling. Maaegoed ik ben zeker geen introvert type en krijg energie van mensen, maar in mijn stage tijd kreeg ik vaak de kriebels bij onze verplicht sociale lunch momenten waarbij het alleen maar over koetjes en kalfjes ging, en was ik na de pauze eigenlijk minder uitgerust dan daarvoor, waarbij voor mij eigenlijk het tegenovergestelde effect werd bereikt.

In de zomer wandel ik zelden. Dan kom ik namelijk sloom terug. In de winter wandel ik juist wel zodat ik een frisse neus kan halen en ook nog wat daglicht zie :+ meestal loop ik met anderen maar ik vind het dan wel ook heerlijk om gewoon even mijn klep te houden :j ik heb het inderdaad ook nodig om prikkels af te wisselen met prikkelloosheid.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 21:11

- Wij hebben een in house fitness instructeur 1x per week per werknemer
- Vers fruit
- Bij personeels events zoveel mogelijk vega eten (vind ik iig een goede gewoonte)
- zit sta tafels
- Elektrische fiets-plan

We hebben sowieso een duurzaam bedrijf in hoeverre dat mogelijk is.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 21:54

We hebben een app dat je per 1000 stappen een fitcoin krijgt en daarvan cadeaubonnen kan kopen (bijv. 10 euro kaart voor winkel wat iets met gezondelevensstijl te maken heeft, maar ook rituals of bloemenbon).

Onze papieren koffiebekers worden gerecycled tot wc papier.
Wordt wel op termijn afscheid genomen van de papieren bekers, hebben nu allemaal een koffie/thee beker gekregen van gerecycled plastic.
Plastic waterbekers is al afscheid van genomen dus iedereen heeft doppers etc. bij.

Lift maakt sowieso niemand ooit gebruik van mij ons (tenzij blessure). Ook de klassiekers zoals vers fruit zijn aanwezig, korting op fitness abbos via werk etc.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 22:21

Wij hebben de trappers. Voor iedere gefietste km krijg je 9 cent. Voor mij loopt dat aardig op met 40km per dag :D .Van de trapper kan je nuttige cadeaubonnen aanschaffen waaronder bol.com. Trappers komt bovenop mijn reiskostenvergoeding.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 23:54

Fiscfree nog vergeten te melden. Maar het tijdstip dat je daar gebruik van kan maken is voor kantoorpersoneel handig. Late diensten vissen altijd achter het net.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 06:58

lucifertje schreef:
Wij hebben de trappers. Voor iedere gefietste km krijg je 9 cent. Voor mij loopt dat aardig op met 40km per dag :D .Van de trapper kan je nuttige cadeaubonnen aanschaffen waaronder bol.com. Trappers komt bovenop mijn reiskostenvergoeding.

Dat lijkt me echt fijn, ik ben iemand die sowieso niet graag lang stil zit, dan zou ik mooi wat extra inkomen hebben en hoef ik me buiten het werk niet zo verplicht te voelen nog veel te bewegen :D

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 07:22

Persoonlijk vind ik dat je goed voor je mensen moet zorgen. In de zorg wordt daar nog wel eens aan voorbij gegaan. Daar zorgen we voor iedereen behalve voor je eigen mensen. Daarom staan pauzes en om 17:05 naar huis hoog op de lijst. Dagelijks hebben wij van 10 tot 10:30 koffie en overleg. Overleg houden we zo kort mogelijk en dan is er koffie met uiteraard altijd iets daarbij. Iedereen is er alert op dat die koffie ook klaar staat om 10 en iedereen begint af te ronden even voor 10. En zo hebben wij nog wel meer goeie gewoontes ontwikkeld voor de mensen die er werken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 07:45

Ik geef les op een basisschool, bij ons is daar allemaal geen geld voor.
Ik werk 1 januari 20 jaar voor deze scholengroep, ik heb nog nooit een kaartje, bloemetje of felicitatie gehad bij welk jubileum dan ook. Nog niet eens een berichtje.
Als je 25 jaar in dienst bent, heb je recht op één extra maandsalaris, maar daar moet je zelf een brief voor schrijven. Doe je dat niet, dan krijg je niks. Ze zorgen echt niet goed voor hun medewerkers en ik heb dan ook veel personeelswisselingen meegemaakt.

Wij trekken met ons team wel verjaardagslootjes. Je koopt een cadeautje voor maximaal 10 euro voor je collega als verjaardagscadeau.

Qua bewegen zijn wij blij als we in de pauze even kunnen zitten in een rustige ruimte met weinig prikkels.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:11

Sellyxx schreef:

Bij mij wel :j toen ik in de winkel werkte, had ik hetzelfde als jij. Toen was ik inderdaad ook blij dat ik kon zitten zonder al dat geklets om me heen. Dat had eigenlijk wel het gros van mijn collega’s ook. Maar nu met een kantoorfunctie vind ik het heerlijk om een rondje te lopen en als het niet uitkomt, mis ik het ook echt :j

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:43

Ook wij wandelen tussen de middag :j

Verder met verjaardagen krijg je een kado(bon), naar eigen keuze, en maken we daar "een momentje" van met koffie en gebak.