HELP, inwendige echo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:52

*\o/* goed zo je mag trots op jezelf zijn :j nu duimen dat de uitslagen ok zijn

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:42

Deugenietje schreef:
Nou deze appe trotse dame heeft een heel fijne onderzoek gehad.

De gynaecoloog was heel begripvol. Ze had een mannelijke arts in opleiding erbij en heb gezegd dat ik dat niet fijn vond. Dus hij ging weg zonder problemen.
Ze vroeg ook of ik seksuele actief was en heb gezegd dat ik op mijn 8ste verkracht was en daar had ze veel begrip voor.

Ze legde alles heel fijn en rustig uit. Alles ging op mijn tempo.

Het deeed helemaal niet pijn en het was beetje ongemakkelijk. Maar niet vervelend ofzo.

Alles zag er goed uit.

Misschien dat er even geprikt moet worden op de hormonen die de eierstokken afgeven.

Maar dat weet ik dinsdag misschien of dat nodig is.

.

Ik lees dit topic nu pas, maar ik heb ook vaginisme, een licht vorm waarbij ik wel iets kan inbrengen (zoals een kleine maat tampon) maar verder is het lastig en kost veel tijd en rust.
Ik heb bepaalde ademhalingsoefeningen die helpen. Maar het belangrijkste voor mij is inderdaad de rust en dat het op mijn tempo gaat.

Ik ben nu zwanger en heb ook al 2 inwendige echo’s gehad (welke ik ook eng vond) en elke keer zijn ze super begripvol geweest en hielden ze mijn tempo aan. Ze zien veel vrouwen met deze klachten en willen je geen pijn doen.

Heel fijn dat ze jou nu een fijne ervaring hebben kunnen geven, dan heb je hopelijk voor een eventuele volgende keer iets minder angst en stress. Goed gedaan dat je het hebt gedurfd!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:34

Utixo schreef:
Voor de mensen die hier tips geven als "ontspannen in je bekkenbodem" heel erg lief, maar bij vaginisme werkt het echt niet zo. De echo is maar heel klein, maar er moet wel wat in. Met vaginisme krijg je er niet eens een vinger in. TS, heb je bij het afspraak maken aangegeven dat je last hebt van vaginisme? Want ik denk dat er dan meer tijd ingepland wordt een eventueel een ander behandelplan.
Heel veel succes straks!

En vaginisme is er in soorten en maten.
Bij mij was het prima en uitstekend mogelijk om iets in te brengen, tot het moment dat er een pijnlijk plekje werd geraakt.

Bij pijn reageert je lichaam instinctief/ reflexmatig, met het zogeheten beschermingsreflex. En dat beschermingsreflex spant ook de bekkenbodemspieren aan 'en de cirkel is rond'.