Alcohol, het is lekker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 09:46

Ik herken dit, ik drink niet vaak, als ik drink maakt het niet uit of ik 1 flesje cider drink of een stuk of 10, ik slaap verschrikkelijk slecht dan :') En ook vrij vlot aangeschoten, maar nooit dronken of een kater.
Maar ik vind het prima, mijn vermoeidheid is een alternatief voor een kater :')

Biks2

Re: Alcohol, het is lekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 09:51

Slapen heb ik geen last van, maar krijg wel vaak pijn in mijn maag van alcohol. Maar dit lijkt me niet echt een probleem, want er zijn ontelbare mensen die geen alcohol drinken en eigenlijk kan je het om veel redenen sowieso beter laten staan.

Maar het kan lekker zijn, misschien iets 0,0 proberen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 09:52

Zorgen dat je het glaasje wijn combineert met dubbel zoveel water, al geprobeerd?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 10:05

Voor veel drankjes zijn er ook hele lekkere 0.0% opties :j
Oke, alcoholvrije wijn vind ik niet zo, maar je hebt prima 0.0 bier, en ook mocktails zijn vaak heerlijk :j

En anders gewoon lekker iets anders nemen. Ik heb ik er niet zo'n last van, maar drink desondanks ook nauwelijks :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 10:09

Probeer eens een halve liter water te drinken direct voordat je naar bed gaat. Kijken of dat verschil geeft.

Van 1 wijntje/biertje heb ik geen last maar als het er meer zijn dan heb ik inderdaad een hogere hartslag en minder rustige slaap. Gelukkig kan ik wel doorslapen.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 10:12

Ik slaap altijd onrustig van alcohol, terwijl ik absoluut geen grote drinker ben als ik dan een keertje alcohol drink. De ene keer val ik wel prima in slaap, de andere keer kan ik juist helemaal niet in slaap vallen en draai ik plafonddienst. Maar ook als ik wel prima in slaap val, is het onrustig.

Mijn tactiek is meestal vroeg op de avond wat drinken. Ik ben erg klein en licht, dus heb weinig nodig (half glas wijn = aangeschoten), waardoor het ook behoorlijk snel weer uit mijn systeem is. Dus als ik ga slapen ben ik meestal al weer aardig ontnuchterd. :D En 2 flink grote glazen water drink ik áltijd als ik iets heb gedronken voor het slapen gaan.

Je kan alcohol prima laten staan, het voegt weinig toe aan je leven. Maar ik vind het zo nu en dan wel lekker en gezellig en een waardeloze nacht heb ik ook wel eens om andere reden en kom ik wel weer overheen.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 10:32

Ik zou wel willen dat ik nu net zo met alcohol omging als toen ik 16/17/18 was :+ Toen dronk ik altijd een paar drankjes tot maximaal 12 uur 's nachts en als ik dan om 3u ging slapen was ik weer vrijwel nuchter. Nooit brak, nooit een kater. Nu heb ik dat als ik drink dat het me te goed smaakt en snel denk 'eentje kan nog wel'. Mijn nuchtere brein vervloekt mijn alcoholbrein daarvoor, maar ja als je wat hebt gedronken werkt je brein toch anders he :+ Mijn tactiek nu is om pas later te beginnen met drinken en de avond te starten met water of een frisje. Meestal heb ik dan later op de avond niet eens zin meer om te gaan drinken. Op de een of andere manier gaat je brein beter om met 'je mag het later' dan met 'je mag het niet'.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-22 08:56

Ik zie heel veel tips voorbij komen die ik ter zijne tijd kan proberen.

Dankjewel!!!

En lukt het allemaal niet. Ook prima! Dan gaan we lekker over op 0.0

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 12:58

Ik vind het in bieren en cocktails nog wel ok maar als je graag wijn drinkt is er echt nog geen waardig alternatief.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 13:09

Ik had dit vroeger ook van alcohol! Dan voel je je lekker nog brakker met je kater als je ook nog eens niet slaapt. Maar na jaren van training heb ik er de laatste paar jaar eigenlijk geen last meer van! Dus goed nieuws, je kan er blijkbaar overheen komen

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 14:19

Ik ook hetzelfde..en dan voornamelijk met wijn.
Ik vind het het ook niet waard dus ik drink het niet.mheel soms bv. Op zondagmiddag een wijntje dan is het s svonds alweer weg.
Een bacardi cola bv. Lukt dan weer wel