Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mandy_89 schreef:Had ook besloten zolang ik nog twijfel niet doen, maar die druk wordt intussen wel groter. Daarnaast heeft mijn vriend ook twijfels of hij nog wel samen wil blijven als ik echt duidelijk voor een nee ga. Omdat het voor hem wel echt een levensdoel is geworden.
Mandy_89 schreef:Nu ben ik bang dat ik later misschien ook spijt zal krijgen als ik op een Nee twijfel blijf hangen, ik wordt 33 dit jaar dus moet en wil ook niet te lang wachten met beslissen.
Kaka schreef:Dat dus. En toch, is mijn kind de leukste van de hele wereld. Zegt degene die pertinent geen kinderen wilde tot ze zwanger bleek. Ondanks een zware zwangerschap en bevalling en wat blijvende fysieke schade. Ik zou het met liefde nogmaals doormaken voor mijn kleine kerel.
Als je het niet heel zeker weet (wel of niet), is er bijna geen keuze in te maken.
elnienjo schreef:ynskek schreef:Ik zie met name redenen waarom je ze niet zou willen.
Wat zijn voor jou redenen waarom je wel kinderen zou willen? En wat maakt dat je kinderen van je zelf wil en niet zoals hier boven ook aangegeven wordt bijvoorbeeld geadopteerd of pleegkinderen?
Geadopteerd kun je er ook niet zomaar vanaf.
Zou gewoon een paard nemen als je zorgbehoeftes hebt.
Mandy_89 schreef:Sky_As schreef:Je merkt hier nu vooral de komst van de duidelijke
JA (ik wil kinderen)
NEE (ik heb en wil niks met kinderen)
maar er zijn ook legio mensen, die onder een derde categorie vallen, en dus nog in de Misschien fase zitten.....Ik ken ook heel veel mensen, die vanuit deze fase hebben besloten om er voor te gaan, en uiteindelijk daar heel blij mee zijn, maar die gewoon toegeven nooit die "oergevoelens" gehad te hebben. En dat zijn echt geen mindere ouders hoor. Dus in dat opzicht is er geen goed of fout.
Ik heb voor mezelf altijd besloten, dat zolang ik nog zo twijfel, ik er niet aan begin. En wie weet verandert dat nog wel, want niks zo raar als hormonen
Ja lastig hoor die twijfels, erbij komt ook dat mijn vriend zijn geduld een beetje opraakt omdat hij 39 wordt en hij zichzelf dan te oud vind worden als we nog jaren gaan wachten.
Had ook besloten zolang ik nog twijfel niet doen, maar die druk wordt intussen wel groter. Daarnaast heeft mijn vriend ook twijfels of hij nog wel samen wil blijven als ik echt duidelijk voor een nee ga. Omdat het voor hem wel echt een levensdoel is geworden.
OlympicOrry schreef:Met exact hetzelfde vraagstuk zat ik 4 jaar geleden ook. Dus wees gerust het is niet zo dat iedereen een die voor een kind kiest automatisch dat gevoel al had vooraf dat het zo moest zijn. Ik had niks met kinderen en bleef er liefst zover mogelijk van weg. De bevalling leek mij ook vooraf pure horror net als de luiers en kotsdoekjes. Maar toch had ik het gevoel dat ons gezin niet compleet was. Ik besloot er dus voor te gaan met alles wat dat met zich zou meebrengen. Wij zijn nu 3 jaar trotse ouders van onze prachtige dochter. Heel het zwanger zijn en de bevalling zijn bij mij enorm moeilijk geweest maar vanaf de moment dat ze er was voelde alles heel compleet en was alles weer vergeten. Ik ben desondanks de twijfel vooraf een goede moeder voor onze dochter en breng het liefst zoveel mogelijk tijd samen door. Het hoeft dus niet zo te zijn dat je automatisch dat oermoeder gevoel moet hebben vooraf, dat komt zowiezo wel
DuoPenotti schreef:Ik heb als kind en jong volwassenen ook altijd gezegd ik wil geen kinderen.
Voor mij was dat duidelijk.
Maar dan ben je 30. Huisje boompje beestje. Paarden aan huis dus toch al beperkt in gaan en staan.
Dus eens extra overdacht.
Maar was toen al ziek. Veel te weinig energie dus hoe eerlijk is dat naar een kind toe?
Dus mijn eerdere besluit gehandhaafd.
Sleur heb je denk ik juist met kinderen.
Zeker als ze klein zijn.
lene schreef:En ik denk ook maar altijd, de mensen die zo goed de voor- en tegens afwegen zijn waarschijnlijk juist wél goede ouders, omdat ze er realistisch in stappen, en niet vanuit een "roze wolk, mama worden is mijn droom" standpunt
Mandy_89 schreef:Lijkt mij juist dat het wel wat toevoegt aan je leven, dat ik denk er moet meer in het leven zijn dan alleen werken en wonen, met 2x per jaar een vakantie
juval schreef:maar dreigen de relatie te verbreken voor een kinderwens vind ik wel heel ver gaan. Dan is de vrouw/relatie voor hem blijkbaar minder van belang dan een kind wat er nog niet is en waarvan ie nog maar moet afwachten of het er komt. Hij kan ook onvruchtbaar zijn bijv of zijn toekomstige vrouw.Sleur is maar net hoe je het ervaart. Het is in ieder geval nooit saai in mijn grote gezin. De oudste 2 zijn de deur al weer uit en ik heb er inmiddels ook 2 schoonzoons bij. Ik vind het geweldig als we met zijn allen bij elkaar zijn.
@elnienjo, het is toch geen chantage als een man een uitgesproken kinderwens heeft? Dat gevoel kan net als bij een vrouw heel sterk en overheersend zijn.
Sky_As schreef:Je merkt hier nu vooral de komst van de duidelijke
JA (ik wil kinderen)
NEE (ik heb en wil niks met kinderen)
maar er zijn ook legio mensen, die onder een derde categorie vallen, en dus nog in de Misschien fase zitten.....Ik ken ook heel veel mensen, die vanuit deze fase hebben besloten om er voor te gaan, en uiteindelijk daar heel blij mee zijn, maar die gewoon toegeven nooit die "oergevoelens" gehad te hebben. En dat zijn echt geen mindere ouders hoor. Dus in dat opzicht is er geen goed of fout.
juval schreef:IVoor we aan de eerste begonnen moest ik ook niets van kinderen hebben, vond ze een beetje eng eerlijk gezegd. Ik had nog nooit een baby vastgehouden of verschoond.
Maar op een gegeven moment begon het toch te kriebelen, heel cliché, rammelende eierstokken. Dus er toch voor gegaan. Ik vond zelf het zwangerzijn echt geweldig! Zo'n oergevoel, een kindje dat in je groeit.
Storm schreef:Lastig. Het enige waar je niet over hoeft te twijfelen is liefde voor je kind. Ik vond andermans kinderen ook niet zo leuk, maar de mijne zijn geweldig.
Bij mij heb ik het altijd geweten. Ik vond zwanger zijn niet zo leuk, maar mijn bevallingen waren prachtig.
Mandy_89 schreef:Lijkt mij juist dat het wel wat toevoegt aan je leven, dat ik denk er moet meer in het leven zijn dan alleen werken en wonen, met 2x per jaar een vakantie