Levensmoe

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Soepblik

Re: Levensmoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:33

Ik moest eigenlijk meteen hieraan denken.

TS, met deze video bedoel ik absoluut niet te zeggen dat iedereen die het moeilijk heeft gewoon maar moet vertrekken en dat het dan opeens allemaal goedkomt. Maar het klinkt vanuit jouw post wel alsof je een leven leidt, of eerder lijdt, wat jou op geen enkele manier goed doet. Wat je geestelijke gezondheid zodanig belemmert dat je vastzit, en andersom.

Ik wil niet beweren dat vertrekken een magische oplossing is voor alle mentale problemen. Maar je geeft aan dat rust en stilte bij de paarden het enige is wat jou goed doet of deed.

Lieve TS, er zijn mogelijkheden, ook al zie je die nu niet. Ook al werkt je hoofd niet mee. Grote knuffel, en ontzettend veel sterkte. :)

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 10:02

Ik slik zolpidem voor het inslapen ik wil nog in overleg om het te combineren met een doorslaper
Ik hou mijn slaap ook bij en het is soms best confronterend
Mocht je meer weten mag je mij een pb doen

Afbeelding

Average

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 11:05

Soepblik schreef:
Ik moest eigenlijk meteen hieraan denken.

[ Video ]

TS, met deze video bedoel ik absoluut niet te zeggen dat iedereen die het moeilijk heeft gewoon maar moet vertrekken en dat het dan opeens allemaal goedkomt. Maar het klinkt vanuit jouw post wel alsof je een leven leidt, of eerder lijdt, wat jou op geen enkele manier goed doet. Wat je geestelijke gezondheid zodanig belemmert dat je vastzit, en andersom.

Ik wil niet beweren dat vertrekken een magische oplossing is voor alle mentale problemen. Maar je geeft aan dat rust en stilte bij de paarden het enige is wat jou goed doet of deed.

Lieve TS, er zijn mogelijkheden, ook al zie je die nu niet. Ook al werkt je hoofd niet mee. Grote knuffel, en ontzettend veel sterkte. :)

Dankje wel hiervoor. Ik heb het filmpje gekeken en herken wel wat ze omschrijft ik heb ook steeds meer het gevoel van weg willen. Wat voor mij eerst als vluchten voelde, mede omdat er om mij heen toch voornamelijk gezegd word, ''je weet dat je de problemen gewoon meeneemt''.
Ben dit jaar wel begonnen met Duits leren gaat alleen traag omdat ik moeizaam leer met mijn drukke hoofd. Heb ook geaccepteerd dat het geen vluchten is maar gewoon oprecht een andere manier van leven.

Ik raak ook gefrustreerd door de westerse gedachtengang die ik zelf ook heb, want wat mij tegen houdt is. Hoe moet ik daar leven wat moet mijn inkomen worden, hoe krijg ik het in papierwerk allemaal rond. Hoe verhuis ik mijn dieren mee, hoe kom ik aan voer voor ze, hoe is de gezondheid zorg als er wat gebeurd, zijn dierenartsen daar goed te bereiken en betalen. Zodoende hopen zich zoveel vragen in mijn hoofd dat ik daarin geen weg meer zie en dichtsla en het idee opzij schuif en maar weer met masker hier in Nederland mijn dagen door breng.

Ik weet gewoon niet zo goed hoe ik dat cirkeltje kan doorbreken. Ik heb echt niet veel nodig als ik maar wel de zorg van mijn dieren optimaal kan houden, ik ben tevreden met een bordje rijst en groente, ik hoef geen luxe huis, het mag klein zijn het mag een caravan zijn een tipi een joert. Ik probeer mij in te lezen over het zelfvoorzienend worden maar het is zoveel informatie dat ik het niet kan verwerken. Waardoor ik weer doem scenarios bedenk en in paniek raak.

Average

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 11:06

candalisa schreef:
Ik slik zolpidem voor het inslapen ik wil nog in overleg om het te combineren met een doorslaper
Ik hou mijn slaap ook bij en het is soms best confronterend
Mocht je meer weten mag je mij een pb doen

[ [url=m/ZdfDni.png]Afbeelding[/url] ]

Jeetje ondanks slaap medicatie heb je nog steeds erg veel gebroken nachten zeg ;(

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 11:25

... in de tijd dat ik beroerd sliep heb ik veel gewerkt met de koptelefoon en cd's met binaural beats.
Het principe is dat je ene oor een heel klein beetje ander geluid krijgt dan je andere oor.

(Geluid: een braaf achtergrondmuziekje in mijn geval, er is van alles in de handel en op YouTube.)

'Jijzelf' merkt het vetschil niet op, maar met wat mazzel reageren je hersenen er wel op.
Op die manier kun je je hersenen vragen om alfa golven te gaan maken (ontspanning) thetagolven (slaap) en delta golven (dan komt tijdens je diepe slaap het herstellende hormoon in je bloed).
Ik heb goede ervaringen met brainsync, hemisync en metamusic.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 12:36

Hoe is het nu TS?

Average

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 09:19

Dank voor de muziek tip dat is nog wel proberen waard!

@tiggs, geen verandering en heb wat slechte dagen dus moeite met reageren

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 10:20

Hi ts, heb je ooit een emb- bloedtest overwogen?

Hierin kan de orthomoleculair therapeut zien van welke vitamine/ mineralen je een tekort hebt.
Mij heeft het erg goed geholpen, ik had veel tekorten waardoor ik erg uit balans was.
Uiteraard helpen de voorgeschreven supplementen niet direct maar dien je deze op te bouwen.
Wellicht kan het jou ook inzichten geven op je situatie.
Mocht je lyme hebben komt dit ook uit deze test gerold.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 10:21

Average schreef:
Dank voor de muziek tip dat is nog wel proberen waard!

@tiggs, geen verandering en heb wat slechte dagen dus moeite met reageren

Sterkte, het is gewoon kl*te om je zo te voelen!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 10:41

https://wanderingminds.world
Leuke website, en veel verhalen van mensen met een bolletje dat net even anders in elkaar gezet is dan andere bolletjes. Motiveert enorm om meer holistisch naar je klachten te kijken. Medicatie en reguliere hulpverlening willen nog wel eens wat smal kijken, en hiermee vooral symptomatisch de boel aanpakken.

Heb je wel eens hypnotherapie overwogen? In gesprekstherapie kom je veelal alleen bij het bewuste stuk, en kan het zijn dat de oorzaak van je klachten op die manier een beetje buiten zicht blijft.
Je hebt zo te lezen ook nogal last van overtuigingen die je belemmeren echt stappen vooruit te maken.
Ik heb me zelf verbaasd over het effect van hypnotherapie, en begrijp nu pas hoe in het onbewuste opgeslagen herinneringen, trauma's, emoties en overtuigingen je 'bewuste' leven soms erg lastig kunnen maken.

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:52

Average schreef:
zippora schreef:
En geef de hoop niet op. Een kennis van mij is meer dan 20 jaar zwaar depressief geweest, maar de afgelopen 5 jaar ging het steeds beter en 2 jaar geleden waren de depressieve klachten over. Dus ook al duurt het lang, er komt weer zon en blauwe lucht. Ook voor jou :knuffel:

Hoe is die kennis er na zo lang uitgekomen dat die laatste 2 jaar eigenlijk klachten vrij is?

Ik denk dat het vooral een kwestie was van hormoonveranderingen bij het ouder worden. Hij was niet 100% klachtenvrij, trouwens. Maar vergeleken met hoe zwaar depressief hij eerst was, voelde het voor hem alsof hij eindelijk hij van de depressie af was en weer van het leven kon genieten.