Draag jij steunzolen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Malle_meid

Re: Draag jij steunzolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 18:09

google eens op slippers met uitneembaar voetbed, dan kun je daar je eigen zooltjes in doen. Deze bijvoorbeeld:
https://www.bader.nl/shop/product/pantoletten-17285-042

Er zitten ook best wel wat suffe modellen tussen, maar als je goed zoekt, kun je best wel wat leuks of "acceptabels" vinden

Ik kan zelf ook niet meer zonder mijn steunzolen, dus heb zelf ook dat type slippers gekocht en mn eigen steunzolen erin gedaan

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 12:50

Malle_meid schreef:
google eens op slippers met uitneembaar voetbed, dan kun je daar je eigen zooltjes in doen. Deze bijvoorbeeld:
https://www.bader.nl/shop/product/pantoletten-17285-042

Er zitten ook best wel wat suffe modellen tussen, maar als je goed zoekt, kun je best wel wat leuks of "acceptabels" vinden

Ik kan zelf ook niet meer zonder mijn steunzolen, dus heb zelf ook dat type slippers gekocht en mn eigen steunzolen erin gedaan

Ik draag al zo'n 35 jaar steunzolen en ik heb serieus nooit geweten dat dit bestond. Ik ga hier wel even naar kijken. Hele goede tip, denk ook voor de TS.

Thuis draag ik vaak mijn Crocs teenslippers. Daar zit ook een steuntje in, en die dingen lopen best lekker. Qua sandalen kies ik meestal voor iets van Ecco of Wolky, die lopen vaak net iets lekkerder.

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 19:34

Ik heb ook steunzolen omdat ik aan de ene voet een teen mis en die voet ook een maat kleiner en smaller is. Ik heb een tijd ECCO schoenen gedragen omdat ik heel snel branderige en zweterige voeten krijg. Sneakers in de zomer worden het dus niet. En Ecco had een tijd van die half open schoenen waaruit je een best diepe zool kan halen.

Helaas hebben ze die sinds een aantal jaar niet meer en moest ik op zoek naar iets anders. Ik ben toen uitgekomen op sandalen van Waldlaufer. https://www.munnichs.nl/dames/sandalen/ ... 28084.html dit idee. Ze zijn er in verschillende kleuren en omdat ze vrij hoog zijn van achter slip ik hiet niet uit. Er kan een klein zooltje uit zodat je daar je steunzool kunt doen. Misschien is dit wat voor je, TS.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-22 07:21

Ze zien er leuk uit, ik ga daar straks eens goed kijken.

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 07:31

Hier ook steunzolen, maar als slippers Birkenstocks (zonder steunzolen). Echt perfect! Zoals ik hierboven ook al las, nam ik ze ook een maat kleiner.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:17

Hier geen steunzolen maar ik orienteer me op wandel-, en sportzolen.
JE hebt echter de podoloog (ben ik ook, onbeschermde titel) en de podotherapeut. Waar maken ze de beste zolen voor mensen zonder afwijkingen zoals ik, maar die wel gevoelige voeten hebben?

_Patriesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:46

Draag ook al jaren steunzolen en vind het echt een drama om schoenen te vinden. Een vriendin tipte mij over sandalen van het merk Feyn, daar kan je de zool uithalen en je eigen steunzool inleggen. Voordeel dat ze ook prima betaalbaar zijn :)
Op Archies en Birckenstocks kan ik ook wel een tijd lopen zonder pijnlijke voeten.

Mocht iemand tips hebben voor merken/schoenenwinkel met voldoende keuze hoor ik het graag. Waar ik tegenaan loop is dat bij bijna alle schoenen die ik in de winkel pak het hielgedeelte (contrefort) niet stevig is :(
Zoek schoenen die zowel onder een (nette) rok/pantalon/jurk kunnen.

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:40

ik draag steunzolen vanwege rare voeten en daardoor snel last van mijn enkels. In sneakers kan de binnenzool er meestal uit en daar kunnen dan mijn eigen zooltjes in. Voor andere platte schoenen of winterlaarzen pas ik bij aankoop altijd eerst op ze nog lekker zitten met de steunzolen. Soms moet ik dan een maatje groter nemen of een ander type/merk, omdat het met de steunzolen niet lekker zit/past.

Sandalen of laarsjes met een hogere hak draag ik wel zonder steunzolen, maar dan moet ik er niet veel mee hoeven lopen, want dat gaat de laatste tijd minder goed :(

Dat van de slippers met uitneembaar voetbed ben ik vorig jaar eens gaan googlen of dat bestond, met name voor in huis.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:44

Donnatella schreef:
Hier ook steunzolen, maar als slippers Birkenstocks (zonder steunzolen). Echt perfect! Zoals ik hierboven ook al las, nam ik ze ook een maat kleiner.

Hier hetzelfde verhaal. Ik zet normaal geen stap zonder steunzolen (alleen onder de douche ;) ), maar op Birckenstocks kan ik hele dagen lopen.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:45

Dubbelpost

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:49

_Patriesz schreef:
Draag ook al jaren steunzolen en vind het echt een drama om schoenen te vinden. Een vriendin tipte mij over sandalen van het merk Feyn, daar kan je de zool uithalen en je eigen steunzool inleggen. Voordeel dat ze ook prima betaalbaar zijn :)
Op Archies en Birckenstocks kan ik ook wel een tijd lopen zonder pijnlijke voeten.

Mocht iemand tips hebben voor merken/schoenenwinkel met voldoende keuze hoor ik het graag. Waar ik tegenaan loop is dat bij bijna alle schoenen die ik in de winkel pak het hielgedeelte (contrefort) niet stevig is :(
Zoek schoenen die zowel onder een (nette) rok/pantalon/jurk kunnen.

Tegenwoordig kunnen haast overal de binnenzolen uit. Veel meer dan pakweg 10 jaar geleden.
Merken die "vroegah" als oudbollig bekend stonden, hebben tegenwoordig ook vlotte schoenen. En ja, die zijn niet altijd goedkoop. Maar als je het uitspreidt over de jaren dat je ermee doet, valt het mee. Ik loop nu bijvoorbeeld voor de zesde zomer op mijn Wolky's en mijn winterschoenen zal ik dan ook maar eens vervangen na zes jaar.
Ik heb al mooie dichte schoenen van Gabor, waarvan ik verwacht daar meerdere jaren mee te kunnen doen.
Ook een voordeel van de duurdere merken is, dat ze halve maten hebben. Ik heb bijvoorbeeld 38,5 en deze schoenen zijn dat.

https://www.schuurman-schoenen.nl/veter ... 22c43.html

Merken waar je naar zou kunnen kijken:
Gabor
Wolky
Durea
Laatst bijgewerkt door Marie111 op 17-08-22 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:55

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 13:09