gehoorapparaten (vergoed door zorgverzekeraar)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 23:02

Ik ben Audicien bij Oorwerk en wij werken met de huismerken Widex / Coselgi en Signia / Audio Service, en in bijzondere gevallen ook alle andere merken.
De vragenlijst AVL die ingevuld moet worden wordt gewogen en daarmee bepaald de zorgverzekeraar uit welke zorgcategorie je een hoortoestel mag kiezen (je kunt niet zelf zeggen geef mij maar een cat. 5).
Het audiologisch centrum kan een recept uitschrijven, maar als je alleen een hogere cat. hoortoestel wil is dat geen reden genoeg om een verwijzing naar het audiologisch centrum te krijgen.
Oplaadbaar is erg handig, en je weet dat ze van het oor naar de oplader en andersom moeten, dus raak je ze niet zo snel kwijt.
Het bedienen kan ook met een kleine afstandsbediening, en een vaste telefoon kan ook op luidspreker of anders met een speciale telefoon voor slechthorende.
De hoorn niet op het oorschelpje houden maar iets kantelen zodat de microfoon van het hoortoestel gebruikt wordt.
Nog wat tips :praat duidelijk, niet luid, en minder snel, en ook niet door elkaar heen. Maximale afstand 1,5 tot 2 meter voor optimaal verstaan en kijk hem aan.

Mochten er vragen zijn stuur mij maar een berichtje.