Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marije_jiplover schreef:Haha, ik krijg nu een reclame van Sensodyne onder dit topic
Tazzey schreef:Nee, ik ben echt niet zo’n doorgeslagen milieu activist. Maar als ik ergens een product vind dat even goed is als de variant in een plastic fles dan kies ik voor de verpakkingsvrije variant. Ik gebruik een herbruikbare boodschappen tas en van die zakjes voor groenten en fruit zodat ik daar geen extra plastic verspil.
Maar als ik iets in de vriezer gooi gaat het gewoon in een plastic ziplock zakje.
callippo schreef:Mijn zusje gebruikt het ook (zij doet bijna alles plasticvrij) maar nog geen klachten gehoord over de werking.
Wat ik me wel afvraag, als je deze tabs koopt, is dat dan je "laatste stap" in het plastic vrij leven? Want hoeveel tubes tandpasta gebruik je nou helemaal in een jaar. En hoe staat dat in verhouding met alle andere plastic verpakkingen (incl drankkartons, "Papieren" bekertjes, fleece vesten en al het andere dat we consumeren?
Ik ben er niet tegen hoor (ben zelf om praktische redenen echt fan van shampoobars) maar het lijkt nu zo'n hype, terwijl je met andere producten zoveel meer verschil maakt. (Naast dat het mij echt niet aanspreekt én het ook nog eens behoorlijk duur is in vergelijking met tandpasta.
callippo schreef:Wat ik me wel afvraag, als je deze tabs koopt, is dat dan je "laatste stap" in het plastic vrij leven? Want hoeveel tubes tandpasta gebruik je nou helemaal in een jaar. En hoe staat dat in verhouding met alle andere plastic verpakkingen (incl drankkartons, "Papieren" bekertjes, fleece vesten en al het andere dat we consumeren?
Ik ben er niet tegen hoor (ben zelf om praktische redenen echt fan van shampoobars) maar het lijkt nu zo'n hype, terwijl je met andere producten zoveel meer verschil maakt. (Naast dat het mij echt niet aanspreekt én het ook nog eens behoorlijk duur is in vergelijking met tandpasta.
F_Orumster schreef:Links en rechts probeer ik duurzamere ideeën in mijn routine mee te nemen. Zo ook tandpasta tabletten (smyle mét fluo). Leek me ideaal meenemen en weinig plastic klinkt natuurlijk goed! Enkele weken later liep ik met parodontitis voor het eerst in mijn leven. Spreek ik met een vriendin blijkt ze precies dezelfde ervaring te hebben, ook parodontitis. In de reclames pretenderen ze gezond te zijn en dat soort claims mogen best weleens aan de kaak gesteld worden. Dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Sizzle schreef:Voor degene met negatieve ervaringen: stap 1, altijd melden bij de fabrikant.
Ookal merk je er zelf niets van daarna, fabrikanten van cosmetische middelen onderhouden een wettelijk verplicht vigilance systeem. Als iets vaak gemeld wordt dan zullen ze daar op den duur toch heus iets mee moeten doen want dat gaat opvallen tijdens inspecties. Als niemand het meldt, gebeurd er niets. Op het internet schrijven helpt daar niet perse echt bij.
janderegelaa schreef:F_Orumster schreef:Links en rechts probeer ik duurzamere ideeën in mijn routine mee te nemen. Zo ook tandpasta tabletten (smyle mét fluo). Leek me ideaal meenemen en weinig plastic klinkt natuurlijk goed! Enkele weken later liep ik met parodontitis voor het eerst in mijn leven. Spreek ik met een vriendin blijkt ze precies dezelfde ervaring te hebben, ook parodontitis. In de reclames pretenderen ze gezond te zijn en dat soort claims mogen best weleens aan de kaak gesteld worden. Dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Die bacteriën kunnen beter gedijen
Maar parodontitis is een bacterie die groeit in tandplak. Lijkt me alleen heel sterk dat je dat in een paar weken ontwikkelt.