Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nala schreef:lovelyfiefy schreef:Ik hoop dat de huisarts je door stuurt naar een fysio.
Ik heb jaren met zere knieën gelopen en mijn huisarts zag niks..
1x naar de fysio geweest en die zag meteen wat er aan de hand was
Bij mij bleken beide knieschijven niet op de juiste plek te zitten.
Hierdoor kunnen ze vast schieten etc.
1 knie is nu geopereerd & van de ander heb ik nu eigenlijk geen last meer.
Dit was ook wat de fysio dacht dat zou gebeuren.
De ene kant was erger dan de andere kant namelijk.
Hier ook een kant erger dan de andere kant, maar dat heeft een verklaring (blessure). Het is bij mij gelukkig geen vastschieten maar eerder een flinke zeurderige pijn.
Wel mooi dat het bij jou opgelost is!
Forcalquier schreef:Ikzelf heb al zo'n 15 jaar patella chondropathie. In 1e instantie werd het mij afgeraden om nog te gaan rijden....helpt ook niet echt dat mijn merrie tuigerbloed heeft een behoorlijk kan opgooien in een enthousiaste bui.
Zo koppig als ik ben heb ik zelf oplossingen gezocht om de klachten te onderdrukken.
Ik ben uiteindelijk geeindigd bij GPG beugels in combi met symmetry straps. Ik had nogal wat moeite om mijn voet niet naar buiten te draaien, met deze straps blijven de beugels stabiel.
pluisje88 schreef:Heb je zelf korte benen in Combinatie met een rondgeribt paard? Ik heb nu schuine schuim blokjes in m’n beugels gedaan en veel minder last. Zag ik een keer ergens staan op Facebook van een cetered riding iemand. Mijn centered riding instructrice kende het niet maar ik heb er veel baat bij. En bij sprenger bow balance beugels.
Nala schreef:pluisje88 schreef:Heb je zelf korte benen in Combinatie met een rondgeribt paard? Ik heb nu schuine schuim blokjes in m’n beugels gedaan en veel minder last. Zag ik een keer ergens staan op Facebook van een cetered riding iemand. Mijn centered riding instructrice kende het niet maar ik heb er veel baat bij. En bij sprenger bow balance beugels.
Korte benen heb ik niet, rondgeribt paard wel. Dat las ik inderdaad vaker, maar werkt bij ons helaas niet. Dat is meer voor de binnenkant van de knie.
Nala schreef:Forcalquier schreef:Ikzelf heb al zo'n 15 jaar patella chondropathie. In 1e instantie werd het mij afgeraden om nog te gaan rijden....helpt ook niet echt dat mijn merrie tuigerbloed heeft een behoorlijk kan opgooien in een enthousiaste bui.
Zo koppig als ik ben heb ik zelf oplossingen gezocht om de klachten te onderdrukken.
Ik ben uiteindelijk geeindigd bij GPG beugels in combi met symmetry straps. Ik had nogal wat moeite om mijn voet niet naar buiten te draaien, met deze straps blijven de beugels stabiel.
Gpg beugels veren juist wel, toch? En wat zijn symmetry straps precies?
marleen_88 schreef:XxLiEsJuHhxX schreef:Ik zou toch echt eerst naar een orthopeed gaan en letsel uitsluiten voor je die dingen gaat doen.
Ik ook. Een fysio kan niet de mogelijke schade aan het binnenwerk inschatten. Een MRI of echo wel, dat zou ik doen om vervolgens met de fysio aan de slag te gaan.