Bokkers die gesteriliseerd zijn of het overwegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 22:37

Hier ook een sterilisatie na 3 kinderen en 10 miskramen.

Dit was hier wel in combi met het wegnemen van een slecht stukje baarmoederhals.
Daardoor enorm veel bloedverlies gehad, maar kwam vooral door het wegnemen van het stukje baarmoederhals.

Hier best wel veel veranderd.
Minder heftige menstruatie sinds dien, ook helemaal anders. Ervoor had ik gewoon mijn menstruatie wie best heftig was, nu druppel ik eerst enkele dagen en dan 2 dagen wat meer bloedverlies en daarna nog enkele dagen druppelen.
Maar hier wel extreem veel last van hormonale migraine sinds de sterilisatie.
Post en vooral premenstrueel. Vroeger had ik de week can mijn menstruatie hoofdpijn, nu de week ervoor, tijdens minder, maar nog steeds, en de week erna is er ergste nu. Dat is niet leuk, maar ondertussen zijn we 2,5j later en is het, mede door goeie medicatie via de neuroloog, veel beter onder controle.

De gyn gelooft niet dat dit kan, maar hier was het toch echt ervoor en erna 2 totaal andere plaatjes, dus lijkt me de enige reden die de veranderingen teweeg bracht.

boris_rakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 22:38

idinn schreef:
Boris_akker, je bedoelt de eierstokken die hormonen aanmaken die blijven zitten ;)

Oeps klopt idd, heb het aangepast!

Freya101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-22 18:43

Hoi, even een update.
Ik ben maandag gesteriliseerd. Operatie is goed verlopen, er zijn clips geplaatst op de eileiders. Bij het ontwaken van de narcose had ik pijn (menstruatiepijn precies ) en misselijk, voor de misselijkheid heb ik meteen iets gekregen en dan was het direct over. Menstruatiepijn was na een uurtje ook weg.
Pijn heb ik nu niet, oké ik voel wel iets maar het valt me allemaal heel goed mee, de vergelijking is eigenlijk of ik teveel buikspieroefeningen heb gedaan, zo voelt het. Ik heb 2 kleine sneetjes van totaal 5 draadjes. Last van het gas dat ze gebruikt hebben heb ik ook niet enkel bij het slapen moet ik op mijn rug liggen, moeilijk voor een zijslaper maar het lukt uiteindelijk toch om wat te slapen. Maandag mogen de draadjes er uit.

Daan13

Re: Bokkers die gesteriliseerd zijn of het overwegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 18:57

Zijn het geen oplosbare hechtingen?

Mijn ervaring was dat ik "de klemmen" de eerste paar jaar heel soms voelde.
Het gevoel was iets wat je niet duidelijk kan omschrijven.
Het doet geen pijn maar het voelde gewoon ietsie anders en ook maar een paar keer.

Misschien gemist maar nog over nova sure gehad?

sasja0705Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 19:08

Freya101 schreef:
Dinsdag bij de gynaecoloog geweest. Eind september zal ik gesteriliseerd worden.
We hebben alles goed besproken, wat er zal gebeuren, hoelang de operatie duurt, de voor en nadelen enz. Maar zou toch graag ervaringen horen want ik ken niemand die gesteriliseerd is. (hetzij mijn katten. :+)
Vooral ervaringen over het herstel na de sterilisatie.

Een sterilisatie doen ze meestal niet snel op jongere leeftijd maar het scheelt dat ik al 2 kinderen heb. Ik heb mijn been ook stijf gehouden dat ik de hormonen zat ben en geen kinderwens meer heb. Ik heb hier ook lang genoeg over na gedacht en besproken met mijn huisarts dus heel zeker van mijn beslissing.

Hier, ben gesteriliseerd sinds mijn 22e - wegens ziekte en medicatie toen en het zwanger worden was te gevaarlijk voor mij EN kind.
Ik moest het ook echt door drukken ( nare ervaring , maar niets om hier te bespreken)

Maar : bij een sterilisatie alleen veranderen jouw hormonen absoluut niet.
Want er worden alleen de eileiders afgesloten ( bij mij toen doorgeknipt en dicht geschoeid), dus de hormonen en ongesteldheid blijven onveranderd.
Wat wel kan gebeuren is, dat je vroeger in de overgang komt. Sommige zelfs al met 35 .
Waarom ,geen idee.
Bij mij begon het "pas" met 47... en zit er nog lekker in (nu 51), dus gewoon normaal.

Operatie zelf was zo gepiept en heb ik geen hinder van ervaren. Ook qua "herstel" want je voelt er echt niets van.
Het ergste voor mij was dan ook het leggen van de infuus... ben doodsbenauwd voor naalden, haha.

Edit: ik zie ik ben al te laat met.mijn antwoord - sorry