Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12784
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 13:21

Aangezien er een subfora is voor corona, verplaats ik het daar heen :)

ikkedus
Berichten: 3324
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 13:23

Ik heb nu Corona. Ik weet niet precies wat de eerste dag was eigenlijk. Ik was op vakantie 1 x een half dagje niet lekker met spierpijn en hoofdpijn. Daarna nog een keer de hele dag. Toen kon ik ook echt niet op of neer vd spierpijn en hoofdpijn. Test gedaan, maar negatief. Mijn vriendin was toen al wel flink aan het hoesten, maar ja; airco en veel van binnen naar buiten. Dus we weten het daaraan.
Bij thuiskomst waren de tests wel positief en nu ben ik sinds vrijdag verkouden. Niet erg heftig, maar wel duidelijk. Ik blijf dan ook braaf binnen.

Niobe

Berichten: 8035
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 13:27

germie schreef:
Keelpijn en positieve zelftest. Geen officiele test laten doen, niet binnen gebleven, 2 decompressieduiken gemaakt, uit eten geweest en gewinkeld, kortom, dat was alles.
Dit 1 maand na de Pfizer booster (na Janssen).

Mijn vader: verkouden en dat was het, mijn zusje verkouden en dat was het, haar vriend verkouden en dat was het. Mijn vader gevaccineerd, anderen niet.

Conclusie: het is minder erg dan de griep zelfs.


Wauw.

Ik had 2 maanden geleden Corona, dag 1 voelde alsof ik door een vrachtwagen was overreden. Dag 2 ging al wel beter, alleen ik heb nog weken last gehad van een enorm verslechterde conditie, snel buiten adem en heel snel moe. De eerste week kon ik niet eens langer dan 3 seconden staan.
Het is nu nog niet optimaal, maar elke dag gaat het weer wat beter.

Daantjuh88

Berichten: 1737
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 13:30

1e keer - week flink ziek geweest met koorts en verkoudheid. Je mocht toen nog niet testen, maar we waren op wintersport geweest naar een gebied waar een uitbraak was. Dus durf eigenlijk wel met 100% te zeggen dat we het wel hebben gehad toen.
2e keer - heel iets verkouden. Dacht dat ik het opgepikt had van de kinderen. Maar ineens rook ik niks meer. Toch een test, positief. Reuk was met 2 dagen weer terug, maar heb wel 2 weekjes iets gesnotterd.
3e keer - nergens geen last van, maar we waren op wintersport geweest en iedereen had het toen we terug kwamen. Dus voor de zekerheid een test en bingo.

8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 13:33

Ik heb in de zomer van 2020 corona gehad, en ben er aardig ziek van geweest.
's Avonds merkte ik dat ik erg moe was, ik had hoofdpijn, en spierpijn.. Maar we hadden hard gewerkt, dus ik zocht er niet veel achter. Totdat ik het de dag erna ijskoud kreeg. Het was 25 graden buiten, maar ik lag onder een dikke deken te rillen met warme thee, en ik kreeg het maar niet warm. Ik had geen klachten aan mijn longen, hoestte niet, maar wel enorm moe en koud.. en als ik dan een paar paracetamols slikte dan kreeg ik het ineens warm en begon hard te zweten. Na een uur of vijf begonnen die paracetamols weer uit te werken en kreeg ik het weer ijskoud, dus ik heb een dag of drie op paracetamols geleefd elke 5 á 6 uur.. Verder was ik enorm duizelig, knikkende knieën, heel snel buiten adem.. Ik denk dat ik me een dag of 5 echt slecht heb gevoeld. Maar de vermoeidheid is nog heel lang blijven hangen. Mijn conditie is nog steeds niet 100%, maar ik ben gelukkig niet meer zo moe aan het eind van de dag als voorgaande jaren.

Daihyo

Berichten: 88154
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 13:48

JJ4 schreef:
Daihyo schreef:
Ja, vanaf 3 maanden kun je zo'n traject in :j
Nu loop ik sowieso al bij een fysio voor fibromyalgie in een traject, dus we nemen dit er wel voorzichtig bij. Gelukkig denkt mijn fysio goed mee en weet me aardig af te remmen.


Ja lastig is dat hé? Je voelt je dan even goed en wil dan direct ook alles doen. :o
Heeeeeel herkenbaar :D

Ja dat kan ik heel goed inderdaad. Om vervolgens weer in slaap te vallen op de bank :+
Maar naar is het wel.
Beterschap in ieder geval. Hopelijk is de nasleep bij jou minder heftig :(:)

Esaqar

Berichten: 3179
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 13:50

Het was ge-wel-dig!

Ik had het in de herfst, het miezerde wat maar verder was het heeerlijk weer.
Ik had nergens last van, op een loopneus na.

Elke dag lekker uuuuren de bossen in met mijn hond, gemiddeld 15 tot 20 kilometer per dag gewandeld en een week later weer aan het werk gegaan.

Heerlijk uitgerust en een super vakantie week gehad.

pluisje88

Berichten: 8184
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 14:08

2x positief getest en twee keer zonder klachten met een jaar ertussen. Niet gevaccineerd. Na de eerste keer zonder klachten en meerderen om mij heen die hetzelfde hadden vond ik dat niet nodig.

JJ4

Berichten: 645
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 14:11

Mjetterd schreef:
Aangezien er een subfora is voor corona, verplaats ik het daar heen :)

Helemaal goed, dank je! ;)

JJ4

Berichten: 645
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 14:14

Daihyo schreef:
JJ4 schreef:

Ja lastig is dat hé? Je voelt je dan even goed en wil dan direct ook alles doen. :o
Heeeeeel herkenbaar :D

Ja dat kan ik heel goed inderdaad. Om vervolgens weer in slaap te vallen op de bank :+
Maar naar is het wel.
Beterschap in ieder geval. Hopelijk is de nasleep bij jou minder heftig :(:)


Tot nu toe ben ik zo fris als een hoentje, hopelijk blijft dat zo. Ook het mesten gaat niet anders dan anders. Dus ben er genadig afgekomen lijkt het.

Paloedie

Berichten: 993
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 14:26

germie schreef:
Keelpijn en positieve zelftest. Geen officiele test laten doen, niet binnen gebleven, 2 decompressieduiken gemaakt, uit eten geweest en gewinkeld, kortom, dat was alles.
Dit 1 maand na de Pfizer booster (na Janssen).

Mijn vader: verkouden en dat was het, mijn zusje verkouden en dat was het, haar vriend verkouden en dat was het. Mijn vader gevaccineerd, anderen niet.

Conclusie: het is minder erg dan de griep zelfs.


Ronduit asociaal. Jij MOET EN ZAL je eigen leuke dingen blijven doen, koste wat kost, en of anderen daar risico door lopen kan je werkelijk geen ene zier schelen. Het is niet minder erg dan de griep, het is voor jullie minder erg uitgevallen dan de griep.

Degenen die jij moedwillig aan extra risico hebt blootgesteld hebben daar misschien wél langdurige of heftigere gevolgen van.

Maarja, als jij maar lekker uit eten kunt toch?

Droevig.

Gitana

Berichten: 2722
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 14:48

Ik heb in maart corona gehad, de eerste week ging eigenlijk prima. Wat ziekerig geweest, vreemde hoofdpijn, wat moe. Maar, na 5 dagen kreeg ik last van een verminderd zicht (ik zag bijv bomen bewegen), een verminderde doorbloeding (aantal tanden gingen loszitten, vingers die bijna continu sliepen). Verder voelde ik me echt dement, kon niet op woorden komen, heel vergeetachtig. Ik kon me nieteens meer echt herinneren wat ik in januari februari had gedaan. Ook geen reuk en geen smaak, werkelijk alles smaakte heel erg zout, zelfs een lepel honing. Ik was (en ben) niet ‘bang’ voor corona, maar vond deze symptomen wel echt eng. Dus ik ben een week of twee thuis geweest, wel veel buiten gewandeld voor zover ik daar niet te moe voor was :') na een maand was ik weer helemaal beter

In het eerste jaar heb ik ook corona gehad, toen alleen wat koppijn gehad.

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 14:53

afgelopen mei corona gehad. Was een pittig weekje met heel veel hoesten, flinke koorts, keelpijn en 1 maal de trap oplopen was een hartslag van 120. Ik liep aardig fanatiek hard :=

2 weken geleden de aftermath gehad: op vakantie schijnbaar zoveel virusdeeltjes te pakken gehad dat mijn nog niet herstelde amandelen een tik kregen. Resultaat: Flinke amandelontsteking.

capopjekop

Berichten: 30742
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 14:54

germie schreef:
Keelpijn en positieve zelftest. Geen officiele test laten doen, niet binnen gebleven, 2 decompressieduiken gemaakt, uit eten geweest en gewinkeld, kortom, dat was alles.
Dit 1 maand na de Pfizer booster (na Janssen).

Mijn vader: verkouden en dat was het, mijn zusje verkouden en dat was het, haar vriend verkouden en dat was het. Mijn vader gevaccineerd, anderen niet.

Conclusie: het is minder erg dan de griep zelfs.


Ik verbaas me keer op keer weer hoe egocentrisch jij in het leven staat en dat je er ook nog trots op lijkt te zijn. Ik zou het niet in m'n hoofd halen om te doen en laat staan zoiets te gaan delen.

Kijk ik vind ook dat er in veel gevallen overdreven rond corona wordt gedaan en mijn hele familie is er relatief makkelijk doorheen gekomen. Maar dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen zo is. Dus ondanks dat ik nauwelijks ziek was heb ik het niet eens bedacht gekregen om lekker uit eten te gaan en anderen mogelijk te besmetten die wel flink ziek kunnen worden of erger. Je zou eens een weekje thuis moeten zitten zeg. Wat een ramp. En dan straks janken als er weer een lockdown aan komt zeker.

Ot: ik heb vorig jaar corona gehad. Getest omdat m'n hele familie besmet was. Afgezien van een kriebel in de keel had ik geen klachten en de thuistesten waren allemaal negatief. Maar toen wist ik niet dat er ook een variant is die vooral in de keel zit. De ggdtest was wel positief en toen ik ook een keelswap nam was de thuistest ook positief. Toen op de testdag snachts over gegeven, hoofdpijn en koorts gehad maar de dag erna voelde ik me alweer kip lekker. Ik heb de quarantaine gebruikt om m'n huis lekker te poetsen en om huiswerk van m'n thuiscursus te maken.

Boras
Berichten: 9997
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 14:57

Cinderella schreef:
germie schreef:
Keelpijn en positieve zelftest. Geen officiele test laten doen, niet binnen gebleven, 2 decompressieduiken gemaakt, uit eten geweest en gewinkeld, kortom, dat was alles.
Dit 1 maand na de Pfizer booster (na Janssen).

Mijn vader: verkouden en dat was het, mijn zusje verkouden en dat was het, haar vriend verkouden en dat was het. Mijn vader gevaccineerd, anderen niet.

Conclusie: het is minder erg dan de griep zelfs.


:x :x :x


Precies.

Door net zo een ben ik waarschijnlijk besmet.

Terwijl ik vrijwilligerswerk verrichtte. Tussen andere vrijwilligers die net als ik tot minstens 1 risicogroep behoren en/of die flink op leeftijd zijn. Zij is daarbij dan de betaalde kracht.

Totaal gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel en fatsoen.
Laatst bijgewerkt door Boras op 02-08-22 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

iirrssjjee

Berichten: 5963
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 14:59

germie schreef:
Keelpijn en positieve zelftest. Geen officiele test laten doen, niet binnen gebleven, 2 decompressieduiken gemaakt, uit eten geweest en gewinkeld, kortom, dat was alles.
Dit 1 maand na de Pfizer booster (na Janssen).

Mijn vader: verkouden en dat was het, mijn zusje verkouden en dat was het, haar vriend verkouden en dat was het. Mijn vader gevaccineerd, anderen niet.

Conclusie: het is minder erg dan de griep zelfs.


Voor jullie misschien. Ik ben van de griep maar 1, hooguit 2 dagen even flink verkouden. Corona ben ik een week lang niks waard geweest.....

Boras
Berichten: 9997
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 15:19


kiki1976

Berichten: 16946
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 15:21

Hoe wij het hier thuis ervaren hebben en wat ik van andere hoor is enorm verschillend.

Mijn man: heel vaag wat keelpijn en wat snotterig.
Getest en gelijk bingo, de positief streep was er eerder dan de teststreep.
Verder enkel wat hoofd- en spierpijn.
*2x gevaccineerd en in januari booster, maart corona

Mijn zoon:
Geen enkele klacht. Is dat hij aan het testen was omdat wij positief waren anders had hij het niet geweten.
Test zelf duurde echt 15 minuten voordat deze heel vaag positief werd.
*2x gevaccineerd en in januari booster, maart corona

Mijn dochter:
Keelpijn, spierpijn, hoofdpijn (gevoel van, overreden door een vrachtwagen).
Wel enorm benauwd geweest, maar ze heeft ook astma. Alle medicatie tot het max opgehoogd door de ha. Met medicatie bleef het net binnen de norm dat ze niet opgenomen hoefde te worden. Helaas kan ze nu nog steeds niet de medicatie afbouwen naar voorheen.
*2x gevaccineerd geen booster omdat ze onder de 18 is, maart corona

Ik zelf:
Enorm veel spierpijn en dan met name mijn rug (is mijn zwakke plek na 2 operaties), hoofdpijn.
*2x gevaccineerd en in januari booster, maart corona

Verder zijn we allemaal gezond en hebben eigenlijk nooit echt griep, hooguit wat verkouden.

Mijn moeder: |
Valt met verschillende medische problemen in de risico groep.
*2x gevaccineerd en in januari booster, juni
Beetje spierpijn en wat hoofdpijn.
Ze had 4 weken ervoor goed de griep gehad waar ze beroerder van was dan van de corona ( was toen geen corona, testte 2x ggd negatief)

Buurman, gezond, sport fanatiek.
*2x gevaccineerd en booster gehad.
Corona wat eerst leek mee te vallen, sloeg in 1x om en overleed 2 dagen later.

Kennis:
2x gevaccineerd, toen werden er nog geen booster gegeven.
Gezond, altijd hard aan het werk.
Heeft echt wel 3 weken echt slecht gelegen in het ziekenhuis.

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 15:30

Ik heb het nog helemaal niet gehad := maar daar heb ik ook erg mijn best voor gedaan. De enige twijfel is er over het begin van corona, toen er niet getest kon worden. Toen ben ik ruim 2 weken zo extreem ziek geweest wat heel anders voelde als normaal, maar geen idee omdat het niet te controleren viel. Was toen wel echt eng, woon alleen en zo ziek dat ik amper voor mezelf kon zorgen.

Mijn broer, schoonzus en hun kinderen hebben het wel gehad. Broer koorts en week ziek, schoonzus wat langer en erg hoesten. Twee kinderen paar dagen echt heel ziek maar korter als ouders.
Helaas had schoonzus daarna longcovid en heeft echt maandenlang last gehad en na het traject zelfs niet meer 100 procent de oude. En helaas nu weer besmet een paar weken geleden, weer echt ziek en het lijkt alsof ze weer tig stappen achteruit is gegaan zoals voor het long covid traject. Waarschijnlijk moet ze het traject opnieuw gaan volgen en hopen dat ze weer op hetzelfde niveau uitkomt en niet zoals vorige keer nooit meer op oude niveau.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 15:36

Helemaal in het begin van covid ging ook mexikaanse griep weer rond. Ik was toen ook echt 2 weken vreselijk ziek met echt afschuwelijk hoesten maar covid negatief (wij mochten wel testen omdat mijn man toen arts was). Ik gok dus dat ik toen „gewoon“ griep gehad heb.

ivy_power89

Berichten: 5879
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 15:40

mijn man en ik hebben in Maart Corona gehad.

Mijn man fietste er in 3 dagen doorheen. Spierpijn wat koortsig en hoofdpijn.

Ik kon na 2 dagen opgenomen worden in het ziekenhuis, mijn zeer instabiele astma longen gingen helemaal van de leg.
Om over de onwijze hoofdpijn maar niet te spreken.
Ik begin deze week met long covid revalidatie.

volledig geënt inclusief booster

Dus @Germie, grote meid hoor!!!
Het is niet gezegd dat Corona altijd te voorkomen is, maar jij brengt mensen (en vooral mensen zoals ik) bewust in gevaar door met je o zo stoere houding lekker rond te blijven wandelen terwijl je corona hebt.

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 15:44

Sizzle schreef:
Helemaal in het begin van covid ging ook mexikaanse griep weer rond. Ik was toen ook echt 2 weken vreselijk ziek met echt afschuwelijk hoesten maar covid negatief (wij mochten wel testen omdat mijn man toen arts was). Ik gok dus dat ik toen „gewoon“ griep gehad heb.


Zou kunnen, maar 'gewoon' griep voelde anders. De vorm waarbij je alsnog met hoge koorts op bed ligt he. Maar dat zegt niks natuurlijk :+ zo betrouwbaar is gevoel niet haha. Dacht er meer aan omdat schoonzus dus wel covid had vlak na mij (waar ik hierboven over schreef) waar ze pas veel later achter kwamen ivm niet kunnen testen.

Maar daardoor wel expres heel voorzichtig gebleven. Ik ga van elke ziekte/virus enzovoorts extreem achteruit en kom er maar moeilijk bovenop, terwijl ik wel continu bij therapeuten loop. Ik heb eigenlijk een versie van long covid programma, maar dan voor altijd en al jaren :')

L_iek
Berichten: 9742
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 15:47

Vriend en ik hebben het lang volgehouden om corona te ontlopen. Helaas was ik een maand geleden positief. Mijn vriend testte een dag later ook positief.

Wij zijn er een week echt doodziek van geweest. Hadden bijna alle symptomen die er zijn. Mijn vriend is weer aan het werk, dit gaat wel moeizaam maar hij maakt zijn dagen vol.

Bij mij is het helaas een ander verhaal. Ik ben mijn geur en smaak kwijt. Ik ben erg kortademig en doodmoe. Ik ben van de week weer begonnen met werken, het opbouwen van mijn uren. De bedoeling was dat ik 2 uur per dag zou gaan werken maar na 1 uur hebben ze mij naar huis gestuurd omdat ik een hoopje ellende was/ben. Ik hoop dat dit snel verbeterd want het is verschrikkelijk.
Laatst bijgewerkt door L_iek op 02-08-22 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras
Berichten: 9997
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 15:49

Beterschap allemaal Y;(

ryukapple

Berichten: 1796
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 16:02

Hier ook heel lang de dans ontsprongen maar vorige maand was het toch raak.
Begon met een flinke keelontsteking die ruim een week is gebleven en daarna kreeg ik bijholte ontsteking.
Qua conditie ook flink ingeleverd maar dat lijk nu weer bijna terug te zijn.

Veel sterkte voor de gene die er nog steeds veel last van hebben. :(:)