Mensenluizen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 10:18

xMarieke schreef:
Luizenshampoo wordt zelfs door het RIVM niet geadviseerd. Zij zeggen dat 2 weken kammen de behandeling is https://www.rivm.nl/hoofdluis/controleren-en-behandelen

Als je helemaal doorleest, zie je ook waarom, voor de oude luizenmiddelen zijn veel luizen resistent, maar het middel dimeticon werkt wel, en zij schrijven ook dat het kammen gecombineerd kan worden met gebruik van dimeticon.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 12:41

callippo schreef:
Popstra schreef:
Mss een rare gedachte maar zou Veerust op je hoofdhuid spuiten en dan lekker door je haar masseren niet helpen? Dat dood ook luisjes bij bijv Shetlanders.

Haha, dat was precies wat ik dacht.

"Desnoods veerust, als ik maar geen kriebelbeestjes op mijn hoofd heb"

Even gegoogled: de werkzame stoffen in veerust worden ook gebruikt in sommige merken luizenshampoo voor mensen.
Je idee was dus zo gek nog niet, Popstra

Geweldig!!
nou dan zou ik het wel weten als mn kop vol luis zit!

Suzanne F.

Re: Mensenluizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 13:31

Dus je kan ze ook vergassen met veerust? Goed om te weten. Zal alleen niet zo gezond zijn om in te ademen dus je moet je adem inhouden begrijp ik. En de neten zal je nog steeds moeten kammen natuurlijk.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 13:36

Helaas, veerust werkt niet

De luizen worden wat suf maar gaan niet dood

We hebben het vorig jaar geprobeerd.
Kammen met cremespoeling was het enige wat werkte

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 13:37

saden schreef:
Helaas, veerust werkt niet

De luizen worden wat suf maar gaan niet dood

We hebben het vorig jaar geprobeerd.

:')
Heb je hier toevallig nog beelden van?
Ik vraag dit voor een vriend.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 13:46

T enige wat ik kan vertellen dat het bewuste kind nog leeft!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 13:52

TS, kan niemand helpen met kammen? Ik ben zelf luizenjuf geweest op school en vond toch vaak luizen en neten op moeilijker te bereiken plaatsen als je het zelf moet doen... Een goed kammetje is wel een must idd.

Succes ermee, het is een heel vervelend iets...

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 14:25

Als echt niets anders te verkrijgen is op de plek waar je nu bent kan je ook terpentine gebruiken. Dit zou ik echt alleen doen als allerlaatste red middel omdat het best wel bijtend kan zijn. Maar je schreef dat je maandag in NL bent, dan zou ik het toch nog even uitzitten met conditioner en kammen ipv terpentine.

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 15:32

Heb je toevallig een stijltang tot je beschikking? Anders deze door je haren halen. Je "verbrand" de neten dan. Natuurlijk daarna even lief zijn voor je haren.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-22 16:18

Nee helaas niet tot mijn beschikking. Ook de luizenlotion niet te vinden. Dus vanavond weer met azijn in laten trekken tijdens het douchen en daarna weer even goed kammen. Vond vanmorgen 1 levende luis, haal er weinig dode luizen uit. Zouden die er uit geweekt kunnen zijn in de zoute zee gister? Anders moeten er toch dode luizen uitkomen lijkt me? :')

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 16:20

Toen de kinderen luizen hadden.
Ik gebruikte zonnebloemolie en daar maakte ik het haar goed nat mee, daarna huishoudfolie om het haar.
Ik laat het 30 minuten in werken en daarna kammen, en daarna 2 keer wassen met gewone shampoo om het vet uit de haren te krijgen (hun haren waren daarna heerlijk zacht)dit na 7 dagen ongeveer herhalen en evt na 14 dagen weer
We waren er toen zo vanaf

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 16:45

Weet je reisgezelschap dat je luizen hebt? Ik zou het niet tof vinden namelijk.

Maar idd, kammetje en crèmespoeling.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 16:52

Wij hebben thuis een Assy luizenkam. Dit moet de neten ook stuk maken. Kammen, kammen en nog eens kammen. Eerst 2x per dag, daarna 1x per dag. Als je denkt dat je er vanaf bent nog regelmatig controleren met een kam. Vaak zie je dat mensen te vroeg stoppen en dan begint t weer opnieuw. Succes!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 17:04

Amado7 schreef:
Nee helaas niet tot mijn beschikking. Ook de luizenlotion niet te vinden. Dus vanavond weer met azijn in laten trekken tijdens het douchen en daarna weer even goed kammen. Vond vanmorgen 1 levende luis, haal er weinig dode luizen uit. Zouden die er uit geweekt kunnen zijn in de zoute zee gister? Anders moeten er toch dode luizen uitkomen lijkt me? :')

Een reisgenoot die kamt is wel het beste. Die ziet tenminste waar het zit en het is echt geen schande. Ik heb wat hoofden gekamd vroeger :D

Een andere optie is je hoofd kaalscheren…Dan ben je gelijk klaar ;)
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 30-07-22 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 17:09

Amado7 schreef:

Kam je jezelf? Het beste kun je iemand anders laten kammen. En echt zo dat je elke haar helemaal uitkamt. Dat lukt je nooit bij jezelf volgens mij.

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 17:16

janderegelaa schreef:

Dit is helaas niet helemaal waar, vroeger gedaan en mijn moeder kon ze gewoon zien lopen. Als nog een aantal behandelingen met lotion moeten doen.
Of je moet echt kaal kaal gaan, dus nul haar op je hoofd en scheermes er overheen halen net als bij oksels.

Edit: mijn haar was gemillimeterd
Laatst bijgewerkt door Cilli96 op 30-07-22 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 17:17

Cilli96 schreef:
janderegelaa schreef:

Dit is helaas niet helemaal waar, vroeger gedaan en mijn moeder kon ze gewoon zien lopen. Als nog een aantal behandelingen met lotion moeten doen.
Of je moet echt kaal kaal gaan, dus nul haar op je hoofd en scheermes er overheen halen net als bij oksels.

Dat is kaal ja :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 17:49

Buzzcut is wel in nu

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-22 18:18

Ik heb het gewoon gezegd hoor! En waar kan laat ik iemand anders kammen. Maar er zijn nu niet heel veel opties helaas. Ik probeer zo veel mogelijk te doen.

En onpaard, ik ga nog zeker 4 weken doorkammen, ben veel te bang dat er nog wat in blijft zitten. En ik start sowieso gelijk weer met wekelijks baking soda met appelazijn :+ Deed ik de laatste 2 jaar alleen toevallig laatste paar weken dus met shampoo gewassen omdat ik op vakantie was met cliënten en dan shampoo even net zo makkelijk was.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 18:22

Rianne1979 schreef:
Heb je toevallig een stijltang tot je beschikking? Anders deze door je haren halen. Je "verbrand" de neten dan. Natuurlijk daarna even lief zijn voor je haren.

Ja maar zo dicht bij je aanzet kom je niet. Die neten zitten vaak echt op je haaraanzet.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 18:52

Haal ALSJEBLIEFT luizenshampo, echt want anders blijf je aan de gang,plus je brengt het wel heel makkelijk over op anderen en dat wil je toch een ht niet.
Die huismiddeltjes helpen niet tot nauwelijks.

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 19:28

Is een tijdje geleden het luizencircus maar haarmasker (met dimeticon) en je hele hoofd insmeren en het een flink tijdje in laten trekken (half uur of een uur) desnoods met nog folie op je hoofd. De luizen zijn dan dood. Als je daarna kamt ook kans dat je de neetjes er ook uit krijgt. Mijn haar verven werkte ook altijd heel goed maar alleen voor de luizen en helaas niet voor de eitjes. Tea tree en lavendel vinden luizen ook vies dus daar kan je eventueel ook nog mee sprayen maar dat is meer pesten en voorkomen dan dat ze er van dood gaan.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-22 19:44

tyleysmiley schreef:
Haal ALSJEBLIEFT luizenshampo, echt want anders blijf je aan de gang,plus je brengt het wel heel makkelijk over op anderen en dat wil je toch een ht niet.
Die huismiddeltjes helpen niet tot nauwelijks.

Misschien moet je even teruglezen :)

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 19:46

Luizenshampoo werkte (na een aantal keren proberen) bij mij juist echt niet. Paar keer met azijn geprobeerd, en echt het hele huis goed schoonmaakte, werkte perfect

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-22 19:47

Ik pak ook gewoon een combinatie denk ik vanaf maandag! In ieder geval de luizenlotion met kammen maar die mag je toch niet elke dag gebruiken. Dus denk tussendoor dan baking soda met azijn en kammen.