Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Humpiedumpie schreef:Best is om helemaal geen producten meer met meuk te gebruiken. Dus niet alleen zeep, maar ook afwasmiddel, wasmiddel, shampoos etc. Ook geen cremepejes met meuk.
Het voordeel van propolis en groene klei is dat je het ook inwendig kunt gebruiken. Tea tree droogt de plekjes gelijk in..
Arethe schreef:Het stofje waar ik op reageer zit ook handzeep, vochtig wc papier, shampoo, douchegel, sommige crème spoelingen, schoonmaak middelen, deodorant etc.
Bij mij is het gestart in de periode van Corona. Ineens onwijs veel handen wassen en toen werd het getriggerd. Had een plek van 3x5 cm op mijn hand aan het binnenzijde. Op een gegeven moment werd het zo erg dat de plek bij elke beweging open barstte, het was echt pijnlijk.
Amanda_T schreef:Ergens heel fijn om al behoorlijk wat reacties te hebben gehad hier in het topic, anderszijds ook niet want het is echt super rot om hier zo’n last van te hebben..
Ik merkte inderdaad bij de huisarts ook dat die het allemaal niet zo goed wist. Dus in de auto naar huis toe met m’n zalfje voelde het wel een beetje als, wij weten het ook niet, probeer dit maar gewoon eens.. Maar ik heb al jullie tips eens opgeschreven; ook met betrekking tot de zalf/crèmes die jullie in gebruik hebben en andere middelen. Ik vond een hormoonzalf vrij heftig klinken, maar ben vanmorgen begonnen met smeren. De andere plekken hou ik toch maar licht vet met vaseline zodat het niet openspringt en dan zien hoe het zich verder ontwikkeld of hersteld.
Het idee van de vakantie en zeewater klinkt heerlijk, alleen gaat onze vakantie naar Luxemburg dus helaas.
Ik heb nog wel even nagedacht over de triggers. In perioden van veel stress heb ik het nog niet zo erg ervaren, maar ik ben de laatste periode wel heel moe en denk dat m’n weerstand hierdoor ook lager is. Zou misschien kunnen verklaren waarom het dit keer zoveel erger is?
Bedankt iig voor jullie reacties!