Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mandy_89 schreef:Alles met alleen progestageen zoals de minipil, implanon, en spiraaltje vallen af. Koperspiraal ben ik bang voor nog heftigere menstruaties al ik nu al heb.
Enige wat overblijft zijn combinatie pillen en de anticonceptie ring.
Er bestaan ook pillen met lichaamseigen oestrogeen, misschien kan dat een optie zijn.
Mijn vriend en ik zijn nogal spontaan zeg maar, en dan zit je steeds met ja ff wachten eerst condoom ophalen
Lalidan schreef:Mandy_89 schreef:Alles met alleen progestageen zoals de minipil, implanon, en spiraaltje vallen af. Koperspiraal ben ik bang voor nog heftigere menstruaties al ik nu al heb.
Enige wat overblijft zijn combinatie pillen en de anticonceptie ring.
Er bestaan ook pillen met lichaamseigen oestrogeen, misschien kan dat een optie zijn.
Mijn vriend en ik zijn nogal spontaan zeg maar, en dan zit je steeds met ja ff wachten eerst condoom ophalen
Waarom valt bijvoorbeeld de mirena af? Omdat je met de minipil bijwerkingen had? Dat is niet echt een goede reden om zoiets als de Mirena af te laten vallen, de kans op bijwerkingen (en de heftigheid van bijwerkingen) is anders (meestal minder) dan bij iets wat je slikt. Maar ook voor orale anticoncecptie geld dat het heel goed kan zijn dat je op een andere mini/combi pil wél goed reageert.
Als ik jou zo lees is er nog best veel winst te behalen in goede voorlichting over de soorten anticonceptie en hun werking. En die informatie zou ik niet hier op Bokt halen, maar bij je huisarts of de gynaecoloog.
Mandy_89 schreef:Nuvaring zou inderdaad ook nog een optie kunnen zijn. Al lees ik dat je daarmee wel meer risico loopt op trombose dan met een combinatie pil.
Vooral omdat ik ook rook, en vanaf 35 wordt het afgeraden. Dan heb ik nog 2,5 jaar maar toch zit het mij niet helemaal lekker dan.
Qua kinderwens, die heb ik niet. Mijn vriend wel, maar hij accepteert inmiddels mijn keuze. Maar permanent ergens de knoop erin gaat hem te ver.
Spenk schreef:Moestuin schreef:Ik denk dat je over mijn post hebt gelezen. Zoely zou de uitkomst kunnen zijn voor jou en was vorig jaar toch nog de enigste met lichaamseigen hormoon.
Qlaira ook. Ik heb jaren zoely geslikt en nu alweer jaar of 2 qlaira. De qlaira bevalt mij een heel stuk beter!
ClauH schreef:Ik heb een aantal jaren de Ladycomp gebruikt. Klein computertje met thermometer eraan. Iedere ochtend temperaturen terwijl je nog in bed ligt en het ding gaat je cyclus herkennen.
In het begin met minder leuk, want bij twijfel geeft hij geen groen licht. Na een tijdje heb je nog maar enkele dagen (3 tot 5) rood licht. In die dagen zou je dus wel een condoom moeten gebruiken.
Overigens had ik ook altijd hele zware menstruatie en bleef die helemaal weg met de Mirena. Dus misschien toch het proberen waard...