De man met de accordeon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:16

Ik denk niet dat iemand de hele dag, elke dag op straat muziek maakt in weer en wind, hittegolven en in vieze kleding als ‘ie genoeg geld heeft om te niksen. Ik geloof dat echt niet…
Die mercedes en bmws geven mij ook eerder een uitbuitingsgevoel dan dat ze eigenlijk gewoon genoeg geld hebben voor hun levensonderhoud…

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:20

Ik heb eens de politie gebeld voor straatmuzikanten. Ik kwam op mijn werk op een hete dag en op straat stonden een man en een vrouw met een meisje van een jaar of 5/6 muziek te maken, het meisje met zo'n tamboerijn ofzo. Het was echt heel schattig om te zien maar volgens mijn collega's stonden ze daar al minstens drie uur, in die hitte :\

Ik wist niet zo goed wat ik moest doen en heb de politie maar gebeld. Dit namen dit gelukkig heel serieus en stonden een half uur later bij die mensen.

Ik geef nooit geld aan die mensen, en daar voel ik me ook niet goed over, maar als ik ze wel geld geef voel ik me daar ook niet goed bij. Maar ik vind ze altijd wel heel sneu en ik heb het gevoel dat ze uitgebuit worden..

Edit; ik lees de laatste paar opmerkingen en jullie hebben gelijk. Mijn bericht geeft misschien ook weer wat extra negatieven lading, maar ik laat hem toch nog wel even staan.

Wat mooi dat jij hier lekker van kunt genieten TS <3
Laatst bijgewerkt door PoelieWoelie op 19-07-22 12:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:21

Citaat:
Hun dikke BMW staat om de hoek.

Citaat:
Precies mijn gedachte! Waar ik woon gebeurt dat wel. Maar zij kennen ook maar twee deuntjes. Zo pik je ze eruit.

Plaatsvervangend schaamrood op mijn kaken hier.
Wát een intolerantie... BAH

En dat terwijl ik de post van TS gewoon domweg plezierig vind... Domweg even mens - mens contact..
Zien en gezien worden....

Zou ik de mensheid als geheel wat vaker gunnen..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:49

DuoPenotti schreef:
tengeltje11 schreef:
ik heb nu een beetje moeite met alle sneren rond 'dikke bmw'

en wat met al die artiesten die op de radio en tv komen? die verdienen geld als slijk.....
maar iemand die accordeon speelt en gewoon mensen een vrolijk gevoel geeft op straat, verdient het niet om wat geld te krijgen, want hij rijdt met een dikke bmw?

hoe scheef is dat nu weer.....

Dat is toch geen vergelijk....
Van mij mag hij die hebben :j En geld als slijk verdienen ook.
Maar dan niet als sloeber bedelen. Trek dan gewone kleding aan, doen ze op het podium ook.

https://nos.nl/artikel/2406776-advies-a ... e-zondagen
Er staat echt 0,0 informatie die betrekking heeft op iemands kleding, dus waarom deze link plaatsen?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:50

gaat over rondkomen van, inkomsten

Ailill

Re: De man met de accordeon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:51

Ook dat is niet juist.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:53

Ailill schreef:
Ook dat is niet juist.

waar heb ik het over juist of niet?
Mij lijkt dat artikel wel toevoegen aan dit topic.

maar dat hoef jij niet te vinden

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:57

Nou je roept eerst heel hard (en best wel generaliserend) dat die lui vast allemaal een dikke bak om de hoek hebben staan, vervolgens moeten ze zich naar jouw normen fatsoenlijk kleden, en als je dan je punt niet kunt bekrachtigen kom je met een link, die totaal geen raakvlak heeft met je eerdere berichten.

Bijzonder.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:59

Ik kan maar niet begrijpen dat mensen zo verzuurd en afgunstig in het leven kunnen staan... :n

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 13:02

Ailill schreef:
Nou je roept eerst heel hard (en best wel generaliserend) dat die lui vast allemaal een dikke bak om de hoek hebben staan, vervolgens moeten ze zich naar jouw normen fatsoenlijk kleden, en als je dan je punt niet kunt bekrachtigen kom je met een link, die totaal geen raakvlak heeft met je eerdere berichten.

Bijzonder.

ik mis het woord allemaal in mijn berichten
maar als je dat kan quoten zie ik het dadelijk wel

en er werd geschreven over en wat ze verdiende, vergeleken met muzikanten en daar borduurde ik op verder

dus ik vond het een logisch vervolg, jij niet..kan

Maar ik had bewust na deze post niets meer geschreven
Bravura schreef:
Zullen we het vandaag leuk houden? Van hele discussies raakt je alleen maar oververhit met dit weer. :)
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 19-07-22 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 13:10

Wat jammer, het topic begon zo leuk en menselijk, altijd maar weer die negativiteit. Als ik accordeonist Henri binnenkort in Rotterdam tegenkom geef ik hem maar wat extra's denk ik....

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 13:10

Sorry maar ik vind dit zo jammer weer.

Kan het niet eens zonder elkaar tegen de haren in te strijken en overal te strijden? Zoveel mensen zoveel meningen. Dat er soms iets weersproken wordt geeft niks.

Ieder mag gewoon zijn mening geven maar het zou leuker zijn om eens wat meer van de straatmuzikanten te lezen in jullie dorp of stad.
Net wat Punz ook al zei....sluit me daar bij aan.

Dat houdt het topic leuk en luchtig. Dank.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 13:17

Ben ik dan de enige die zich vooral stoort aan het feit dat TS zich "onhandig" (illegaal dus) parkeert en vervolgens klaagt over de auto achter haar? :+

Als je dan toch een goede daad wil doen neem dan ook de tijd om je auto even netjes weg te zetten. Je alarmlichten aanzetten maakt het niet minder illegaal/gevaarlijk. :+

Hier geen muzikanten aan de supermarkten. Ik heb eerlijk gezegd ook echt nooit cash geld bij dus ik zou sowieso niks kunnen geven. Zolang ze niet pushen maakt het me weinig uit of ze daar staan/zitten of niet en of ze wel of geen bmw hebben.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 13:23

Ayasha schreef:
Ben ik dan de enige die zich vooral stoort aan het feit dat TS zich "onhandig" (illegaal dus) parkeert en vervolgens klaagt over de auto achter haar? :+

Als je dan toch een goede daad wil doen neem dan ook de tijd om je auto even netjes weg te zetten. Je alarmlichten aanzetten maakt het niet minder illegaal/gevaarlijk. :+

Nee hoor, ik ook. Ik kan heel slecht tegen mensen die snel even een goede daad willen verrichten en vervolgens een gevaarlijke situatie creëren. Je zult er maar bovenop klappen.

Fijn dat jij een goed gevoel krijgt van deze meneer TS. Ik denk dat hij ook erg blij was met jou fles water met deze temperaturen. Het zijn wel diehards, in weer en wind met hun muziekinstrumenten

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 13:24

Dieuwke_ schreef:
Ayasha schreef:

Nee hoor, ik ook. Ik kan heel slecht tegen mensen die snel even een goede daad willen verrichten en vervolgens een gevaarlijke situatie creëren. Je zult er maar bovenop klappen.

Fijn dat jij een goed gevoel krijgt van deze meneer TS. Ik denk dat hij ook erg blij was met jou fles water met deze temperaturen. Het zijn wel diehards, in weer en wind met hun muziekinstrumenten

Wie zegt een gevaarlijke situatie?

Maar kom....ik laat mij vandaag ook naar niet verleiden. Gewoon een alledaags tafereeltje omschreven, niks meer, niks minder.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 13:31

Alarmlichten zijn voor gevaarlijke situaties, als de situatie niet gevaarlijk is, mag je ze niet gebruiken. Dus of de situatie was onveilig of je had je alarmlichten niet mogen opzetten maar hoe dan ook is die mentaliteit van "ik plemp 'm neer waar het uit komt en zet mijn alarmlichten op" bloedirritant. :+

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 13:34

Als jij zelf al aangeeft dat je onhandig geparkeerd stond dan kan dat voor andere mensen inderdaad een gevaarlijke situatie opleveren. Veel mensen zijn zich daar niet van bewust. Het is bijvoorbeeld net zoals met automobilisten die uit vriendelijkheid een fietser voor laten gaan als ze van een rotonde afrijden, terwijl de fietser officieel geen voorrang heeft. Als je dan ook nog eens stil gaat staan op een onoverzichtelijke rotonde, dan kan het zomaar eens gebeuren dat iemand achter je daar niet snel genoeg op kan anticiperen en in je kofferbak hangt. En dat alleen omdat je een vriendelijke daad verricht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 13:35

Het gaat er volgens mij niet om dat die mensen niet in een dikke BMW mogen rijden, maar dat ze opgehaald worden door mensen in een dikke BMW die van hun uitbater is. De artiest zal zelf dan maar een schijntje van het opgehaalde geld ontvangen. Het meerendeel moet afgestaan worden aan de persoon in de BMW. Is een aantal jaren terug eens een documentaire over op tv geweest.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 13:35

Dank je wel voor jullie uitleg mbt het verkeer. Ik zal er voortaan rekening mee houden.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 19:25

_lauraaa_ schreef:
Het gaat er volgens mij niet om dat die mensen niet in een dikke BMW mogen rijden, maar dat ze opgehaald worden door mensen in een dikke BMW die van hun uitbater is. De artiest zal zelf dan maar een schijntje van het opgehaalde geld ontvangen. Het meerendeel moet afgestaan worden aan de persoon in de BMW. Is een aantal jaren terug eens een documentaire over op tv geweest.

Precies, dit bedoelde ik. En dat bedoelde ik ook met "zo pik je ze er dus uit." Ik verwoorde het wellicht verkeerd. Ik bedoelde niet de man zelf met dikke auto, kaar dat deze man uitgebuit wordt.

Maar ik ben klaar met reageren in dit topic, wil het topic voor TS niet meer verzieken. Zij hoopte op een mooi verhaal en een mooi topic.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 19:31

prompter schreef:
In Leidschendam zat ook zo'n man, wel een Nederlander. Hij hoorde gewoon bij het winkelcentrum. was alleen, woonde in Schiedam, was vroeger een man die veel optrad, maar er is geen "markt" meer voor accordeon artiesten. Toen kwam het nieuwe grote Mall of the Netherlands op die plek en mocht de accordeonman er niet meer zitten. Ik geloof dat hij nu in de binnenstad van Rotterdam ergens zit. En niks dikke mercedes, gewoon een oudere man die met zijn passie nog wat centjes probeert te verdienen.

Ik denk dat ik weet wie je bedoelt… als we het over dezelfde man hebben… hij speelde ook in Zweden… de man was een vriend/bekende van mijn vader… inderdaad was… de man die ik bedoel, is een aantal jaar terug overleden…

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 19:36

Hij staat nog gewoon in het telefoonboek, dus ik weet niet of het dezelfde is? Zo ja, zou dat erg jammer zijn, zo'n aardige man!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 19:45

Dieuwke_ schreef:
Als jij zelf al aangeeft dat je onhandig geparkeerd stond dan kan dat voor andere mensen inderdaad een gevaarlijke situatie opleveren. Veel mensen zijn zich daar niet van bewust. Het is bijvoorbeeld net zoals met automobilisten die uit vriendelijkheid een fietser voor laten gaan als ze van een rotonde afrijden, terwijl de fietser officieel geen voorrang heeft. Als je dan ook nog eens stil gaat staan op een onoverzichtelijke rotonde, dan kan het zomaar eens gebeuren dat iemand achter je daar niet snel genoeg op kan anticiperen en in je kofferbak hangt. En dat alleen omdat je een vriendelijke daad verricht.

Wat moet het toch heerlijk zijn om perfect te zijn. <3

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 19:56

Echt hè. Iemand pleurt z'n auto even aan de kant op een parkeerterrein bij een winkelcentrum.

Waar 10 km/u wordt gereden, loerend naar een plekkie.

Waar middenop gewacht wordt tot die ene auto uit dat plekkie vlák voor de winkel wegrijdt. Waar iemand nog even de lege flessen weg wil gooien. Waar de partner even de winkelwagen wegzet en daarna weer wil instappen. Waar iemand beleefd stopt om een moeder met 3 kinderen, 1 met een stepje én een dwars winkelwagentje dat alle kanten op stuitert even te helpen.

Staan over het algemeen meer auto's in de weg dan op parkeerplekken, maar nee, de moraalridders van bokt moeten even vertellen hoe levensgevaarlijk het is je auto even stil te zetten om iemand bij 30 graden een flesje water te geven.

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 19:56

Biks2 schreef:
Mooi stukje heb je geschreven. Ik heb het me ook wel eens afgevraagd, ben erg benieuwd of er een Bokker is die misschien eens contact heeft gehad met een persoon zoals je omschrijft.
Iedere stad heeft er wel minstens een, best intrigerend.

Wij hebben er een bij de supermarkt waar ik ben, die man heeft een huis en gaat ook wel is naar zijn familie in het buitenland, dan zien wij hem een tijdje niet. Wat precies zijn situatie is kwa geld weet ik niet, maar hij verdient hier wel ruim €50 per dag. Is altijd vriendelijk, zet karretjes terug op de juiste plek etc. Hij krijgt ook een kerstpakket. Hij hoort er echt een soort van bij.