Wat heeft mij geprikt/gebeten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 17:20

Ik ben laatst en nog wel eens vaker door vlooien gebeten en dat zijn dan altijd heel veel kleine bultjes bij elkaar. En datzelfde geld voor bedwantsen(bedbugs). Ik kan mij die ene nacht in dat smerige hostel in Toronto nog wel herinneren }> .

Dus ik ga voor de gewone mug. :j

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 17:25

Ik ga erin mee dat ik denkt dat het géén vlooienbeten zijn want dan zitten de bultjes idd meestal dichter op mekaar.

Kunnen het geen spinnenbeten ofzoiets zijn? Bedwantsen? Mijt (hooimijt, grasmijt)?
Van bedwantsen hoeven de beten niet perse in grote aantallen voor te komen.

Off idd gewoon een mug. Bij meerdere beten kan je soms heviger reageren dan normaal.

Zet in ieder geval zeker cirkeltjes op je huid tot waar nu de roodheid is, dan kan je goed bijhouden of ze bvb groter worden. Moest je ergens rode lijnen, een aparte 2e rode cirkel rondom je beet of andere plekken krijgen zou ik zeker direct naar de HA gaan!!!

Ik heb hier thuis een rollertje op basis van etherische olie die mega goed werkt tegen jeukende beten.
Mss even bij de apotheek langs en daar vragen?

Edit; mijne is de Puressentiel anti-sting roll on.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 18:19

Ze zijn wel groter dan de eerste paar dagen
Afbeelding
Ik heb geen betere foto. Dit was om aan mijn vriend te laten zien :+

Spinnenbeten heb ik volgens mij nooit gehad dus ik weet dat niet. Hoop het niet met mijn arachnofobie :=
Mijten en wantsen weet ik ook niet.
Tot nu toe werkt echt helemaal niks tegen de jeuk zelfs het spul wat we in Frankrijk gebruikten bij muggenbulten.
Ik denk dat ik morgen toch even de huisarts ga bellen als het nog steeds zo blijft jeuken.

De nieuwe tips ga ik ook nog proberen! Bedankt!

Eapy

Re: Wat heeft mij geprikt/gebeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 18:27

Inderdaad cetirizine pillen tegen de jeuk, ook helpt fenistil gel erg goed. Nestosyl werkt ook. Succes!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 20:17

Ik heb dit zo vaak gehad en dan zitten er gewoon 1 of 2 muggen.
Ik word regelmatig lekgeprikt a 15-20 per keer. Ik heb tegenwoordig tube cremicort, ook voor dazenbeten,daar krijg ik al helemaal plakaten van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 20:24

Moet deze geweest zijn, zeker-weten!
Afbeelding

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 20:27

Een (Nederlandse huis) spin geeft geen jeukende bulten. Dat doet alleen zeer.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 20:55

Ze lijken wel op de bulten die ik sinds vandaag op mijn benen heb. Die van mij komen van steekvliegen (stalvliegen) van bij de paarden. Geen horzels of dazen maar echt de stekende huisvlieg look alikes.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 21:02

Snippergroen schreef:
Ze lijken wel op de bulten die ik sinds vandaag op mijn benen heb. Die van mij komen van steekvliegen (stalvliegen) van bij de paarden. Geen horzels of dazen maar echt de stekende huisvlieg look alikes.

Ja die zijn ook naar. Heb zo'n 27 bulten dankzij die krengen.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 21:53

Het kan ook gewoon een simpele allergische reactie zijn op de muggenbeten! Ik ben zelf niet echt allergisch voor muggenbeten maar heb laatst wel een allergische reactie gehad op een muggenbeet... Jeukte enorm en de beten werden ook huuuuge. Ben dus waarschijnlijk allergisch geweest voor een stofje wat de mug bij zich droeg :)

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 22:12

Flubberboot schreef:
Het kan ook gewoon een simpele allergische reactie zijn op de muggenbeten! Ik ben zelf niet echt allergisch voor muggenbeten maar heb laatst wel een allergische reactie gehad op een muggenbeet... Jeukte enorm en de beten werden ook huuuuge. Ben dus waarschijnlijk allergisch geweest voor een stofje wat de mug bij zich droeg :)

Ben je hiermee naar de huisarts geweest? En war hielp tegen de jeuk?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 22:21

Bij echte allergische muggenbeet reactie helpt anti histamine vrij verkrijgbaar bij de drogist

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 22:44

Ik ben ook allergisch voor muggenbeten en krab mezelf helemaal kapot, tot littekens aan toe helaas.
Een mug onder de dekens kan prima hoor. Onderschat de gemiddelde mug niet := Zo ben ik ook al meerdere keren te grazen genomen. Of je hebt onbewust in je slaap toch je benen onder de dekens vandaan gehaald door de warmte..

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 22:51

Cayenne schreef:
Ik ben ook allergisch voor muggenbeten en krab mezelf helemaal kapot, tot littekens aan toe helaas.
Een mug onder de dekens kan prima hoor. Onderschat de gemiddelde mug niet := Zo ben ik ook al meerdere keren te grazen genomen. Of je hebt onbewust in je slaap toch je benen onder de dekens vandaan gehaald door de warmte..

Ik heb vaker jeuk door muggenbulten maar dit is wel heel extreem. Ik ben eigenlijk altijd de dupe met muggen :+ mijn vriend kan vredig slapen, nou ik niet.
Anti histamine hebben we hier vanwege vriend met hooikoorts, dat kan ik wel proberen

H_W_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 22:55

moonsparkle schreef:
Bij echte allergische muggenbeet reactie helpt anti histamine vrij verkrijgbaar bij de drogist

Ook bij allergische reacties van andere insecten zoals dazen. Daar krijg ik flinke allergische reactie van. HA zei toen hooikoortstabletjes nemen, met Cetirizine of Loratadine.
Dit helpt ook erg goed tegen de jeuk van muggenbeten

Durquia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 22:59

Het lijken mij idd ook muggenbeten. Zoals de anderen al zeggen zijn vlooienbeten kleiner en dichter op elkaar, bedwantsen vaak 3 op een rij.
Ik las laatst wel dat de tijgermug in ons landje is :) daar heb ik ook wel eens langer last van gehad en dikkere bulten.
Ook dazen en mieren kunnen vervelend prikken en kan de jeuk langer aanhouden. Ik kreeg toen als advies van de dokter anti histamine tabletten daarvoor te gebruiken

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 23:01

dalena schreef:
Cayenne schreef:

Ik heb vaker jeuk door muggenbulten maar dit is wel heel extreem. Ik ben eigenlijk altijd de dupe met muggen :+ mijn vriend kan vredig slapen, nou ik niet.
Anti histamine hebben we hier vanwege vriend met hooikoorts, dat kan ik wel proberen

Helpt vast wel, ben zelf ook allergisch
Om een beeld te schetsen, mijn muggen bukten hebben soms een doorsnede van ruim 8 cm, knoer en knoer hard en gaat van jeuken naar flinke pijn

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 23:02

Het lijkt voor mij muggen, en zo op de foto vind ik het nog meevallen hoe je erop reageert. Al geloof ik goed dat het kan jeuken.
Ik heb hele plakkaten. Ellende.
Hoe onmogelijk het is, niet krabben helpt het beste. Evt met dit weer in een lekker koel badje..