Hoe overleef jij… 38 graden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:50

Bellatrix schreef:
Ik moet gewoon werken. Wij hebben helaas geen airco, alleen ouderwetse ventilators. :+ Die verplaatsen de warmte dus alleen maar. We krijgen waarschijnlijk een ijsje...en meer niet. :') Dus het wordt een lange dag...

Collega en ik moeten volgende week 4 dagen lang een ongebruikte bloedhete school schoonmaken. We willen die dag daarom overslaan, maar stel dat het de dag erop ook zo bloedheet is, krijgen we een probleem met de planning... Dat wordt met natte washandjes in een plastic zak en/ of een watersprayfles toch naar het werk fietsen dan. {:}

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:51

Matheno schreef:
Hoogzwanger liggen puffen onder de airco die nu al volop op 18 graden draait _O-

Dat gaat een beste rekening worden! :P

Suzanne F.

Re: Hoe overleef jij… 38 graden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:54

Mezelf opsluiten in huis met de airco aan. Ik kan echt niet tegen die hoge temperaturen. Alles boven de 30 trek ik al slecht.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:57

Hier ook zwanger, alleen geen airco. :+
Wel vrij genomen ma-wo, op werk hou ik t nog geen 30 minuten vol met die warmte.
Zo even lekker ijstjes in slaan, paar lekkere drankjes, chips voor de zouten... Hoop vooral dat t na die extreem warme dagen voorbij is, niet zoals 2 jaar geleden 2 volle weken achter elkaar.. :x
Laatst bijgewerkt door J0anieke op 16-07-22 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:58

Rond zonsopgang naar het losloopveld zodat de honden zich daar ff lekker kunnen uitleven terwijl ik mijn koffie drink en rustig wakker wordt.
Dan om 8u gelijk de boodschappen doen als ik die nodig heb of dingen vergeten ben.
Overdag lig ik op bed voor de aircooler en ventilator die dan op volle kracht blazen, beetje slapen, series/films kijken en waterijsjes eten denk ik. :')
En dan wanneer het weer genoeg afgekoeld is weer de honden uitlaten.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:01

Smorgens werken en na het werk zo:

Afbeelding

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:01

Beste oplossing, ga in mei-juni 6 weken op veldwerk in de Pyreneëen en maak 2 hittegolven mee :') Nu klinkt alles boven de 30 graden wel warm, maar ik ben er een stuk beter aan gewend dan wanneer ik de hele tijd in NL was gebleven. Daar in Spanje moesten we elke dag van 9 tot 5 in het veld staan (met weinig schaduwplekken) met regelmatig temperaturen boven de 35 graden :Y)

Tips die ik kan geven zijn;
Doe het rustig aan, zorg voor genoeg water altijd en drink regelmatig, zoek schaduwplekjes op als dat kan, smeer je elke 2 uur in tegen de zon, draag een hoed/petje tegen een zonnesteek en vraag niet te veel van jezelf :)

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:03

Gwenvd schreef:
Dagahra schreef:
Niet :+

:D

Maar moet 's ochtends eerst nog gewoon werken in de intratuin.

Daarnaast op tijd de honden uitlaten en die moeten dan hele dag maar chillen op de deel. Is het altijd lekker koel.

En koeien doen we naar stuk land met schaduw. En sproeier 's middags erbij aan. Kunnen ze eventueel daaronder, maakte ze paar jaar terug ook dankbaar gebruik van.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:06

Gwenvd schreef:
Oja de hele dag naar de supermarkt is ook nog een idee haha

Nou als je daar een paar uur bent voel je het niet meer hoor. Ik moet de heledag werken in een supermarkt. Half 10 tot 4. Thuis alles dicht houden

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:10

Werken, lekker thuis. 'S middags komt de zon pas op mijn werkkamer en dan alles dicht en ventilator aan. Na werk het zwembad in en daar kom ik niet meer uit denk ik.
Dochterlief heeft tropenrooster op school, die komt om 13.15uur naar huis en we kijken wel wat die gaat doen. Ook lekker in het zwembad en voor de ventilator denk ik zo.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:15

De kinderen gaan precies die twee dagen naar de bso en de opvang dus die vermaken zich daar wel met water en heel veel ijs waarschijnlijk. Mijn man gaat op z’n werk in de airco zitten en ik werk thuis en hou maandag/dinsdag de boel gewoon zo potdicht mogelijk, dan zal het voor die twee dagen wel meevallen gok ik. De hitte zit nog niet echt in het huis dus het zal hopelijk wel loslopen.

En dan na het avondeten nog maar even afkoelen in het zwembad in de tuin zodat iedereen enigszins afgekoeld is voor we naar bed gaan!

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:18

Ik ben jaloers op de mensen met een zwembad ;(
Ik werk in een magazijn zonder airco, zal lekker warm worden binnen.
Over mijn pony maak ik me geen zorgen, die hebben heel veel schaduw en grote ventilatoren die nog voor een beetje verkoeling zorgen.

Gelukkig woont mijn broer om de hoek en hebben die een zwembad, dus hopelijk kan ik daar savonds nog eventjes afkoelen.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:24

Thuis vloerkoeling dus hier komt de warmte niet zo binnen, op kantoor airco dus zal ook wel te doen zijn. Maar de grootste groep collega’s werken wel buiten in zware omstandigheden dus die werken tot 11 uur, dus s ochtends ga ik wel naar buiten om toezicht te houden, helpen waar nodig en water uit te delen. Dat zal wel heftig zijn (gezien de werkplek loopt iedereen in nauwelijks ademende kledij met lange mouwen/broek+ helm/handschoenen/gehoorbescherming) dus zelf ook opletten om genoeg te blijven drinken en af en toe even schaduw te pakken. S middags dus kantoor werk of ms pak ik ook nog wel een keer een middag vrij, geen idee nog.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:41

truus1957 schreef:
Wat een lekkere nuchtere reactie!

Zelf blijf ik doorgaans binnen met echt heet weer, maar vind dat zo vreselijk ongezellig. Alles potdicht om de hitte maar buiten te houden. Voor a.s. dinsdag heb ik echter in een vlaag van verstandsverduistering beloofd met mijn kleindochters naar het zwembad te gaan.

Waarom zou je je er ook druk om maken? Het verandert niets aan de situatie.
Ja, het is warm. So be it.

Ik blijf zelf niet binnen; ik zit in een stacaravan met aluminium dak, dus dat wordt koken in dat ding :')

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:45

Werkend, in een oud gebouw met plat dak zonder airco of ventilatie systeem in een gesloten inrichting met vrij heftige cliënten :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:47

Lekker binnen zitten en werken. In ons huis blijft het altijd wel redelijk koel gelukkig. Op beide werklocaties is een airco aanwezig dus ik denk niet dat ik veel moet klagen. Alleen wel met lange broek werken want voel mij op mijn werk met korte broek niet heel prettig in de zorg.

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:48

Werken.. Ik werk in een tuincentrum, in een kas, in het restaurant met hete ovens en geen airco. Dat wordt afzien en maar heel vaak de grote koelcel induiken :')
Gelukkig wacht er thuis een airco op mij dus dat is wel lekker thuiskomen :D
Laatst bijgewerkt door charrr91 op 16-07-22 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:49

Ik heb me opgegeven voor zo'n zeilweek. Lekker in de middag vol met je snufferd in de zon op t water :+

Sterkte allemaal :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:50

Ik laat het altijd maar gewoon over me heen komen. Heb er zelf niet zo snel last van. De paarden lopen bij mij in het bos dus hebben wel schaduw. De katten kunnen overal heen. Alleen de hond maak ik me wat zorgen over. Op de dag zoekt ze ook wel een plekje, maar als de warmte zo in huis blijft hangen tijdens de nacht dan krijgt ze het wel slecht. Gelukkig is het maar een dag of twee en dan koelt het hopelijk weer snel af.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 13:16

Ik ga gewoon keihard genieten :D :D

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 13:21

Ik kan beter tegen de (extreme) warmte dan kou, ik ga denk ik thuiswerken zodat ik de middag vrij kan nemen om op tijd naar mn paard te gaan. Omdat ze in de buurt van de kust staat is er meestal wel een windje, maar dinsdag wordt het wel erg warm en er zijn geen schuilmogelijkheden op het land. Dus even lekker douchen en dan kijken of het buiten of binnen beter is.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 13:22

Ik ben aan het werk in mn lange broek en lange mouwen, maar voor na het werk neem ik wel een topje en korte broek mee om me even om te kleden voor ik naar de trein ga :D en gewoon vroeg beginnen op werk, 7.00 tot 15.15 ofzo, dan heb je de ergste warmte pas aan het eind van de dag, en dan mag je dus al bijna naar huis :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 13:28

Zoolgangster schreef:
Bellatrix schreef:
Ik moet gewoon werken. Wij hebben helaas geen airco, alleen ouderwetse ventilators. :+ Die verplaatsen de warmte dus alleen maar. We krijgen waarschijnlijk een ijsje...en meer niet. :') Dus het wordt een lange dag...

Collega en ik moeten volgende week 4 dagen lang een ongebruikte bloedhete school schoonmaken. We willen die dag daarom overslaan, maar stel dat het de dag erop ook zo bloedheet is, krijgen we een probleem met de planning... Dat wordt met natte washandjes in een plastic zak en/ of een watersprayfles toch naar het werk fietsen dan. {:}

neem een ventilator mee?
er is vast wel electriciteit in die school.
met wat mazzel is het juist koeler omdat het allemaal dicht zit.
zou lekker op tijd beginnen als dat kan!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 13:31

Zo vroeg mogelijk werken en de rest van de dag met m'n bek voor de ventilator. Is het alweer winter? ;(

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 13:32

Ik woon op een plek waar het al een paar weken rond de 40 is en leef nog steeds :+ Rustig aan doen, zoveel mogelijk in de schaduw of binnen blijven, insmeren en genoeg drinken én eten. Vroeg op, tussen de middag niks en 's avonds weer tot leven komen. Het komt goed :))

Oh, en als het even kan de stad ontvluchten. Heb ik nu ook gedaan omdat ik gewoon al drie weken aan een stuk aan het zweten was, nu even aan de oceaan niksen waar het tien graden koeler is.