Ik zoek een sport! MAAR... It's complicated...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 12:11

Iets van kajakken of roeien oid?

Lieffiefi

Re: Ik zoek een sport! MAAR... It's complicated...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 12:24

Ik kan alleen kijken en adviseren vanuit mezelf:
Beiden knieën artrose, links level 4 (dat is het hoogst) die is helemaal kapot geen enkel kraakbeen meer, meniscus is verwijderd, 2 x geopereerd. Laatste keer om losse bot stukjes weg te halen.

Ik ben gaan revalideren bij de fysio, langzaam.
Lopen op de loopband, leg extension, crosstrainer is allemaal afgeschreven.
Geeft een te hoog risico op verdraaiingen.

Ik train, met bovenstaande in mijn hoofd, normaliter 1 x pw met een personal trainer, 4 tot 5 pw zelf.

Na veel opbouwen zat ik voor mijn zwangerschap op, 70 kg sqauds, 65 kg hip trusters etc.

Mijn PT heeft contact met mijn fysio over mijn knie indien nodig.
Door die oefening versterk ik spieren die mijn gewricht ontlasten.
Hier heb ík zeker baad bij. Na mijn zwangerschap heb ik de knie helaas meerdere keren al verdraait.

Ik zou uitgaan van de expertise van de mensen die je al ziet en kijken wat je zelf aankan.
De blessure in je rug maakt het heel specifiek wat je zoekt en kan natuurlijk!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 13:18

En is bv gaan paardrijden op een groot, breder paard geen optie? Er zijn genoeg paarden die nu echt wel 88kg kunnen dragen zonder problème, en dat is sowieso goed voor poep en buik, dat doe je graag, dus motivatie ten top. Ergens in een manege een halve stal? Of les? Privé halve stal of verzorgpaard?(je bent oud en wijs genoeg, dus zal mensen die zo iemand zeker zouden waarderen als extra ruiter op hun paard)

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 13:29

Zoek eens op medische fitness? Ze zullen in België was ook wel zoiets hebben.
Er zijn meer oefeningen dan sit ups en crunches voor je buik spieren.

Op instagram komen ook wel allerlei knie vriendelijke work outs voorbij.

Succes! Het is enorm frustrerend als je wel wil maar niet kunt.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 13:36

Yoga en pilates kan prima, maar dit in een sauna doen gaat niet zorgen dat je meer calorieën verbrandt. Je verliest gewoon meer vocht op dat moment ;)

Zwemmen is inderdaad een goede optie bij gewrichtspijnen. Een crosstrainer kan je inderdaad ook eens uitproberen.

In verband met je zittend beroep, onderbreek je zitmomenten elke 30 minuten! Vul je waterfles/koffiemok niet volledig voor de rest van de dag, maar loop 5x per dag naar de waterautomaat/koffiezetapparaat. Ga op een ander verdiep naar het toilet en eet je lunch staand of zelfs wandelend. Voeg mini-beweegmomentjes toe aan je dag, als 45 min aan één stuk zorgt voor 3 dagen pijn! Langdurig zitten is funest voor je gezondheid, steeds meer onderzoek toont dit aan: 'zitten is het nieuwe roken'. Door je zitgedrag te onderbreken verhoog je dus niet enkel je calorieverbruik, maar zorg je ook voor gezondheidsvoordelen op lange termijn :)