Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rocamor schreef:Ik zal als kindvrije ongetwijfeld een boel moeders op mijn dak krijgen, maar het eerste dat in mij opkomt: wordt het niet eens tijd om los te laten?
Willen ze dat brood niet? Nou dan niet. Ook geen snoepjes en als ze later wel eten, is het broodje er nog in de koelkast ofzo
Als jij in de weekenden het voortouw niet neemt, blijf je toch gewoon lekker liggen, totdat iemand trek krijgt?
WIl het kind met 30 graden een trui aan? Kind is jong, leert vanzelf dat het niet handig was. Desnoods geef je een tshirt mee naar school. Als ie echt peentjes zweet kan er gewisseld worden.
Ga parttime weer werken, of vrijwilligerswerk. Zodat je uitgedaagd wordt.
Edit: ben je niet gewoon bored-out?
onpaard schreef:Waar laad jij van op? Ik vond het altijd heerlijk om met mn kids er op uit te gaan. Naar t bos, naar de dierentuin of een dagje zwemmen. Dingen waar jij en je kids blij van worden.
Als je voldoende slaapt en toch zo moe bent dan zou ik bloedprikken om te kijken of je vitamine D, vitamine B, ijzer en dergelijke goed zijn.
Rocamor schreef:Jojoju schreef:Op de vraag wat er gebeurd als ik niet in actie kom in het weekend? Uit-ein-de-lijk komt hij wel in bewegen maar dit is dan altijd met een lang gezicht en een hoop gezucht. Ook geen lekkere start van de dag.
Dat is jouw interpretatie he!? Gewoon negeren, lange gezicht trekt vanzelf weer weg
Jojoju schreef:Dat ik met man moet gaan praten is een goede tip, vooral dat we de ochtenden in de weekenden gaan splitten.
Op de vraag wat er gebeurd als ik niet in actie kom in het weekend? Uit-ein-de-lijk komt hij wel in bewegen maar dit is dan altijd met een lang gezicht en een hoop gezucht. Ook geen lekkere start van de dag.
Bored-out! Dat vind ik een goede, dat zou het best eens kunnen zijn. Daarom heb ik ook zo'n zin in mijn studie, om weer bezig te zijn. Daarnaast doe ik nu ook vrijwilligerswerk, eens in de week, misschien dat ik dat meer kan gaan doen?
Papa is zeker een blije papa en gek op/met de kinderen, alleen vind hij het denk ik wel makkelijk als moeke altijd het voortouw neemt. En ik snap dat hij moe is van zijn werk en ik stel regelmatig voor dat hij het weekend blijft liggen. Maar dat wil hij zelf niet
Een vakantie voor mij alleen, klinkt heerlijk!
Verder lees ik veel loslaten. Daar gaan we ook maar eens aan werken. Het maakt mij op zich niet uit als kleintje in zijn blootje rond rent, maar wel als hij naar de peuterspeelzaal moet!
Ik heb trouwens op maandag en donderdag de kinderen op school tot 14:30, en op de woensdagochtend tot 12:30
Rocamor schreef:Ik zal als kindvrije ongetwijfeld een boel moeders op mijn dak krijgen, maar het eerste dat in mij opkomt: wordt het niet eens tijd om los te laten?
Willen ze dat brood niet? Nou dan niet. Ook geen snoepjes en als ze later wel eten, is het broodje er nog in de koelkast ofzo
Als jij in de weekenden het voortouw niet neemt, blijf je toch gewoon lekker liggen, totdat iemand trek krijgt?
WIl het kind met 30 graden een trui aan? Kind is jong, leert vanzelf dat het niet handig was. Desnoods geef je een tshirt mee naar school. Als ie echt peentjes zweet kan er gewisseld worden.
Ga parttime weer werken, of vrijwilligerswerk. Zodat je uitgedaagd wordt.
Edit: ben je niet gewoon bored-out?
Rocamor schreef:Jojoju schreef:Op de vraag wat er gebeurd als ik niet in actie kom in het weekend? Uit-ein-de-lijk komt hij wel in bewegen maar dit is dan altijd met een lang gezicht en een hoop gezucht. Ook geen lekkere start van de dag.
Dat is jouw interpretatie he!? Gewoon negeren, lange gezicht trekt vanzelf weer weg
Kimddddd schreef:Verder wat bij mijn dochter altijd hielp was niet vragen of ze iets willen doen maar meer stellig. Wel op een positieve manier. Doe je jas aan dan kunnen we gaan! ipv Wil je aub je jas aan doen? (Dan mag ik het zeker 4 x vragen of is het antwoord oh dat doe ik zo en zo is een rekbaar begrip)
Jojoju schreef:Volgende week komt er een ouder-kind coach langs om eens mee te sparren, die zal misschien ook meer inzicht kunnen geven.
Regels hebben we wel degelijk, beide kinderen hebben pictogrammen waarop ze kunnen zien hoe hun dag eruit ziet, bij het avondeten gaat er inderdaad een timer aan, iedere dag ziet er hetzelfde uit voor ze, ze hebben een wekkertje zodat ze weten wanneer ze uit bed migen. Het kan misschien wel zo zijn dat ik niet genoeg mee beweeg met de behoefte van de kinderen. De oudste kan inderdaad zelf wel een broodje smeren, en de jongste kan zichzelf ook aankleden
Ook het vermelden waard: na kindje 1 heb ik een zware postnatale depressie gehad en slikte medicijnen. Sinds een paar weken ben ik van de medicijnen af en voel me me zo onrustig.. hm