Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gerlienke schreef:Zo herkenbaar dit, gestopt met de pil en was 2 weken van de maand niet te genieten tot huilen op werk aan toe.![]()
Ik zit nu bij een hormoon verpleegkundige die mij supplementen heeft voorgeschreven (care for women menstrual care zo uit m'n hoofd)
Die slik ik nu dagelijks en maakt een wereld van verschil.![]()
Zelfs mn omgeving merkt op dat ik veel vrolijker en stabieler overkom.
Hoodie schreef:plutolover schreef:ik dacht juist dat soya minder goed is, omdat daar ook oestrogenen in zitten, pms komt vaak voort uit oestrogeen dominantie.
Ik meen dit ook gelezen te hebben, maar ook weer dat deze puur voor de planten zijn en voor ons niet eens opneembaar ofzo iets. Maar dat zou je moeten googlen.
Zelf dacht ik verlost te zijn na het stoppen met de pil. Tot ik gelukkiger begon te worden en het verschil tussen donker en licht merkte, begon ik pas te beseffen waar in mijn cyclus ik steeds onzeker, boos etc was.
Bij mij heeft het ook alles te maken met voeding. Eet ik clean, nergens last van. In de eerste weken kan ik alcohol goed hebben ben ik achter gekomen (uit zich anders in pukkels), suiker moet ik echt mee uitkijken en ook te veel cafeïne doet mij niet goed.
Wanneer ik wat precies beter niet kan doen ben ik nog aan het testen, maar ook hier: voeding, voeding, voeding.
pimaude schreef:gerlienke schreef:Zo herkenbaar dit, gestopt met de pil en was 2 weken van de maand niet te genieten tot huilen op werk aan toe.![]()
Ik zit nu bij een hormoon verpleegkundige die mij supplementen heeft voorgeschreven (care for women menstrual care zo uit m'n hoofd)
Ik zit ook bij care 4 women!
Muurp schreef:Heel herkenbaar, maar sinds ik met hormonen ben gestopt (pil/spiraal, werd tijdens beide gewoon nog steeds ongesteld) ervaar ik een wereld van verschil
Eerder huilde ik standaard 2/3 dagen voor mijn menstruatie en zocht ik altijd ruzie met mijn vriendOnbewust, maar het gebeurde áltijd op hetzelfde moment en eigenlijk zonder aanwijsbare reden.
Tot we er patroon in begonnen te zien. Op die 1/2 dagen was ik ineens enorm onzeker, kon ik alleen maar alles negatief zien en zat ik gewoon niet lekker in mijn vel... En dan was mijn vriend standaard de pineut.
Ik zit nu een jaar zonder hormonen in mijn lijf en ik heb er dus echt géén last meer van. Ook is mijn menstruatie gelijkmatiger dan ooit en heb ik minder klachten tijdens mijn menstruatie.
Ik ben helemaal niet bezig met wat ik in mijn lijf stop, maar dit was voor mij wel echt een eye-opener.Bij mij komt er dus ook niks meer in.
Tieme schreef:Vit d al eens gecheckt en zo ja, wat was de waarde? Vit d moet liefste boven de 80 zitten.
Bij lage vit d kan je snel last krijgen van instabiel gedrag, emoties enz.
En verder denk ik ook dat het PMS is.
Ik slik hier teunisbloemolie voor. Gewoon van het Kruidvat. Werkt echt super.
pimaude schreef:gerlienke schreef:Zo herkenbaar dit, gestopt met de pil en was 2 weken van de maand niet te genieten tot huilen op werk aan toe.![]()
Ik zit ook bij care 4 women!
Tieme schreef:Vit d al eens gecheckt en zo ja, wat was de waarde? Vit d moet liefste boven de 80 zitten.
Bij lage vit d kan je snel last krijgen van instabiel gedrag, emoties enz.
En verder denk ik ook dat het PMS is.
Ik slik hier teunisbloemolie voor. Gewoon van het Kruidvat. Werkt echt super.