Te snel werkende schildklier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-22 10:46

verootjoo schreef:
Voor Graves hoef je geen angst te hebben. Het is goed en snel te behandelen en je kan er ook weer vanaf komen :)

Als mijn ogen ook maar weer een normale stand krijgen.

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-22 10:49

Castorp schreef:
Hier ook Graves, maar twee maanden block & replace met Strumazol en Levothyroxine waren gelukkig genoeg om mijn schildklier weer de goede kant op te krijgen. Qua waarden draait hij nu 'perfect', helaas blijft mijn gevoel daar wat bij achter, maar dat komt ook door chronische migraine. Ik hoop voor jou ook op een spoedig herstel, beterschap!

Dank je wel! Hopelijk gaat het met jou gevoel ook snel beter ondanks de migraine Y;(

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 22:52

Pindabear schreef:
Ik val niet af en dat vond ik ook zo vreemd. En ik ben ontzettend moe. Dat zweten lijkt bij mij nu iets minder te worden, maar nog niet weg.
Ik ga er wel vanuit dat het straks beter gaat. Ik weet nu in ieder geval waar mijn klachten vandaan komen en we kunnen nu met de behandeling beginnen. Ik kan niet wachten tot ik me weer helemaal toppie voel :)

Het is ook bij iedereen anders hoor, niet iedereen kan het hele rijtje aan symptomen afvinken. En het afvallen kwam bij mij ook pas op het moment dat het écht niet meer ging, dat ik niet meer kon slapen en me ook ziek moest melden van werk. Toen ging ik eens op de weegschaal staan en zag ik oh, 5 kilo kwijt?
Maar ik hield ook met vlagen heel veel vocht vast, dat schijnt er ook bij te horen. De week voor mijn menstruatie vooral. Misschien dat dat bij jou ook zo is, en dat dat het gewichtsverlies verbloemt?
Hoe dan ook, er komen alleen maar betere tijden aan :) probeer daar maar een beetje op te vertrouwen.

Waar ik trouwens wel van schrok was hoeveel haar ik verloor toen ik net begon met medicijnen. Dat hoort er ook bij. Na een maand of 2/3 stopte dat en nu heb ik dus allemaal plukken nieuw haar waardoor het nu veel voller lijkt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 22:54

Die van mij werkt te traag helaas is het niet zo van ik neem een pil en hij gaat weer goed werken. Ik heb mijn hele eetpatroon om moeten gooien.

Sanet

Re: Te snel werkende schildklier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 23:15

Ik heb ook Graves gehad. Een jaar block and replace gedaan. Maar dat was echt een crappy jaar. Ik kreeg het mijn internist maar niet aan het verstand dat ik nog steeds te hoog zat, mijn hartslag om de haverklap veeeel te hoog. Vooral met gaan slapen, man voelde alsof hij uit mijn borstkas zou stuiteren.
Enniewees… het is nu wel weer al een aantal jaren goed (afkloppen!!).
Zijn de protocollen nu anders? Want bij mijn hoge waardes moest ik eerst door nucleaire scan om mijn schildklier te scannen. En op basis daarvan hebben ze mij gediagnoseerd.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 23:26

Weet ik niet Sanet, bij mij bleken bij bloedprikken TSH en T4 afwijkend en werd ik doorgestuurd naar de internist. Toen geprikt op antistoffen en die bleken aanwezig. Verder is er geen onderzoek geweest.

Castorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 15:09

Ik heb in augustus vorig jaar ook een scan gehad nadat de bloedwaarden een verwarrend beeld gaven. De scan gaf duidelijk Graves aan. Ik had geluk met een huisarts die snel de juiste vragen aan het bloed stelde, en ook snel doorverwees toen hij de antwoorden niet meer begreep.

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-22 16:25

Maeve schreef:
Pindabear schreef:
Ik val niet af en dat vond ik ook zo vreemd. En ik ben ontzettend moe. Dat zweten lijkt bij mij nu iets minder te worden, maar nog niet weg.
Ik ga er wel vanuit dat het straks beter gaat. Ik weet nu in ieder geval waar mijn klachten vandaan komen en we kunnen nu met de behandeling beginnen. Ik kan niet wachten tot ik me weer helemaal toppie voel :)

Het is ook bij iedereen anders hoor, niet iedereen kan het hele rijtje aan symptomen afvinken. En het afvallen kwam bij mij ook pas op het moment dat het écht niet meer ging, dat ik niet meer kon slapen en me ook ziek moest melden van werk. Toen ging ik eens op de weegschaal staan en zag ik oh, 5 kilo kwijt?
Maar ik hield ook met vlagen heel veel vocht vast, dat schijnt er ook bij te horen. De week voor mijn :) menstruatie vooral. Misschien dat dat bij jou ook zo is, en dat dat het gewichtsverlies verbloemt?
Hoe dan ook, er komen alleen maar betere tijden aan :) probeer daar maar een beetje op te vertrouwen.

Waar ik trouwens wel van schrok was hoeveel haar ik verloor toen ik net begon met medicijnen. Dat hoort er ook bij. Na een maand of 2/3 stopte dat en nu heb ik dus allemaal plukken nieuw haar waardoor het nu veel voller lijkt.

Ik houd wel vocht vast. Dat was toen ook de reden waarom ik bloed moest prikken. Maar dan meer om mijn nieren te checken. Maar ze had m’n schildklier er ook aangevinkt. Zo zijn we er ook achter gekomen.
Ik heb er ook meer over gelezen dat mensen inderdaad plukken haar verliezen.
Gelukkig kweek je nu weer een volle bos haar :)
Ik hoop dat deze bijwerking mij net als het afvallen ook overslaat

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-22 16:27

Sanet schreef:
Ik heb ook Graves gehad. Een jaar block and replace gedaan. Maar dat was echt een crappy jaar. Ik kreeg het mijn internist maar niet aan het verstand dat ik nog steeds te hoog zat, mijn hartslag om de haverklap veeeel te hoog. Vooral met gaan slapen, man voelde alsof hij uit mijn borstkas zou stuiteren.
Enniewees… het is nu wel weer al een aantal jaren goed (afkloppen!!).
Zijn de protocollen nu anders? Want bij mijn hoge waardes moest ik eerst door nucleaire scan om mijn schildklier te scannen. En op basis daarvan hebben ze mij gediagnoseerd.

Volgens mij niet…tenminste bij mij ook niet. Hij heeft wel gevoeld aan mijn schildklier, en ik denk mocht er een verdikking zitten dat je dan wel door een scan gaat ..(denk ik) :D

Maliboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 16:30

Pindabear schreef:
Volgens mij niet…tenminste bij mij ook niet. Hij heeft wel gevoeld aan mijn schildklier, en ik denk mocht er een verdikking zitten dat je dan wel door een scan gaat ..(denk ik) :D

Ik ben ook door een scan geweest en bij mij is er nooit een verdikking voelbaar geweest. Bij mij hebben ze het gedaan om zeker te weten of het om Graves ging.

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-22 16:31

Castorp schreef:
Ik heb in augustus vorig jaar ook een scan gehad nadat de bloedwaarden een verwarrend beeld gaven. De scan gaf duidelijk Graves aan. Ik had geluk met een huisarts die snel de juiste vragen aan het bloed stelde, en ook snel doorverwees toen hij de antwoorden niet meer begreep.

Gelukkig zijn ze er bij jou ook snel bij geweest. Toen uiteindelijk dit bij mij uitkwam ben ik ook met spoed doorverwezen naar de internist en de oogarts. En was ik gelijk al begonnen met medicijnen, al voor ik hun gezien had.

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-22 16:36

Maliboe schreef:
Pindabear schreef:

Ik ben ook door een scan geweest en bij mij is er nooit een verdikking voelbaar geweest. Bij mij hebben ze het gedaan om zeker te weten of het om Graves ging.

Ik zal de volgende keer als ik een afspraak heb even vragen hoe ze het zeker kunnen weten. Want nu zien mijn bloed waardes er zo uit, maar ook mijn ogen.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 17:26

Bij mij was er ook een verdikking voelbaar, maar die is vanzelf afgenomen. Misschien is het protocol ziekenhuisafhankelijk?
Dat met je ogen lijkt me wel een eng gevoel. Maar ook dat kan weer helemaal over gaan toch?

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-22 17:46

Maeve schreef:
Bij mij was er ook een verdikking voelbaar, maar die is vanzelf afgenomen. Misschien is het protocol ziekenhuisafhankelijk?
Dat met je ogen lijkt me wel een eng gevoel. Maar ook dat kan weer helemaal over gaan toch?

Ik heb het met mijn ogen gelukkig nog niet zo extreem. Ze puilen iets uit. Het voelt net of je bovenoogleden naar binnen ingedeukt zijn zeg maar. En ze zijn opgezet.
Mijn onderkant oogleden voel ik niet zo veel aan.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 22:14

Hoi allemaal!

Omdat hier ook wel mensen hebben gereageerd die in het verleden Graves hebben gehad, plaats ik mijn vraag even in het oude topic.

Sinds 10 dagen ben ik na een jaar gestopt met mijn medicatie omdat de afweerstoffen sterk verlaagd waren, super!
In een keer gestopt met strumazol en levo, dat schijnt normaal te zijn.
Echter heb ik sindsdien weer flinke buikklachten, iets waar ik voorheen ook veel last van had toen ik nog niet goed ingesteld was, maar ik twijfel of dit toeval is of er mee te maken heeft.

Ik kan online niet echt ervaringen vinden en de internist heeft ook niet aangegeven wat ik kon verwachten, zei alleen dat dat bij iedereen anders was. Wat ervaarden jullie bij het stoppen met de medicijnen?

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 23:08

Oh oeps, ik dacht dat dit het door mezelf gestarte topic over de schildklier was, excuses voor het kapen van je topic Pindabear :o