Hondenbeet, wat kun je verhalen bij eigenaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 08:45

Ten eerste heel veel sterkte, ik hoop dat je snel opknapt en je hobby's weer snel kunt oppakken.

Maar dus jullie zeggen ga aan de pijnstillers en je ding doen

De enige keer dat ik dit lees is in je eigen reactie. Volgens mij geven de meeste aan het kenbaar te maken bij de rechtsbijstandverzekering of letselschade advocaat

Bedoel je trouwens dat je geen dagen meer hebt van het werk om vrij te nemen? Als je nu niet kan werken of niet kon werken door de wonden valt het dan niet onder ziek zijn? Of als je wel kon werken met de wonden kon je misschien je vrije dagen terugtrekken(weet niet of het mogelijk was geweest hoor ik probeer met je mee te denken)
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 25-06-22 08:51, in het totaal 3 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 08:47

Allereerst wat vervelend en pijnlijk van de hondenbeet. Heb je het hotel al geboekt? Dan kun je die volgens mij via je reisverzekering verhalen.
Maar kosten krijgen voor plastische chirurgie die je niet gebruikt? Dat vind ik wel heel raar.
En bedenk je wel dat jullie contacten niet meer zoals vroeger zullen zijn mocht je de verzekering zo ver willen uitkleden.
Pensiongeld claimen vind ik ook wel heel apart. Stel je paard had zich verstapt en kan niet werken dan kan je toch ook niet het geld verhalen op de staleigenaar.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 08:49

Heel veel sterkte, dat is echt vreselijk geweest! En helaas kunnen beten lang duren voordat ze genezen.

Maar de stalling is niet iets wat je nu als extra kosten hebt door de beet. Die vind ik dus erg overdreven om vergoed te willen en zie ook niet in op basis waarvan je dat vergoed zou willen krijgen. Juist omdat je die kosten altijd al hebt. Je stalling wordt ook niet duurder of goedkoper nu je niet kan rijden. Als je extra moet betalen om paard nu volledig te laten verzorgen of rijden, ja dat kan je terug willen vragen dan. Dat is normaal, de kosten die je extra maakt door dit ongeluk.

Had je zonder dit ongeluk nog wel vakantiedagen gehad? Want die dagen hoor je niet in te leveren door ziekte (waar dit gewoon onder valt). Had je die dagen sowieso al niet meer had je toch al problemen met die duiken gehad?

Maar neem contact op met jouw rechtsbijstandverzekering en laat hen het verder afhandelen. Door dus letselschade advocaat aan te wijzen die jou gaat helpen en voor jou de schade gaat verhalen. Zij kunnen je adviseren wat je kunt aandragen voor vergoeding en ook qua immateriële schade. Sommige dingen zal je misschien niet zo kunnen aandragen, maar met een goede letselschade advocaat kan je wel die immateriële schade aandragen waardoor je wellicht een bedrag krijgt waar de stalling en vakantiedagen door betaald zouden kunnen worden.
Het kan wel enige tijd duren voordat de vergoedingen er zijn. Bewaar dus alles qua bonnen, ook van eigen risico's, eigen bijdrage en noem maar op.

pillow

Re: Hondenbeet, wat kun je verhalen bij eigenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 08:53

De materiële en letselschade kun je sowieso verhalen bij de eigenaar vd hond dat valt onder haar AVP. Al de andere zaken heb ik sterk mijn twijfels bij of die te verhalen zijn.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 08:54

Je kan rechtstreeks naar de letselschadeadvocaat. Hoeft niet via de rechtsbijstand, kost alleen maar meer tijd. Veel sterkte Germie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 08:55

__Sannne schreef:
Maar die kosten voor de stalling had je toch sowieso ook gehad?

En voor de benzine naar het duiken ook, want daar wou je toch al heen? Ik ga mee met betadine. Ik ben toch wel benieuwd of je dit bij elke situatie in het leven zou doen. Er kan namelijk heel veel gebeuren in 1 seconde van onoplettendheid. Dat heet een ongeluk en dan heb je hard gezegd dus eventjes pech met hoe je er daarna bij ligt.
Materiele kosten snap ik heel goed dat je die wilt. Maar diesel voor duiken, waar je toch al naartoe ging, stalling, wat sowieso elke maand moet. De eigenaar van de hond heeft er niet voor gekozen dat jij een paard wou of wou gaan duiken. Dus dat is echt niet zijn of haar probleem en gelukkig werkt het wettelijk ook zo.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 08:56

Doe niet zo dramatisch Germie omdat een paar mensen die je niet kent een andere mening hebbrn over wat je zou moeten claimen. Daar ga je toch geen doktersadvies voor negeren?

Bel maandag je rechtsbijstand en overleg met hun. Mijn ervaring is dat ze qua onkostenvergoeding zeer ruimhartig zijn. Ik mocht na een aanrijding echt álles declareren en werd daar ook toe aangespoord door de verzekering. Ook mijn werkgever is ruim tegemoet gekomen. Ook bijvoorbeeld inkomstenderving, dus dat ging veel verder dan puur gemaakte kosten.
Een vergoeding voor "geleden schade" was minder ruimhartig overigens maar goed. Dat was een extraatje omdat ik 2 weken ziek thuis had gezeten en vond ik ook wat overdreven maar prima. Dat kan wel net die vergoeding zijn voor je dingen die je niet kan verhalen.

Nee zij heeft niet gevraagd dat jij paard rijdt maar allereerst heb jij niet om een valse hond gevraagd.

Besef je wel dat jij het wellicht zakelijk wil houden maar dat de eigenaar het wellicht wel persoonlijk ziet ook al is het verzekeringswerk. Iers waar je misschien rekening mee wil houden (of niet, mij zou het mijn reet roesten na zo'n aanval)
Laatst bijgewerkt door secricible op 25-06-22 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 08:59

Als dat buren van je gaan worden kan ik je vertellen dat dat niet gezelliger wordt als je dit ongeluk zo gaat uitmelken... Misgelopen kans op een WK vergoeden? Kom nou toch...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:01

Ik neem aan dat je in de ziektewet loopt nu? Dan moet je je vakantiedagen om laten zetten in ziektedagen

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:02

Wat naar, wat zul je geschrokken zijn!
Over een claim: dat stalgeld zal, lijkt me, niet lukken. Dat zijn gewoon vaste lasten. Net zoiets als je bijvoorbeeld de wegenbelasting en autoverzekering zou willen claimen omdat je op dit moment niet kunt autorijden. Lijkt me sterk dat de verzekering daar in mee zou gaan.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:04

Als eerste echt naar wat je overkomen is.

Mijn advies neem een letselschade advocaat in de arm.

Ik vrees net als andere dat je echt niet alles vergoed gaat krijgen. En om heel eerlijk te zijn vind ik je op sommige vlakken best een beetje hebberig overkomen, sorry!

Mijn man heeft jaren terug een bedrijfsongeval gehad. Oa zijn elleboog was zo ver stuk dat daar een prothese is ingezet. Heeft 9 maanden met een droppinghand gelopen als gevolg van zenuwschade (kon letterlijk geen vinger bewegen). Uiteindelijk kon hij na anderhalf haar weer een beetje proberen te gaan werken (wel een andere werkgever)
Zijn werkgever vond het allemaal maar onzin en verplichte hem (in de bouw, op het dak) gewoon weer aan het werk te gaan. Wat gewoon onmogelijk was.
Hierdoor werd hij ontslagen.
Gevolg een hele reeks aan rechtszaken, welke we overigens allemaal gewonnen hebben.

Maar denk je dat wij al die zaken die jij hoopt te ontvangen, we allemaal gekregen hebben?
Nou echt niet!
Dat was achterstallig loon wat ze moesten betalen (wat ze al maanden weigerde) + ontslag vergoeding en letselschade.
En ze moesten alle kosten betalen voor de advocaat en gerechtskosten.
Omdat hij op de spoed terecht was gekomen komt er automatisch een brief van je zorg verzekering met de vraag hoe het is gekomen en of iemand anders daar aansprakelijk voor was. Die gaat zelf alle kosten proberen te verhalen.
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 25-06-22 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:04

Ik heb zelf schade gehad door andermans paard en diegene ook aansprakelijk gesteld. De rest liep via de rechtsbijstandsverzekering en haar avp. Jij hoeft van tevoren niet te bedenken wat je wilt en kunt claimen, dat doen zij voor je. Zodat jij je kunt richten op herstel.
Ik heb overigens blijvende schade en kreeg bijvoorbeeld ook jaren fysio en huishoudelijke hulp vergoed. Maar wel omdat ik die kosten ook daadwerkelijk zou maken vanwege blijvende klachten. Ik heb ook 4 weken niks met mijn paard kunnen doen, maar stalgeld daarvoor terug vragen? Dat zijn geen extra kosten veroorzaakt door het letsel.

Daarom: rechtsbijstand. Dan kun jij je richten op herstel en zij doen de rest.
Oh en houd wel rekening met een lange looptijd. Bij mij heeft het 3 jaar geduurd, ondanks dat de eigenaar meteen erkende dat ze aansprakelijk was en ze een goede avp had.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:09

Kun je niet met spoed huishoudelijke hulp regelen? In je eigen bloed en wondvocht slapen klinkt niet fris en hygiënisch.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:10

Schakel gewoon je rechtsbijstand verzekering in, sommige kosten krijg je wel vergoed, sommige zal je niet vergoed krijgen. Mogelijk dat ook jouw werkgever loonschade gaat verhalen. En mogelijk zit er een stukje immateriële schade in waarmee je gemiste dingen zou kunnen compenseren.

Om de verhouding goed te laten blijven zou ik vooraf met die mensen contact opnemen dat je schade hebt en dat die verhaald gaat worden op hun verzekering.

Als ze niet verzekerd zijn en je wil de verhouding goed houden dan zou ik het verhaal beperken tot je materiële schade in de vorm van medicijnen, verband, eigen risico. Als je stalhuur en mogelijk gemiste dingen gaat verhalen op iemand die daar niet voor verzekerd is zal dat zeker de verhoudingen op scherp zetten. Wees daar dus voorzichtig mee.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:12

Urbanus schreef:
Kun je niet met spoed huishoudelijke hulp regelen? In je eigen bloed en wondvocht slapen klinkt niet fris en hygiënisch.

Of een afspraak bij de wondverpleegkundige.
Ik heb toen ook een wondinfectie gehad maar kreet te horen dat ik te jong was voor thuiszorg.
Maar iemand die even je bed komt verschonen zou idd fijn zijn.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:13

Germie, het voelt aan alsof je enorm gefrustreerd bent. Ik vraag me af of je dit gebeuren wel al een beetje hebt kunnen verwerken. Je moet toch wel heel erg geschrokken zijn, het moet toch heel heftig geweest zijn als je zulke verwondingen hebt.
Ik denk persoonlijk dat je verwachtingen deels niet realistisch zijn en dat ze misschien ook voortkomen uit die frustratie en teleurstelling over het duiken etc. nu op korte termijn.
Heb je al eens goed met iemand kunnen praten over wat je overkomen is?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:14

Kiki, wat denk je dat er in die letselschade is opgenomen. Geen letterlijke "stalgeld" of "benzinegeld".
Maar het feit dat je je hobby niet kan uitvoeren bijvoorbeeld, is onderdeel van die letselschade. Iemand die getraind heeft voor een kampioenschap dat niet door kan gaan of daar materialen voor heeft gekocht is letselschade. Dus indirect is de kans zomaar aanwezig dat TS onder aan de streep een bedrag krijgt waarmee ze die kosten van stalling ed kan compenseren.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:15

ik heb deze post met veel verbazing gelezen :')

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:18

idd zoals anders zeggen, laat het rechtsbijstand of een schadeletsel bedrijf uitzoeken. die weten precies waar je recht op hebt en voorkomt ook problemen met de eigenaren vd hond. Ik snap dat je je gefrustreerd voelt maar sommige kosten zijn onredelijk om op de eigenaar te verhalen. Maar daar kan het bedrijf je dan bij helpen

sterkte iig.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:18

Letselschade is zo'n specifiek juridisch en ingewikkeld iets. Schakel daar specifiek hulp voor in. Daar kan bokt je niet bij helpen. Hoe goed bedoelt het van sommige bokkers ook is.

Maar wat een naar ongeluk zeg. Ik hoop ontzettend dat je weer redelijk vlot hersteld :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:19

Zo te horen ben je flink te pakken genomen. Wat ontzettend rot en pijnlijk!
Ik begrijp zoals mijn voorgangers heel goed dat je oa je shirt en spijkerbroek en wondverzorging vergoed wilt zien. Ik denk ook niet dat dit enig probleem zal geven.
Maar kosten als stalling, gemiste duiken etc valt natuurlijk niet onder letselschade en ik geloof ook niet dat dit je gaat lukken.
Daarnaast zit je idd met de relatie met de eigenaren van de hond. Hoe goed wil je die houden? Want dan zou ik nog zeker in overweging gaan tot in hoeverre je dit wilt opdrijven.
Zij hebben net ook hun maatje moeten laten inslapen natuurlijk. Ook voor hen is dit een traumatische ervaring, net als voor jou.
Je mogelijke kansen voor een EK/WK laten vergoeden lijkt me echt irrelevant. Als dit niet was gebeurd en je morgen van een stoeprand was gevallen en je been had gebroken. Dan waren je kansen wellicht ook voorbij. Wat-als situaties staan daar meestal echt buiten.

Ik denk dat huishoudelijke hulp idd misschien wel handig is om in te schakelen als je problemen hebt met oa bed verschonen.
En verder idd letselschade advocaat inschakelen!
Beterschap en sterkte!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:22

Ik spreek uit ervaring na een aanval van een paard.

Rechtsbijstand erop zetten.
Eigenaar is TEN ALLER TIJDEN verantwoordelijk. Tenzij er bewezen word dat jij moedwillig het dier pijn gedaan hebt oid.
Maar zelfs al heeft de eigenaar je gewaarschuwd, is en blijft verantwoordelijk.

Ze hebben bij mij vanalles geprobeert om ervanaf te komen.. Maar standpunt was duidelijk.

Ik heb na 3 jaar schadezaak een fikse vergoeding gekregen. Al mijn medische kosten en behandelingen zijn vergoed.

Ik had de ARAG erop gezet. Top geregeld allemaal.

Ik raad je dit dus ook aan.
Het is het waard hier alsnog een verzekering voor af te sluiten.

Succes!!

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:23

Tip: ipv continu bed verschonen: leg er een incontinentiematje in. Bij drogist,, apotheek en online te koop.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:24

Jolliegirl schreef:
Al mijn medische kosten en behandelingen zijn vergoed.

Die zullen het probleem ook niet zijn denk ik zo..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:25

Cayenne schreef:
Jolliegirl schreef:
Al mijn medische kosten en behandelingen zijn vergoed.

Die zullen het probleem ook niet zijn denk ik zo..

Ook buiten de medische kosten zijn er dingen mogelijk hoor. Dat is maar net hoe de advocaat het aanpakt.

Denk dat het voorbarig is om te zeggen dat die andere zaken niet kunnen lukken.