Nagel valt af. Nieuwe nagel beetje vreemd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: Nagel valt af. Nieuwe nagel beetje vreemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 07:31

Als kindzijnde ooit eens gevallen waarbij mijn nagel geheel uit de nagelriem getrokken is.
Toen deze uiteindelijk terug groeide zag het in het begin ook heel raar. Maar is helemaal goed gekomen, heeft alleen echt wel tijd nodig gehad

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:35

De matrix is je nagel wortel, het deel wat je niet ziet en van waaruit hij groeit. Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt dat hij vanaf dat deel eraf zal vallen.
Bio oil kan, ik adviseer altijd dadi oil bij zoiets, fantastisch spul is dat. Gewoon overal smeren, nagel zelf en je nagelriemen.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:39

Ik heb dit ook gehad, precies zo. Is helemaal goed gekomen en vanzelf goed gegroeid. :)

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:41

Als je je zorgen maakt, kun je altijd even een foto naar je huisarts sturen zodat die er snel een blik op kan werpen als langs gaan als een te hoge drempel voelt. Dan heb je direct een idee of je er meer mee kunt doen of het beste even af kunt wachten. :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:46

Bij mijn weten is het normaal dat een nieuwe nagel er niet meteen normaal uit ziet. Ik ben als kind ook een keer een nagel kwijt geraakt nadat mijn vinger klem had gezeten tussen de deur, die kwam in eerste instantie raar en bobbelig terug maar is daarna weer helemaal normaal geworden. Een andere nagel heeft na een trauma wel apart gedrag, maar die betreffende vinger had toen ook veel meer trauma dan enkel de nagel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-22 08:48

Pharootz schreef:
Als je je zorgen maakt, kun je altijd even een foto naar je huisarts sturen zodat die er snel een blik op kan werpen als langs gaan als een te hoge drempel voelt. Dan heb je direct een idee of je er meer mee kunt doen of het beste even af kunt wachten. :)

Huisarts ben ik dus al geweest. Die wist het ook niet. Vandaar dat ik via bokt mijn kans waagde. Ik kon niet de enige zijn die dit (gehad) heeft.

Gelukkig veel geruststellende berichten. <3

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 09:09

Ik zou idd een medische manicure/pedicure hiernaar laten kijken. Ik weet niet vanwaar je bent in belgie maar mijn tante is hiervoor afgestudeerd en goed in dr job. Ik ga ook altijd bij haar met bv ingegroeide nagels enz :+ Zij zit in opitter, belgisch limburg.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 09:29

Sanet schreef:
Lijkt wel wat op een schimmelnagel?

Dit is ook het eerste wat ik dacht. Heb ooit ook een schimmelnagel gehad en daarna had ik ringworm op mijn huid. :+ De foto's zijn identiek, zowat aan mijn nagel toen. Begon ook onder de nagelriem. Ik zou schimmelcreme op je nagel gaan smeren. Kan gelukkig verder ook geen kwaad. Heb dat net zolang gesmeerd tot mijn nieuwe nagel weer goed terug groeide.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 09:57

Ik ben ook twee keer een (teen)nagel kwijt geraakt. Dat was niet door ontsteking, maar 1x door een paardenhoef die met nogal wat snelheid op mijn teen landde, en 1x door hardlopen met schoenen waar m'n nagel net tegen een naadje kwam. Herstel zag er beide keren zo uit, en is helemaal goed gekomen. Duurt wel even :Y)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 12:29

Ik ben met mijn duim tussen de auto en het autoportier gekomen toen ik die laatste dichtgooide. Au.

De duim bleef gelukkig heel, maar de nagel was verloren. Zag er niet uit en is er uiteindelijk vanzelf afgekomen. Daarna groeide er langzaam maar gestaag een hele mooie nieuwe.

Ik zou rustig afwachten zo lang de boel niet gaat ontsteken.

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 12:36

Ik heb ooit 2 keer een nagel van dezelfde grote teen verloren, beide keren door een paard die erop is gaan staan. Dit zag er ongeveer hetzelfde uit als op jouw foto's. Als de nieuwe nagel groeit, komt de oude uiteindelijk los te zitten en valt eraf. De eerste keer kwam er een vreemde dikkige nagel voor terug, toen deze er een paar jaar later ook af ging (hoe krijg ik het voor elkaar :+ ) kreeg ik er een iets normalere nagel voor terug die nog steeds wel iets anders van structuur is.

Ik zou het gewoon afwachten hoe de nagel terugkomt. Het lijkt nu wat bol te staan, maar als hij doorgroeit gaat het wel weer op een normale nagel lijken denk ik.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 12:38

Aii heb ik ook op mijn teen (paard+teen, teennagel eraf, nagelriemen stuk).

Is bij mij al zo'n 25 jaar geleden gebeurd en helaas nooit meer goed gekomen, ondanks hulp van medisch pedicure, waar ik nog steeds bij loop. Deze slijpt hem altijd mooi af en houdt hem gezond (zo gezond mogelijk) en in de zomer zetten we er een acrylnagel op/ over zodat het er niet zo vreemd uitziet in slippertjes.

Het kan goedkomen, maar het kan dus ook niet goedkomen :') . Of althans, misschien komt dat nog. Maar dan zijn er toch nog andere cosmetische oplossingen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 12:42

Ik heb ooit ook zo’n nagel gehad na een nagelriemontsteking. De dokter heeft toen bij mij het restant van de oude nagel weggehaald omdat deze het netjes uitgroeien van de nieuwe nagel verhinderde.
Oude nagel krijgt geen normale gelijke druk meer waardoor hij niet meer groeit/verplaatst en houdt de nieuwe nagel tegen.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 16:05

Ayasha schreef:
Pharootz schreef:

Huisarts ben ik dus al geweest. Die wist het ook niet. Vandaar dat ik via bokt mijn kans waagde. Ik kon niet de enige zijn die dit (gehad) heeft.

Gelukkig veel geruststellende berichten. <3

Hier nog een geruststellend bericht. ;)
Zelfde soort nagel ontstaan toen mijn paard zijn hoef met de punt op mijn teen zette. :') Maar uiteindelijk niets meer van te zien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-22 16:12

tiwi1969 schreef:
Ik heb ooit ook zo’n nagel gehad na een nagelriemontsteking. De dokter heeft toen bij mij het restant van de oude nagel weggehaald omdat deze het netjes uitgroeien van de nieuwe nagel verhinderde.
Oude nagel krijgt geen normale gelijke druk meer waardoor hij niet meer groeit/verplaatst en houdt de nieuwe nagel tegen.

heeft de huisdokter dat bij jou gedaan?
Toen ik naar de huisdokter ging had ik dat nl. ook verwacht dat ze de oude nagel weg zou halen zeg maar..

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 16:27

Ayasha schreef:
tiwi1969 schreef:

heeft de huisdokter dat bij jou gedaan?
Toen ik naar de huisdokter ging had ik dat nl. ook verwacht dat ze de oude nagel weg zou halen zeg maar..

Ja netjes met verdoving aan de vingerbasis

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-22 16:46

misschien moet ik nog eens terug gaan naar mijn vaste huisarts. Ze zitten met drie in die praktijk en mijn vaste arts was op vakantie. Omdat die andere zo expliciet zei dat zij er niks mee konden heb ik eigenlijk geen huisarts meer gecontacteerd maar die waar ik bij geweest ben is wel een relatief jonge arts. Mijn eigen huisarts heeft meer ervaring. Denk dat ik voor de zekerheid een afspraak ga maken met mijn vaste huisarts. Dan kan die ook meteen bevestigen of uitsluiten of het een schimmel/kalknagel is die behandeld moet worden.

Ik durf nu ook niet zo goed zelf te gaan klooien met middeltjes tegen dergelijke dingen. :o

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 17:45

Een schimmel kan makkelijk achterhaald worden met een testje. Dat zou een medisch pedicure ook nog wel voor je kunnen doen, mocht de huisarts het niet willen.
Dadi oil is inderdaad aan te raden, twee keer per dag te smeren, liefst vaker. Dit is geheel natuurlijk en kan absoluut geen kwaad.
Het feit dat er een 'mooi' roze randje groeit is positief. Die bobbel is inderdaad van de beschadiging in de matrix. Ik heb een klant met ook zo'n bult op d'r (blauwe) nagel, en dat groeit ook netjes uit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-22 12:25

Vandaag bij de dokter geweest. :) haar advies was dit laten uit groeien en zodra het kan stuk af knippen en binnen brengen voor onderzoek. Als het een schimmelnagel is (waar ze aan twijfelt, eerder malformatie omdat het nagelbed oid beschadigd is) kan ik tabletten krijgen maar omwille van de medicatie die ik neem wil ze 100% zeker zijn dat dat ook echt nodig is. De tabletten zijn blijkbaar niet zo geweldig voor je lever. Voor nu dus even afwachten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-24 13:48

Ik kreeg een PB over dit topic dus voor de toekomst als mensen hier terug op uit komen is dit misschien sneller. Zoals ik als laatste posten heb ik gewoon steeds voorzichtig wat los kwam weg geknipt zodat het niet kon afscheuren en ik heb wel een tijd een pleister er op gedaan als ik bv met de paarden bezig was om het te beschermen. Het is eigenlijk heel snel goed gekomen, zeker geen jaar, denk een maandje of drie?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geen verschil met mijn andere nagels. (Ja ik moet ze netjes vijlen _O- )
Ik ben nu wel iets sneller met even isobetadine deppen wanneer de nagelriem ontstoken en pijnlijk is aan een van mijn vingers.

Edit: ik ben scheel. Even de juiste hand op de foto gezet. _O-
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 05-09-24 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 13:54

Balko schreef:
Ik heb het zelfde nu groeit helemaal mooi uit maar begin lijkt altijd erg verontrustend.
Ik heb het nu 2 keer gehad maar 2 mooie nagels weer gekregen.
Een volledig eruit gerukt en eentje ook met ontsteking. Dus houd hoop :')

Same here. Ik heb beide nagels van mijn wijsvingers verloren. De een door een ontsteking, de ander door een stel paarden tanden. :')

Bij mij zijn beide nagels zonder enig probleem weer aangegroeid. In eerste instantie zag het er bij mij ook viezig uit. Maar helemaal goed gekomen. :)