Vreemd plekje op de voet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

McGregor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 23:39

Happy_Hippie schreef:
Sizzle schreef:
Week maken (met de pleisters) is wel essentieel hoor, dat doet de pedicure doorgaans ook.

Haha ben ik dus nog nooit geweest :')

Pedicures hebben liever niet dat je het week maakt met pleisters. Ze hebben daarvoor een soort freesje (klinkt erger dan het is), waarmee ze het eelt en de likdoorn zo wegvijlen. Doet geen pijn, het lopen met een likdoorn is vele malen erger.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 15:47

Sizzle schreef:
Week maken (met de pleisters) is wel essentieel hoor, dat doet de pedicure doorgaans ook.

Hoe kom je daar nou bij weken heeft geen zin
Eeltpit is niks anders dan een eelt plek die in een soort driehoek naar beneden groeit
De punt onderin en die doet pijn

Pedicures snijden eelt weg, en verwijderen de pit dus of met mesje en frezen daarna glad om er voor te zorgen dat je niet snel nieuwe eelt krijgt rondom het weggesneden gedeelte

Jullie kunnen gaan veilen zo veel je wilt, zal verlichten maar is niet weg, dat kan alleen met een mesje of bijvoorbeeld appelboortje

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 16:20

Ik doe dat dan ook daadwerkelijk met een mesje, tot nu toe is het steeds gelukt (heb er 3x eentje gehad) :o

Blijkbaar was ik gemisinformeerd over het week maken bij pedicures, sorry in dat geval.

Edit: gevraagd aan pedicure. Blijkbaar is dat afhankelijk van de ernst van de eelt overgroei. Soms is consequent weekmaken (met zuur) blijkbaar genoeg.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 16:59

Hier ook 1 gehad die ik zelf weg heb gehaald door het eelt in etappes weg te veilen. Telkens na het douchen even, dan is het wat zachter en veilt het makkelijker. Bij mij is hij op die manier weg gegaan. :j

tienus63

Re: Vreemd plekje op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:39

Pedicures geven doorgaans niet het advies om van die speciale likdoorn pleisters te gebruiken.
In sommige gevallen kom je dan met likdoorns van de ene in de andere ellende.
Je kunt het beste zo snel mogelijk een afspraak maken bij een pedicure.
(Al hoewel ik ze mijzelf weleens wegsnij of knip.)