Extreme Jeuk door warm weer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 11:29

dalena schreef:
De jeuk over mijn hele lichaam is weg. Maar de blaasjes en jeuk op handen en voeten bleven. Net bij de huisarts geweest; blaasjesexceem. Crème meegekregen, dus hopen dat het helpt! :)

Alvast even er rekening mee houden dat je er een krentenbaard infectie bij kunt krijgen. Mij is verteld door de arts dat krentenbaard het erg goed doet op dit soort eczeem. Ik was er net vanaf een paar weken maar het is nu weer terug gekomen.

Als je vocht krijgt met honing gele korsten en pijn en jeuk snel naar de huisarts zodat je een kuurtje kunt krijgen. Het is namelijk erg vervelend en ook nog besmettelijk.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-22 12:07

Zebrastreep schreef:
dalena schreef:
De jeuk over mijn hele lichaam is weg. Maar de blaasjes en jeuk op handen en voeten bleven. Net bij de huisarts geweest; blaasjesexceem. Crème meegekregen, dus hopen dat het helpt! :)

Alvast even er rekening mee houden dat je er een krentenbaard infectie bij kunt krijgen. Mij is verteld door de arts dat krentenbaard het erg goed doet op dit soort eczeem. Ik was er net vanaf een paar weken maar het is nu weer terug gekomen.

Als je vocht krijgt met honing gele korsten en pijn en jeuk snel naar de huisarts zodat je een kuurtje kunt krijgen. Het is namelijk erg vervelend en ook nog besmettelijk.

Oh dat is wel goed om te weten ja!

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 12:36

Goed hydrateren met een niet te vette, niet afsluitende creme kan ook helpen. (Wel best via apotheek)
Dat wil hier helpen bij "hitteblaasjes" , ik krijg ze overigens ook wel eens door de koude en vnl als mijn huid droog is.
Ik heb wel nagenoeg nooit jeuk.

Ik weet niet of je proteineshakes gebruikt? Maar dit kan het bij mij ook triggeren en dan in combi met jeuk over hele lichaam.
Ook bvb de high protein yoghurt, gewone proteinebars en ... met dierlijke proteine oftewel whey.

dalena

Re: Extreme Jeuk door warm weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-22 13:16

Ik heb een crème voor de exceem en een crème die hydrateert meegekregen :)

Neem niks van proteïne shakes oid.