Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
daiswees schreef:Juttertje88 schreef:Vrijdag had ik mijn laatste blikje gedronken.
Gister dus dag 1, die ben ik goed door gekomen. Heb het gister niet eens heel erg gemist. Goed teken denk ik?
Vandaag dag 2, die schijnt vaak een van de zwaarste dagen te zijn, maar we gaan er weer voor vandaag!
dag 2 was mijn zwaarste dag inderdaad maar dit kan jij ook! hierna word het beter!!
Sure_lee schreef:Goed van je dat het gelukt is om geen redbull te drinken op je avondje uit.
Ik drink nu trouwens ipv een blikje redbull een blikje Kombucha. Wellicht voor jou ook een optie als je dat lust.
Bij avondjes uit drink ik Rivella of alcoholvrij bier.
daiswees schreef:Juttertje88 schreef:Hoofdpijn begint te komenmeteen maar even paracetamolletje innemen dan, voordat het erger wordt..
hoe gaat het bij jou?
hier nog steeds geen redbull aangeraakt maar het gemis is er wel zegmaar...
pimaude schreef:Het mooiste is nog.. dat de meesten na afgekickt te zijn, en überhaupt misschien ook meer minder zoete dranken zijn gaan drinken redbull niet eens meer lekker vinden! Dat maakt het op de lange termijn een heel stuk makkelijker!
De gewoonte doorbreken is ook vaak het moeilijkste gedeelte van een verslaving. Misschien dat als je eens een podcast over verslaving luistert, of een stukje erover leest dat je je lijf beter leert begrijpen en hierdoor ook alvast wat alternatieven kunt bedenken. Ik vind passoa-jus bijvoorbeeld erg lijken op de zoetige smaak die je wellicht nu zoekt.
Ik vind het knap! Lekker doorzetten!
Renee1991 schreef:Goed bezig TS!! Heel knap van je. Probeer die terugval niet te zien als falen maar als iets goeds, je hebt ten slotte al afgebouwd van vijf naar één blikje!! Hoe meer je daar trots op kunt zijn ipv je een mislukkeling te voelen, hoe groter de kans is dat je gemotiveerd blijft om toch weer naar nul red bull te gaan.
Soms helpt het ook om te lezen (en dus te begrijpen) wat er nu precies in je hoofd gebeurt waardoor je er zo'n behoefte aan hebt. Voor sommige mensen wordt het dan wat makkelijker om nee tegen dat stemmetje te zeggen.
Laat het in ieder geval niet helemaal uit je vingers glippen doordat je nu op één blikje per dag zit. Dat is al veel minder dan je ooit deed en dat is super goed!