afkicken van redbull

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 11:02

Het mooiste is nog.. dat de meesten na afgekickt te zijn, en überhaupt misschien ook meer minder zoete dranken zijn gaan drinken redbull niet eens meer lekker vinden! Dat maakt het op de lange termijn een heel stuk makkelijker!

De gewoonte doorbreken is ook vaak het moeilijkste gedeelte van een verslaving. Misschien dat als je eens een podcast over verslaving luistert, of een stukje erover leest dat je je lijf beter leert begrijpen en hierdoor ook alvast wat alternatieven kunt bedenken. Ik vind passoa-jus bijvoorbeeld erg lijken op de zoetige smaak die je wellicht nu zoekt.

Ik vind het knap! Lekker doorzetten!

Sure_lee

Re: afkicken van redbull

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 12:51

Goed van je dat het gelukt is om geen redbull te drinken op je avondje uit.

Ik drink nu trouwens ipv een blikje redbull een blikje Kombucha. Wellicht voor jou ook een optie als je dat lust.
Bij avondjes uit drink ik Rivella of alcoholvrij bier.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 15:37

daiswees schreef:
Juttertje88 schreef:
Vrijdag had ik mijn laatste blikje gedronken.
Gister dus dag 1, die ben ik goed door gekomen. Heb het gister niet eens heel erg gemist. Goed teken denk ik?
Vandaag dag 2, die schijnt vaak een van de zwaarste dagen te zijn, maar we gaan er weer voor vandaag!

dag 2 was mijn zwaarste dag inderdaad maar dit kan jij ook! hierna word het beter!!

Dankjewel! <3
Tot nu toe vandaag nog niks gemerkt, geen hoofdpijn, heb eigenlijk niet eens aan redbull gedacht haha. Nu hopen dat ik het vol kan houden. Vandaag wel al iets meer cola gedronken dan normaal, misschien dat het daardoor beter gaat om van de redbull af te blijven, alhoewel cola ook niet zo gezond is, oeps...
Morgen dagje werken van 10-16, is helaas geen airco in de winkel, dus hopen dat het morgen nog steeds vol te houden is, maar ik ga er voor!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 16:10

Oeh, been there, done that!

Ik dronk makkelijk 10 blikjes per dag, het was echt het enige wat ik dronk op een dag.
Tot mijn kaken er 's nachts letterlijk van dichtsloegen.

Ik ben van de ene moment op de andere gestopt. Nu alweer bijna 7 jaar geleden! Ik heb sindsdien echt noooooit meer redbull gedronken, het is zo'n aanslag op je lijf. Dat had ik toen zelf niet door, maar mijn omgeving wel.

Je kan het hoor!!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 17:22

Sure_lee schreef:
Goed van je dat het gelukt is om geen redbull te drinken op je avondje uit.

Ik drink nu trouwens ipv een blikje redbull een blikje Kombucha. Wellicht voor jou ook een optie als je dat lust.
Bij avondjes uit drink ik Rivella of alcoholvrij bier.

Dit wilde ik inderdaad ook als tip geven.
Kijk in de supermarkt voor andere drankjes (liefst natuurlijk beetje gezonde variant) in zo’n zelfde vorm blikje.
Dan heb je op moeilijke momenten toch iets om vast te houden..

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 18:24

Hoofdpijn begint te komen :( meteen maar even paracetamolletje innemen dan, voordat het erger wordt..

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 15:26

Succes, kun je nagaan wat voor troep het is

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-22 15:39

Juttertje88 schreef:
Hoofdpijn begint te komen :( meteen maar even paracetamolletje innemen dan, voordat het erger wordt..

hoe gaat het bij jou?
hier nog steeds geen redbull aangeraakt maar het gemis is er wel zegmaar...

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 07:00

daiswees schreef:
Juttertje88 schreef:

hoe gaat het bij jou?
hier nog steeds geen redbull aangeraakt maar het gemis is er wel zegmaar...

Hier ook nog geen redbull aangeraakt
Mis het wel nog heel erg.
Gister had ik weer erge hoofdpijn, dus nog lastiger om niet ff snel een blikkie te halen, maar heb mij in kunnen houden!
Hoofdpijn was natuurlijk weer een afkickverschijnsel, maar was aan het werk, en we hebben daar geen airco (gaan het ook niet krijgen, want geen vergunning..). Dus met het warme weer, zonder airco.... maakte de hoofdpijn nog erger..

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 07:06

Wat knap! Super goed. Echt knap dat je er nog zo van af kunt blijven.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 08:46

Goed bezig!

Ik heb denk ik +5 jaar iedere week heel wat Redbull naar binnen gewerkt..soms 4-5 blikken op een dag.
Maar werd vorig jaar de laatste 4 maanden 1-2 weken ziek, en in December had ik nog een blikje staan.
En deze meid is er sindsdien mee gestopt omdat ik het niet meer lekker vond.

Heb tussentijds nog wel 2-3 blikjes gehad maar dat was ook snel over..
wat ik nu vooral drink (wat misschien voor jouw helpt?) is Coca Cola Zero drinken :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:31

Super knap dat je aan je 'verslaving' wilt werken. Ik heb alleen jou berichten gelezen ts. Maar je vertelde dat je hoofd graag zeg ik wil een blikje. Er bestaan natuurlijk ook blikjes sap, ice tea. Weest ook niet te streng voor bijv alleen water. Ook al is dat wel beter natuurlijk. Dat je wilt stoppen met redbul betekend niet dat je dan geen ander 'frisdrank' mag nemen. (wel met mate)

ik zelf drink te weinig water.. Nu heb ik altijd een flesje water bij me en drink ik al meer water dan voorheen. Anders dronk ik gewoon niet. Ik neem hooguit 1 blikje cola zero per dag. Of neem ik water met suikervrije siroop. Kwa koffie drink ik hooguit 1 of 2 bakjes per dag. Als ik op kantoor werk dan over de hele dag verdeeld 3-4 bakken koffie.

Koude thee is misschien ook lekker. Zelf laat ik mijn thee gewoon afkoelen.

heel veel sucses en wees niet te streng voor je zelf. Behalve dat je geen redbull mag kopen.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:54

Tip, afbouwen voor je geheel stopt.
Een kennis dronk 6 tot 10 blikjes per dag en stopte toen volledig, lag met hartkloppingen op de eerste hulp. Er werd daar door de arts geadviseerd eerst 3 tot 4 weken elke dag een blikje te minderen en dan geheel te stoppen.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 14:24

pimaude schreef:
Het mooiste is nog.. dat de meesten na afgekickt te zijn, en überhaupt misschien ook meer minder zoete dranken zijn gaan drinken redbull niet eens meer lekker vinden! Dat maakt het op de lange termijn een heel stuk makkelijker!

De gewoonte doorbreken is ook vaak het moeilijkste gedeelte van een verslaving. Misschien dat als je eens een podcast over verslaving luistert, of een stukje erover leest dat je je lijf beter leert begrijpen en hierdoor ook alvast wat alternatieven kunt bedenken. Ik vind passoa-jus bijvoorbeeld erg lijken op de zoetige smaak die je wellicht nu zoekt.

Ik vind het knap! Lekker doorzetten!

Dit klopt wel echt !
Hier al 10 + jaren verslaafd maar sinds een paar maanden overgestapt naar Monster Ultra (zero). Nog steeds zoet en veel cafeïne, alleen de suikers zijn eraf.
Maar als ik nu weer een blikje red bull drink vind ik het niet eens lekker.

Hoe gaat het TS? En lukt het ook voldoende water of andere dranken te drinken?

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-22 16:17

hier nog steeds geen redbull aangeraakt
het voordeel is dat ik cola en andere zoete drankjes echt heel ranzig vind vooral cola vind ik niet te doen.
dus het enige wat ik nu drink is ijskoffie ,spa rood , vitamine water en ice tea
genoeg drinken blijft een dingetje en moet mezelf echt pushen te drinken..

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 16:31

Oh ja, Ijskoffie is ook wel een lekker is..

*Psst ze zijn in de aanbieding bij de AH!

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 16:52

Wat knap dat je het zo goed volhoudt! Al helemaal tijdens het stappen :D

En wat vind je van crystal clear? Ik drink helemaal geen frisdrank (behalve ice tea), en dat vind ik ook heerlijk!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:39

Lekker bezig!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:57

Ik ben ook afgebouwd van 6 naar twee blikjes per dag. Als vervanger drink ik veel ice tea. Voor de suiker drink ik nu een blikje blauwe fernandez.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 09:44

Hoii! Hoe gaat het nu?
Ik heb een flinke terugval gehad helaas, maar ik heb alweer vier dagen geen redbull of andere energy gedronken. Vandaag ga ik dus dag vijf in.
En het gaat mij goed af moet ik zeggen en ik mis het niet eens.
Hoe dat kan? Ik denk dat het komt doordat ik nu sinds een weekje ook ontbijt. Ja heel slecht, dat deed ik eerst nooit. Hooguit een koekje met een blikje energy :P
Maar sinds een weekje ontbijt ik yoghurt met cruesli. En ik merk dat ik daardoor in de ochtend geen energydrink nodig heb en dat ik het over de dag heen ook niet echt mis. Dus dat is heel fijn! Op dag 2 en 3 had ik wel flinke koppijn, maar daar ben ik nu ook doorheen :)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 09:47

Wat goed dat je vandaag alweer dag 5 in gaat. Kan me goed voorstellen dat ontbijten helpt.

Ik heb nog steeds geen energydrink of alcohol gedronken na 1 april. De energydrink heb ik vervangen door kombucha. Hierdoor heb ik ook veel minder last van mijn darmen. Echt super fijn! En als ik zin heb om 'gezellig' mee te drinken dan bestel ik een 0.0 biertje.

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-22 15:25

ik heb helaas ook weer een terugval.. minder erg als dat het geweest is maar zit wel weer elke dag bijna aan een blikje..

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 15:29

Goed bezig TS!! Heel knap van je. Probeer die terugval niet te zien als falen maar als iets goeds, je hebt ten slotte al afgebouwd van vijf naar één blikje!! Hoe meer je daar trots op kunt zijn ipv je een mislukkeling te voelen, hoe groter de kans is dat je gemotiveerd blijft om toch weer naar nul red bull te gaan.
Soms helpt het ook om te lezen (en dus te begrijpen) wat er nu precies in je hoofd gebeurt waardoor je er zo'n behoefte aan hebt. Voor sommige mensen wordt het dan wat makkelijker om nee tegen dat stemmetje te zeggen.
Laat het in ieder geval niet helemaal uit je vingers glippen doordat je nu op één blikje per dag zit. Dat is al veel minder dan je ooit deed en dat is super goed! *\o/*

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 20:16

Renee1991 schreef:
Goed bezig TS!! Heel knap van je. Probeer die terugval niet te zien als falen maar als iets goeds, je hebt ten slotte al afgebouwd van vijf naar één blikje!! Hoe meer je daar trots op kunt zijn ipv je een mislukkeling te voelen, hoe groter de kans is dat je gemotiveerd blijft om toch weer naar nul red bull te gaan.
Soms helpt het ook om te lezen (en dus te begrijpen) wat er nu precies in je hoofd gebeurt waardoor je er zo'n behoefte aan hebt. Voor sommige mensen wordt het dan wat makkelijker om nee tegen dat stemmetje te zeggen.
Laat het in ieder geval niet helemaal uit je vingers glippen doordat je nu op één blikje per dag zit. Dat is al veel minder dan je ooit deed en dat is super goed! *\o/*

Hier ben ik het helemaal mee eens! Ik kon het niet beter verwoorden

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:47

Ik heb ook een terug val gehad, en ben sinds Vorige week Woensdag weer gestopt. :)