ellepel schreef:welke van de tuinen?
heb je een internet link voor me want ik ben wel benieuwd.
https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... IqEALw_wcB
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ellepel schreef:welke van de tuinen?
heb je een internet link voor me want ik ben wel benieuwd.
Ibbel schreef:Je zou ermee kunnen stoppen, als dan de bultjes weggaan is de kans vrij groot dat het van de duivelsklauw komt natuurlijk. En als ze dan alsnog goed blijft lopen heeft ze kennelijk geen pijn (meer), en dan is het ook zinloos om te geven. Het werkt niet preventief.
Gaat ze wel slechter lopen, dan heeft ze dus wel continu pijn en pijnstilling nodig, en dan moet je je wel afvragen of dat diervriendelijk is.
Maar ik zou dat wel echt even overleggen met een DA.
Petrichor schreef:Sinds 2 dagen ben ik na genoeg pijnloos, zoals ik mij nu voel heb ik mij in geen jaren gevoeld.Ik wil nog niet te voorbarig zijn want voor het zelfde geldt heb ik gewoon een paar goede dagen, maar het lijkt echt te helpen!
hahahatsjoe schreef:Groenlipmossel werkt goed, in elk geval voor mijn knie. Heb zelf iets van artrose denk ik, als ik veel klus krijg ik last van mijn handen. En als ik lang sta vette pijn in mijn tenen. Maar hoezo mag je duivelsklauw niet lang achter elkaar gebruiken ? Ik gebruikte het jaren achter elkaar voor mijn artrosepaard.
marleen_usar schreef:Ik slik best veel aan kruiden suplementen, ziektes e.d onstaan door ontstekingen in je darmen. Zo ook parkinson dat ontstaat omdat je darmen niet op orde zijn. En ook onstaan er verklevingen.
Je voelt niet altijd dat er kleine ontstekingen in je darmen aan de gang zijn. Ik heb cvs en fibro en ik moet glutenvrij eten anders is de wc mijn grote vriend. Ik werk al jaren met kruiden dus ik weet wat ik slik en waarom.
marleen_usar schreef:Ik slik best veel aan kruiden suplementen, ziektes e.d onstaan door ontstekingen in je darmen. Zo ook parkinson dat ontstaat omdat je darmen niet op orde zijn. En ook onstaan er verklevingen.
Je voelt niet altijd dat er kleine ontstekingen in je darmen aan de gang zijn. Ik heb cvs en fibro en ik moet glutenvrij eten anders is de wc mijn grote vriend. Ik werk al jaren met kruiden dus ik weet wat ik slik en waarom.
Tanya schreef:marleen_usar schreef:Ik slik best veel aan kruiden suplementen, ziektes e.d onstaan door ontstekingen in je darmen. Zo ook parkinson dat ontstaat omdat je darmen niet op orde zijn. En ook onstaan er verklevingen.
Houd alsjeblieft op met dit soort schadelijke beweringen verkondigen… straks gaan mensen het nog geloven ook, dit is gewoon onzin.
henshem schreef:Er zijn inmiddels een aantal wetenschappelijke onderzoeken die wel degelijk concluderen dat de darmen invloed hebben op (het ontstaan van) Parkinson. Ook op de site van de Parkinson vereniging is daar informatie over te vinden. Dus helemaal onzin is het niet.
superpony schreef:henshem schreef:Er zijn inmiddels een aantal wetenschappelijke onderzoeken die wel degelijk concluderen dat de darmen invloed hebben op (het ontstaan van) Parkinson. Ook op de site van de Parkinson vereniging is daar informatie over te vinden. Dus helemaal onzin is het niet.
Ik loop al vele jaren bij MDL artsen en de darmen zijn sws heel belangrijk en oorzaak van veel aandoeningen, zelf psychische.
Maar het is echt geen vaststaand feit dat je door darmontstekingen ook Parkinson gaat krijgen. Net als niet iedereen die rookt longkanker krijgt.
Ibbel schreef:Dat is niet zozeer de invloed van de darmen, maar een beetje omgekeerd: in de darmen is het heel subtiele evenwicht van het immuunsysteem (wat is lichaamsvreemd en wat niet) het moeilijkst in balans te blijven. Al het eten wat door de darm komt is uiteraard lichaamsvreemd. Dus je afweer hoort daar niets van te vinden. Tot je een voedselvergiftiging oploopt, dan moet je afweer daar wél wat van vinden.
In je darmen kan je afweer dus vrij snel van het padje raken, en boem, opeens heb je een autoimmuunziekte.
Er wordt dus vaak gezegd: je afweer zit in je darmen, maar dat is een populaire manier om te zeggen: je afweer léért in je darmen wat goed is en wat slecht, en daar gaat het wel eens mee mis.
Overigens is Parkinson geen autoimmuunziekte, en wat wel de diepere oorzaak is, is niet bekend.
Ibbel schreef:Dat is niet zozeer de invloed van de darmen, maar een beetje omgekeerd: in de darmen is het heel subtiele evenwicht van het immuunsysteem (wat is lichaamsvreemd en wat niet) het moeilijkst in balans te blijven. Al het eten wat door de darm komt is uiteraard lichaamsvreemd. Dus je afweer hoort daar niets van te vinden. Tot je een voedselvergiftiging oploopt, dan moet je afweer daar wél wat van vinden.
In je darmen kan je afweer dus vrij snel van het padje raken, en boem, opeens heb je een autoimmuunziekte.
Er wordt dus vaak gezegd: je afweer zit in je darmen, maar dat is een populaire manier om te zeggen: je afweer léért in je darmen wat goed is en wat slecht, en daar gaat het wel eens mee mis.
Overigens is Parkinson geen autoimmuunziekte, en wat wel de diepere oorzaak is, is niet bekend.
henshem schreef:Ik schrijf ook niet dat het een vaststaand feit is, maar er komt inderdaad de afgelopen jaren steeds meer kennis over de invloed van de darmen op allerlei ziektebeelden. En ik denk dat dat nog bij veel mensen onbekend is. Mijn reactie was overigens een reactie op Tanya haar stellige reactie en niet op jouw post.
henshem schreef:Helemaal eens, ik heb geprobeerd het eenvoudiger te verwoorden. Overigens vraag ik mij af of alle auto immuunziekten darmgerelateerd zijn maar dat is weer een ander vraagstuk.