Janneke2 schreef:Als snacks je grootste probleem zijn, kan het zin hebben om niet zo zeer psychologisch aan te pakken, als wel biologisch.
Ten eerste: juist op momenten van stress heeft een mens behoefte aan suiker.
Dat geldt voor iedereen.
Zij het dat je je lichaam kunt helpen om haar suikerspiegel weinig te laten schommelen.
Op momenten dat het kan en goed voelt: eerst bewegen, dan eten.
Een 'training' (1 minuut kan al veel doen) waar je veel plezier van hebt.
(En op momenten van stress 'dan zij het maar zo', en noteer het voor je eerstvolgende emdr sessie oid.)
En noten zijn je vrienden: ze smaken heerlijk en zijn gezond. Ze bevatten relatief weinig suiker, dus kunnen een rol spelen in het stabiel houden van je bloedsuikerspiegel.
Ik heb nu een paar avonden beat saber op youtube gedaan (is normaal een virtual reality spel maar wij hebben geen set meer dus ik doe het nu via youtube) als ik terug kwam van verjaardagen etc om van de extra mensen energie af te komen. Ik heb daar altijd last van, dus dan is dansen etc etc voor mij alrijd fijn om even van de energie af te komen. Daarna eet ik inderdaad vaak wat 
Ik begin het ongezonde ook genoeg te vinden dus ik koop nu al meer snackspul wat gezonder is. Mijn lichaam heeft zelf een voorkeur om meerdere eetmomenten te hebben op een dag. Dus daarom snack ik zo makkelijk. Ik heb een periode kleine eetmomenten op een dag gedaan en dat was zooo fijn. Ik moet daar eens naar terug gaan wanneer ik er klaar voor ben