Welke sport zoek ik?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boheme

Re: Welke sport zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 16:40

En iets van softball, individuele sport in groepsverband, eigen spullen en erg gezellig

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 16:41

Wat ik lees zijn excuses. :o

's Avonds bekaf thuiskomen herken ik. Maar toch - al is het soms slepend - ga ik naar de sportschool. Vaste dagen en tijden. Ik doe bodypump, heerlijk vind ik dat, en als je regelmatig gaat (minstens 3x per week) boek je in het begin echt snel resultaat.
Zwemmen en wandelen zijn ook goede sporten en kan je prima alleen uitvoeren. Vooral wandelen. Heerlijk, muziekje op, verstand op nul en gaan. Wat helpt is hier ook een vast programma van maak. Bijvoorbeeld: elke avond na het avondeten, 30 minuten wandelen.

Daarnaast, als je wil afvallen speelt voeding een véél belangrijkere rol dan beweging. Ik zou dus zeker je voeding onder de loep nemen!

Ik denk dat het echt een knop is die je om moet zetten. Geen excuses bedenken waarom iets niet kan, maar waarom je het juist wél moet doen/volhouden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 17:26

Dees schreef:
Mijn tip aan jou is: ga eens alleen. Als je gaan afhangt van een vriendin of partner, wordt het meestal niets. Je doet het voor jezelf.

Zwemmen is een fijne sport om solo te doen. Zelfde als fitness. Er zijn trajecten voor mensen met jouw bmi. Zoek maar eens op Gecombineerde Lifestyle Interventie. Klinkt erg " afkicken van drugs", maar is in feite sporten en afvallen met een groepje mensen die in hetzelfde schuitje zitten. Dat kan helpen.

Iets anders: hou je van dansen? Daar denk je niet zo gauw aan als je wilt gaan sporten, maar dansen is superintensief. En imo ook heel fijn om te doen.

Oh daar ben ik het juist niet mee eens. Ik vind het juist heel fijn om samen te doen, en dat is echt een steuntje in de rug om toch te gaan. Vice versa. Ik heb fitness (bodypump) echt lang volgehouden, louter omdat ik een vriendengroepje had met wie we gingen. Ik ging meer voor de (eiwitshake)borrel achteraf dan het sporten zelf :D . Maar ging wel altijd.

Ik zou lekker naar padel gaan. En dan de dagen dat het regent naar de sportschool :P Hoewel er ook niets mis mee is om een keertje nat te worden :D Mijn broer zei altijd "regen is een kans om je wilskracht uit te testen". En zo is het maar net. Het hele idee van afvallen is dat je tegen de basisbehoefte ven je innerliijke oermens ingaat die lekker warm binnen wil zitten met genoeg te eten.

Wielrennen heb ik voor mezelf altijd de meest toegankelijke sport gevonden. Je pakt lekker je fiets. Zoekt een leuke route op komoot. Je leert de buurt een beetje kennen. Zet af en toe een sprintje. En doet wat rustiger aan als je té moe bent (als je maar niet helemaal afstapt :D ) En je merkt heel snel dat je langere routes aan kunt, wat ook leuk is om te merken. Omdat je het relatief lang vol kan houden (itt bv. hardlopen, bij mij) verbrand je er ook moedertje veel kcal mee. Hoewel krachtsport een betere basis geeft om makkelijker af te vallen. In een ochtendje 1000 kcal verbranden is toch mooi meegenomen :)

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 17:29

Is badminton niet wat voor je? Vooral omdat padel je ook wel lag. Voor mij geldt heel erg dat ik een sport gewoon leuk moet vinden, anders vind ik het erg lastig om vol te houden. En badminton is voor mij zo’n sport :D Plus het heeft vaste tijden per week, wat het voor mij ook makkelijker vol te houden maakt. En het is ook al leuk op instapniveau naar mijn idee :j

Anouk146

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 18:12

Golf misschien? Zeker aangezien je van wandelen houdt. Als je een 18 holes ronde loopt ben je zo 10 km verder (of wanneer je minder tijd hebt kun je 9 holes doen) en je bent heerlijk buiten. Niet te intensief maar wel heel veel uitdaging (ook mentaal) en je kunt het redelijk sportief maken als je wilt (veel trainen en lessen volgen). Het is ook niet per se duur; het kost natuurlijk wel wat om je handicap te halen (al zijn daar ook vaak leuke aanbiedingen voor) maar daarna kun je zelf beslissen wat je wilt.. abonnement bij een golfbaan of alleen registratie lid worden, rondenkaarten kopen oid..

Ben ook niet zo’n doorzetter qua sport maar golf vind ik heel verslavend! Juist omdat het erg moeilijk is en heerlijk als het lukt :D