Dees schreef:Mijn tip aan jou is: ga eens alleen. Als je gaan afhangt van een vriendin of partner, wordt het meestal niets. Je doet het voor jezelf.
Zwemmen is een fijne sport om solo te doen. Zelfde als fitness. Er zijn trajecten voor mensen met jouw bmi. Zoek maar eens op Gecombineerde Lifestyle Interventie. Klinkt erg " afkicken van drugs", maar is in feite sporten en afvallen met een groepje mensen die in hetzelfde schuitje zitten. Dat kan helpen.
Iets anders: hou je van dansen? Daar denk je niet zo gauw aan als je wilt gaan sporten, maar dansen is superintensief. En imo ook heel fijn om te doen.
Oh daar ben ik het juist niet mee eens. Ik vind het juist heel fijn om samen te doen, en dat is echt een steuntje in de rug om toch te gaan. Vice versa. Ik heb fitness (bodypump) echt lang volgehouden, louter omdat ik een vriendengroepje had met wie we gingen. Ik ging meer voor de (eiwitshake)borrel achteraf dan het sporten zelf
. Maar ging wel altijd.
Ik zou lekker naar padel gaan. En dan de dagen dat het regent naar de sportschool
Hoewel er ook niets mis mee is om een keertje nat te worden
Mijn broer zei altijd "regen is een kans om je wilskracht uit te testen". En zo is het maar net. Het hele idee van afvallen is dat je tegen de basisbehoefte ven je innerliijke oermens ingaat die lekker warm binnen wil zitten met genoeg te eten.
Wielrennen heb ik voor mezelf altijd de meest toegankelijke sport gevonden. Je pakt lekker je fiets. Zoekt een leuke route op komoot. Je leert de buurt een beetje kennen. Zet af en toe een sprintje. En doet wat rustiger aan als je té moe bent (als je maar niet helemaal afstapt
) En je merkt heel snel dat je langere routes aan kunt, wat ook leuk is om te merken. Omdat je het relatief lang vol kan houden (itt bv. hardlopen, bij mij) verbrand je er ook moedertje veel kcal mee. Hoewel krachtsport een betere basis geeft om makkelijker af te vallen. In een ochtendje 1000 kcal verbranden is toch mooi meegenomen