Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:Ik beschouw mijn eigen kritische kant als mijn buitenteugel.
Die is giga belangrijk, die buitenteugel (itt de binnenteugel),
maar 'sturen' doe je op zit en zwaartepunt.
En voorwaarts is het belangrijkste.
Ik houd mijn kritische kant in hoge eer, er hoeft niets "losgelaten te worden", de functie van de kritische kant is veiligheid en kwaliteit.
Citaat:Ikigai is een Japans concept dat staat voor datgene waar jij je bed voor uitkomt en waard is om voor te leven. Het is je passie waarin vier elementen samenkomen: hetgeen waar je van houdt, wat de wereld nodig heeft, waarvoor je betaald kunt worden en waar je goed in bent. Zodoende overlappen je passie, missie, beroep en roeping en heb je je ikigai gevonden.
LoveGlove schreef:Ik heb geen podcast voor je maar wel een goede tip.
Toen ik een paar jaar terug in een flinke dip zat door een herstelproces ben ik dit gaan doen, en het heeft me heel goed door her proces heen gesleept. Ik doe het zwlfs nog steeds
Ik noem het "the jar of positivity"
Ik heb een grote gigantische pot staan met daarlangs post it notes en een pen. En elke avond schrijf ik op zo'n post it note een positief ding wat is gebeurd die dag waar ik dankbaar voor ben. Het kan een verjaardag zijn. Het kan ook een foto zijn die je ergens hebt gezien. Al is het dat iemand naar je glimlachte of dat je paard wat grappigs deed ofzo. Dat maakt niet uit. Zolang je er maar dankbaar voor bent dat het is gebeurd. Als de pot helemaal vol is schud ik hem leeg en lees ik alle briefjes nog eens door. Daarbij zie je vaak toch wel dat er veel dagen zijn waar eigenlijk speciale dingen zijn gebeurd
Tegenwoordig doe ik het niet meer elke avond, maar gewoon regelmatig. Het heeft me echt geholpen. Het is niet zweverig en het is makkelijk. Het kost je 2 minuten van een dag. En het heeft mij echt heel goed geholpen met een positieve mindset.
Dus hopelijk kan dit jou ook helpen. Het is zo simpel maar het werkt wel.