Jeuk , jeuk en nog eens jeuk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 19:26

Ik loop er al zeker 5 maanden mee dus , dus die extra maanden kunnen er nog wel bij.

De krentenbaard is nu even vervelender , ik voelde mij gisteren en vanmorgen al niet zo fit wat nu dus logisch is maar binnen 2 dagen ben ik daarmee gelukkig al een stuk minder besmettelijk.

Is het geen corona krijg je wel weer wat anders besmettelijks :+ al voelde ik de bui al wel hangen dat ik een infectie had aan een aantal wonden. Maar niet dat het krentenbaard was.

Alleen de krentenbaard verklaard trouwens al zoveel klachten! Ik heb toch het idee dat daar meer jeuk van komt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-22 16:27

Gisteren ben ik naar de dermatoloog geweest. Toch een kleine opluchting het is geen schurft maar toch eczeem. En dan een soort eczeem die voorkomt bij jong volwassenen en meer bij vrouwen. Ook een link met de winter wat zeker klopt want ik heb ook winterhanden wat vaak jeukt en pijn doet in de winter.

Ook heb ik nog flink last van krentenbaard. De bacterie die krentenbaard veroorzaakt is gek op eczeem en gaat helaas iets te goed samen. Ik heb voor nog een week antibiotica gekregen.

Verder toch de hormoonzalf 3x in de week smeren. Ook krijg ik nog een uitgebreide allergie test. Maar het is ook een deel erfelijk.

En ik heb een behandeling gekregen van 6 weken. 3x in de week moet ik naar het ziekenhuis voor een soort van uv therapie. Daarmee wordt geprobeerd om mijn lichaam als het ware te resetten. Als ik geluk heb zal dat de eczeem verminderen of in het beste geval zal het verdwijnen.

Ik ben benieuwd of de behandeling aanslaat. Eind juli heb ik weer een vervolg gesprek.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 16:36

Ik heb sinds een jaar of 2 dezelfde eczeem als jij beschrijft, de blaasjes. Mijn broer en vader hebben het ook.
Na heel veel zalfjes te hebben geprobeerd, zit ik sinds vorige week aan een nieuwe, en die wérkt hier echt heel goed: Dermalex Eczema Treatment.

Mijn broer gebruikt Bepathen Eczema, maar die was hier niet binnen, vandaar dat ik een andere heb.

Het jeuk ontzettend he.. En ik kan er ook héél moeilijk afblijven merk ik. Ik pits de blaasjes open, wat dan even verlichting geeft, maar dan komen er 5 blaasjes naar de begrafenis... Met momenten ik het hier zo erg dat ik pleisters rondom al mijn tenen moet doen, soms met nog watjes erbij, omdat echt alles open ligt en ik er nog amper op kan lopen.

Mijn handen/vingers hadden gisteren weer een flinke opflakkering.
Maar de zalf werkt gelukkig echt heel goed.

Chloor werkt ook, heb ik per ongeluk ontdekt haha. Als ik de jacuzzi net een nieuw shotje heb gegeven, drogen alle blaasjes mooi uit. Maar laat ik maar de zalf blijven gebruiken :)
Vooral in de zomer flakkert het héél erg op bij mij. En nu zeker, nu ik ziek ben, ze breken meteen door mijn lage weerstand heen.

Edit: ik heb Bellozal liggen tegen de jeuk. Maar om dat nu echt alle dagen te gaan nemen, nee. Maar het helpt wel een beetje :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 19:58

nog even een update:

Ik ben zo goed als jeuk vrij *\o/* Ik ben er enorm blij mee! De krentenbaard is zo goed als genezen maar het blijven een beetje rare plekken maar dat moet gewoon herstellen. Maar nieuwe bultjes lijken er niet bij te komen.

De behandeling lijkt ook goed aan te slaan , dus een hele opluchting had er eerst niet zoveel vertrouwen in.

@LWdaisy

Ik gebruik nu nog hormoonzalf maar ik vergeet het 9 van de 10 keer omdat ik dat maar 3x per week mag smeren.

Verder bijt vloeistof in welke vorm dan ook dan dat het het jeuken stopt. Doet soms best veel pijn , maar geen jeuk meer in ieder geval.

Heb je dan blaasjes eczeem? Want ik blijk net weer een andere vorm te hebben.