Afkicken van lippenbalsem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Afkicken van lippenbalsem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 16:29

Ik gebruik wel echt de overnight treatement. Niet 1 van de normale lippenbalsems. En ik zou de bepanthen erbij halen en dun laagje eroverheen s nachts. Sinds ik dit gebruik heb ik geen bloedende lippen meer := klinkt smerig, maar zo droog werden ze.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 16:33

Ik gebruik altijd uierzalf. Heb een hele grote pot bij de kruidvat gekocht. Doe er al een jaar mee en is nog 3 kwart vol.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 20:32

PoelieWoelie schreef:
Ashleytjuhh schreef:
ik ben ook afgekickt. in totaal ben ik nu 5 jaar clean :+
ik heb ruim 8 jaar een zware verslaving er aan gehad. Van echt panisch worden als ik hem niet bij had of kon vinden. Het beïnvloede gewoon mijn leven volledig elke 5 a 10 min moest ik smeren.

Tot ik het zelf ook door had dat dit gewoon echt niet kon ik ben op 1 oktober gewoon ineens stopt, eerst alleen voor het slapen gaan smeren en sochtends als ik wakker werd tot dat zelfs niet meer hoefde en mijn lippen zich zelf prima konden redden :j

Ik heb echt 2 maanden lang afkick verschijnselen er van gehad vooral de 1e 2e weken is erg moeilijk om het niet te pakken.

Als ik het nu gebruik is echt minimaal en een heel vies gevoel.

Ah, een ervaringsdeskundige! Hoe zijn je lippen nu dan vergeleke
n met de periode van verslaving? Zijn ze echt zichtbaar beter?

Ja ze zijn veel zachter en mooier van kleur :j ze kunnen zich zelf weer verzorgen.
plus ook een groot voordeel is ik kan lippenstift op :)) labello haalt alle lippenstoft er af haha.

Het is wel echt afzien voor je lippen in de afkick periode. het worden net uitgedroogde sinasappeltjes maar het is het echt waard

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 20:45

Hier ook vaseline, echt top
En op die manier kan je beter afbouwen dan bijv labello

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 20:56

Ts, gewoon vaseline na het douche\door de dag. Veel middeltjes beloven van alles, maar er blijft toch altijd iets onnatuurlijks inzitten waardoor je moet blijven smeren.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 21:04

Ik maak mijn eigen Lippenbalsem. Dus 100% natuurlijk.
Ik merk dat ik er veel minder afhankelijk van ben. Als ik hem een keer vergeten ben, is er eigenlijk niks aan de hand.
Waar ik eerder met labello echt brandende lippen kreeg als ik het vergat.

Ik smeer dus nog wel. Maar het is zoveel beter nu. Ook beetje gewenning dat mijn lippen altijd beetje vettig zijn. Maar geen brandend gevoel als ik niet smeer :)

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 21:22

Hier ook na jarenlang verslaafd te zijn geweest aan labello afgekickt. Ik was een week ziek waardoor ik de eerste dag alleen had geslapen en niet had gesmeerd, toen waren mn lippen ontiegelijk droog en begonnen ook te vellen, maar ik heb het doorgezet en na een dag of 3 begon het herstel wel. Het is echt verschrikkelijk om je dan in te houden om het niet te gebruiken… Maar het is zo’n opluchting toen ik er eenmaal vanaf was. Ik smeer nu nog een enkele keer per jaar, voornamelijk in de winter en bij bescherming tegen de zon in de zomer. Maar nu kunnen mijn lippen zichzelf weer goed houden in alle andere omstandigheden :)
Succes alvast!

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 21:26

Deze is bij mij altijd voor de droge lippen crisis:

Afbeelding

Deze haalt het branderige er echt snel van af, smeer hem alleen in "noodgevallen" zeker niet dagelijks. Helpt ook goed bij afkicken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 21:46

Heb jaren Labello gebruikt en overgestapt op Palmers. Die komt alleen met veel zon of een droge omgeving tevoorschijn.
Heeft als basis cacaoboter.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 22:07

Hier eerst overgestapt op vaseline en toen volledig gestopt. Was er zoooo zat van!
Na 2 dagen was het ergste al voorbij, als mijn dochter nu lipgloss erop smeert dan heb ik meteen weer ellendig droge lippen en moet ik meteen weer afkicken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 22:57

Lippenbalsem van loveli gaan gebruiken. Zitten geen schadelijke stoffen in die je lippen uitdrogen (waardoor je weer moet smeren)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 23:02

Myou schreef:
Hier ook na jarenlang verslaafd te zijn geweest aan labello afgekickt. Ik was een week ziek waardoor ik de eerste dag alleen had geslapen en niet had gesmeerd, toen waren mn lippen ontiegelijk droog en begonnen ook te vellen, maar ik heb het doorgezet en na een dag of 3 begon het herstel wel. Het is echt verschrikkelijk om je dan in te houden om het niet te gebruiken… Maar het is zo’n opluchting toen ik er eenmaal vanaf was. Ik smeer nu nog een enkele keer per jaar, voornamelijk in de winter en bij bescherming tegen de zon in de zomer. Maar nu kunnen mijn lippen zichzelf weer goed houden in alle andere omstandigheden :)
Succes alvast!

Hier een soort gelijk verhaal! Nu enkel nog is wat vaseline met heel guur weer, maar liever niet. Gewoon cold turkey stoppen

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 23:08

Ik gebruik voornamelijk purol. Heb vaak last van koortslippen helaas waardoor mijn lippen vaak echt lange tijd pijnlijk en open zijn.. purol is dan het enige wat werkt. Probeer het alleen savonds op te smeren om verslaving te voorkomen maar merk wel dat het mijn lippen wel echt helpt bij herstel.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 17:02

Mijn loveli lippenbalsem is gewoon afgebroken -O-
Heb m wel terug gedrukt, maar ik vind het echt geen verbetering op de purolstick die ik gebruikte. Want i kben nog net zo verslaafd en ik smeer hier nog meer van op :')
De breuk zit overigens nog niet eens op t einde. Is me ook nog nooit gebeurd met purol. Zal te maken hebben dat er minder rotzooi in Loveli zit denk :') Maar dat is me die €6.- niet nog eens waard.