Ik heb best veel vertrouwen in mijn huisarts en wil dus graag zijn advies opvolgen voordat ik verder ga kijken. Mocht de afspraak bij de dermatoloog niet voor een oplossing zorgen, ga ik zeker verder vragen en dan ook naar een allergoloog vragen. Ik wist niet eens dat dit bestond dus dat is wel fijn om te weten. Dan weet ik dat er nog een stap is na de dermatoloog.
Ik denk dat ik mogelijk een verband gevonden heb. Ik heb nu af en aan schrale jeukende plekjes. Onder m'n neus, achter m'n oren, op m'n kin, oogleden. Eigenlijk plekken waar ik met m'n handen aan zit. Mogelijk dus iets wat aan m'n handen zit en zo ook bij m'n lippen terecht komt. Ik heb nooit zo'n droge, rode en jeukende huid en nu wel op bepaalde plekken. Kan misschien ook een andere "allergie" zijn welke er nu ook bij komt.
Als het in voeding zou zitten is het dan wel gebruikelijk dat het 's nachts / volgende dag pas zo erg is? De huisarts zei dat zo'n reactie op voeding vaak sneller ontstaat na het eten ervan (direct of binnen een uur) en denkt daarom dat het contact allergie is.
Ik vind het zo lastig omdat het niet elke dag is. Ik heb nu 3 keer echt extreem dikke lippen gehad inclusief hele mond in de fik. Tandvlees, tong, binnenkant lippen staan dan in de brand voor m'n gevoel. En een paar keer dat het een beetje opzwelt. Maar ook tussendoor een paar dagen geen klachten. Dus dan lijkt het mij sterk dat het door tandpasta of makeup komt want dat gebruik ik dagelijks..
Ingewikkeld dit.