Beperkt leven door walging/onzekerheid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: Beperkt leven door walging/onzekerheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 19:38

Tsjah, ik vind mijn eigen menstruatie ook smerig hoor :o

Maar wat betreft onzekerheid om mijn lichaam. Dat is voornamelijk ontstaan toen ik gepest werd op school. Opmerkingen als 'welke man vindt jou nou aantrekkelijk' en 'met zo'n dikzak wil je toch niet gezien worden' doen met veel mensen wel iets denk ik.

Nu weet ik inmiddels natuurlijk wel beter, als ik even mijn verstand gebruik. Maar ergens blijft er altijd wel een stukje onzekerheid. Als ik bvb foto's van mezelf zie, denk ik nog steeds 'jemig, wat een dikke armen' of 'my god, die vetrol bij mijn buik'. Terwijl ik nu absoluut geen overgewicht heb. Vroeger ook niet, maar toen was ik wat steviger en kreeg mijn rondingen wat eerder dan klasgenoten.

De size zero die toen populair was, heeft natuurlijk ook niet echt mee geholpen aan het vormen van een gezond beeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 19:39

Als ik voor mijzelf spreek vind ik menstruatie ook ontzettend vies, orale seks ook en zo vind ik tenen ook maar vieze dingen.
Ik geloof ik niet dit een oorzaak heeft, al vanaf kleins af aan hou ik van fris en schoon. Zo ging ik als klein kind echt niet met modder of zand spelen en ook niet met klei.
Ik ben overigens over mijzelf niet onzeker en loop gerust topless op het strand.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 19:41

Zoals jij niet naar anderen kijkt, kijken de meeste anderen ook niet naar jou. De meeste mensen hebben het druk genoeg met zichzelf. En natuurlijk zijn er mensen die wel lelijk of onaardig doen over anderen. Meestal zijn die zelf ook erg onzeker. Iemand die zeker is van zichzelf, heeft het niet nodig om een ander naar beneden te halen om zichzelf erboven te plaatsen.
De meeste mensen beoordelen een ander toch meer op gedrag dan op uiterlijk. Dat doe je zelf waarschijnlijk ook.

Ik wil maar zeggen dat ik hoop dat je de kracht in jezelf vindt om wat minpuntjes aan je lijf, je niet tegen te laten houden om te gaan shoppen. Ook voor iemand met lipoedeem zijn vast mooie broeken te vinden. Ik heb ook niet het perfecte lijf. Moet soms ook wat langer zoeken en kan zeker niet met alle modetrends mee doen. Ik denk dan maar: er zijn ergere dingen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 19:49

Ik heb door de bank genomen weinig moeite met natuurlijke processen.
Maar menstruatiebloed vind ik ook ranzig.
Geur, consistentie en het gevoel dat erbij hoort. Juk.

Verder, qua walging van figuur etc, recent een korte oorlog op social media gehad met een merk dat broeken verkoopt.
Ging om een korte broek, die tot
3x xl zou gaan.

Maattabel opgezocht, 3 xl is bij hun 84-88 kilo....

Dat valt in Nederland nog op vrijwel alle mogelijke manieren binnen normaal.
Maar dát is hun maximum, en 3xl.

Zo krijg je wel dat mensen zichzelf als dik gaan zien natuurlijk ...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 19:57

KimD schreef:
Vanochtend stond een kereltje van een jaar of vijf bij de koekjes in de winkel, die liep heel trots naar mama met de zin "Deze zijn koolhydraatvrij!". Toen draaide mijn maag wel even om. Ik ken verder de context niet van de situatie maar dat zo'n jong ventje daar zo mee bezig is, dáár vind ik iets van.

Wat betreft je OP, ik vind mezelf niet vies, ook niet als mijn menstruatie er is maar ik vind die bikini wel echt smerig. Vind zwemmen an sich in een zwembad al heel vies in zo'n pisbak en zo'n dingen helpen daar niet bij. Daarnaast ga ik met liefde in een koe tot aan mijn oksel, zonder walging. Dat vinden andere mensen dan weer vies.

Je weet de context niet, maar je vindt er wel wat van :))?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 19:59

Mjah, zo heb ik een shirt liggen in maat L (heb normaal S of M).
Dat shirt in maat L zit vrij strak. Niet heel goed voor je ego. Maargoed, kledingmaten word ik dan niet gauw onzeker van. Zeker niet als ik het uit het buitenland haal, want daar valt een hoop heel klein

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 20:05

_San87_ schreef:
KimD schreef:
Vanochtend stond een kereltje van een jaar of vijf bij de koekjes in de winkel, die liep heel trots naar mama met de zin "Deze zijn koolhydraatvrij!". Toen draaide mijn maag wel even om. Ik ken verder de context niet van de situatie maar dat zo'n jong ventje daar zo mee bezig is, dáár vind ik iets van.

Wat betreft je OP, ik vind mezelf niet vies, ook niet als mijn menstruatie er is maar ik vind die bikini wel echt smerig. Vind zwemmen an sich in een zwembad al heel vies in zo'n pisbak en zo'n dingen helpen daar niet bij. Daarnaast ga ik met liefde in een koe tot aan mijn oksel, zonder walging. Dat vinden andere mensen dan weer vies.

Ik vind alleen iets van het feit dat een kind van vijf bewust op zoek is naar koolhydraat vrije producten, punt.

Daarvoor heb ik geen context nodig.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 20:06

Misschien had zn ma daarom gevraagd?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 20:08

Misschien een kind met suiker problemen dat leert etiketten lezen...

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 20:10

Ik vind het soms lastig in te schatten, of ik bepaalde dingen zelf prettiger vind of dat ik het doe omdat dat meer geaccepteerd is. Bijvoorbeeld benen scheren doe ik wel elke zomer, ik heb het wel eens niet gedaan (omdat ik er zelf geen last van heb) maar dan voelde ik me toch ongemakkelijk rondom andere mensen. Alsof er toch gek naar gekeken wordt als een vrouw lange haren op haar benen heeft. En alle vriendinnen van mij houden het ook bij in de zomer.

Ik voel me er wel mooier/fijner bij om het wel te doen, maar het is toch gek dat mannen wel gewoon alles kunnen laten staan en dat dit als normaal wordt beschouwd.

In landen als Spanje etc. vond ik het trouwens veel vrijer allemaal qua lichaam/acceptatie, maar daar vinden mensen op het strand het bijvoorbeeld ook normaal om topless of soms naakt rond te lopen. Jongere, oudere mannen en vrouwen, dik of dun dat maakte niet uit.

Dat is hier wel echt anders, men let wel meer op elkaar.
Laatst bijgewerkt door Fearn op 01-05-22 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Ik moet denken aan dit schetsje dat ik vandaag zag;

Afbeelding

verootjoo

Telpeva schreef:
Ik vind een menstruatie niet per sé meer of minder vies als urine, poep, pus, kots, kortjes, snot, opgehoest slijm of andere zaken die naar buiten komen wanneer het lichaam het wil opruimen. In mijn ogen is het een bron van bacteriën en ziekmakers. Als ik op mijn werk bloedende dieren in handen heb, dan probeer ik ook om dat niet op mijn handen te krijgen, niet in wondjes, niet in mijn gezicht, reken maar dat ik altijd handschoenen draag.
Daarom ben ik ook niet eens aanwezig in dat topic, ik heb het wel voorbij zien komen maar ik vind het zó intens smerig als mensen het ok vinden om met zoiets het water in te gaan (en dus via water te verspreiden waardoor anderen er ook mee in contact komen) dat ik dat topic echt uit de weg ga. Je zou maar (wel of niet bewust) een bloedziekte hebben zoals hepatitis of HIV, en het lekker verspreiden. Bleh nee, hou je potentiele ziektemakers bij je. In mijn ogen is het vergelijkbaar met in een zwembad poepen, plassen, kotsen, etc.
*koude rillingen brrr*

Jeetje dit vind ik wel heftig hoor. Durf jij überhaupt in een zwembad?

En een bloedziekte zoals hiv of hepatitis verspreiden via het zwembad is echt onmogelijk.

Dit lijkt meer op smetvrees. Heb je dat met andere dingen ook?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 20:11

Fearn schreef:
Ik vind het soms lastig in te schatten, of ik bepaalde dingen zelf prettiger vind of dat ik het doe omdat dat meer geaccepteerd is. Bijvoorbeeld benen scheren doe ik wel elke zomer, ik heb het wel eens niet gedaan (omdat ik er zelf geen last van heb) maar dan voelde ik me toch ongemakkelijk rondom andere mensen. Alsof er toch gek naar gekeken wordt als een vrouw lange haren op haar benen heeft. En alle vriendinnen van mij houden het ook bij in de zomer.

Ik voel me er wel mooier/fijner bij om het wel te doen, maar het is toch gek dat mannen wel gewoon alles kunnen laten staan en dat dit als normaal wordt beschouwd.

In landen als Spanje etc. vond ik het trouwens veel vrijer allemaal qua lichaam/acceptatie, maar daar vinden mensen op het strand het ook normaal om topless of soms naakt rond te lopen. Jongere, oudere mannen en vrouwen, dik of dun dat maakte niet uit.

Wat dat aangaat vind ik sauna's ook fijne plekken.
Daar komt ook van alles en wordt weinig of niet geoordeeld.

(Niet op de badpakdagen, dat is anders publiek)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 20:13

KimD schreef:
_San87_ schreef:

Ik vind alleen iets van het feit dat een kind van vijf bewust op zoek is naar koolhydraat vrije producten, punt.

Daarvoor heb ik geen context nodig.

Ja goh, het kind heeft misschien wel diabetes.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 20:14

Ja, dat topic verbaasde mij ook. Aardig verdrietig vond ik het.

Over onzekerheid mbt lichaam, tja. Hier zo iemand met maat 32 dat dan zogenaamd het 'ideaal' zou zijn. Reken maar van niet, ik ben er behoorlijk ontevreden over. En mensen moeten ook altijd wel even een poedersuiker opmerking maken, want dat mag blijkbaar naar dunne mensen.

Dus hoe je er ook uit ziet, blijkbaar is het voor anderen altijd reden om zich poedersuiker te gedragen. Ik kan er soms behoorlijk van balen, maar ja: mijn lichaam functioneert, draagt me overal naartoe. Dus ik mag van mezelf niet te gemeen doen en dankbaar zijn.

Fearn

Femke_Tweety schreef:
Wat dat aangaat vind ik sauna's ook fijne plekken.
Daar komt ook van alles en wordt weinig of niet geoordeeld.

(Niet op de badpakdagen, dat is anders publiek)

Ja dat zou kunnen. Verschilt denk ik wel per sauna en of je gemengd bent of met alleen vrouwen. Ik heb wel eens gehoord dat soms mannen speciaal naar de sauna gaan om de dames daar te kunnen bekijken.. %)
Laatst bijgewerkt door Fearn op 01-05-22 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Ik heb vooral geleerd vroeger dat je als je dun bent niet mag zeuren en alle nare opmerkingen maar over je heen moet laten komen, want dat is veel minder erg als gepest worden wanneer je dikker bent. :+ dus ja, ik ben enorm onzeker geweest over mijn gewicht en uiterlijk, ja. En hoe andere mensen erop reageerden, omdat je zogenaamd niet gepest kon worden met een klein maatje omdat dat het 'ideaalbeeld' was.
Ik kon niet eens normaal eten, want de eetstoornisdiagnoses vlogen me om de oren en zo vreselijk veel opmerkingen die ik moest pikken die als ze tegen een zwaarder iemand gemaakt zouden worden een rel veroorzaakt hadden.

Menstruatie vind ik vies, ja. Net zoals hiervoor al genoemd wordt, ik vind ontlasting, kots, snot en bloed ook vies. Allemaal natuurlijk, maar dat maakt het voor mij niet beter. :+ Gaat niet om het proces zelf, maar wel het bloed en het gevoel.

De onzekerheid is een stuk beter geworden, maar door slechte vriendinnen heb ik nog steeds wel eens moeite ermee. Dan kwam ik heel tevreden bij hun aan, vond mezelf er goed uit zien en dan kwamen of de blikken die boekdelen spraken of een opmerking. Dus soms slaat de twijfel nog wel eens toe als ik me goed voel en iemand kijkt := Terwijl ik dus over mijn eigen onzekerheid heen gegroeid was, die ook al veroorzaakt was door anderen. 1 van de allereerste die ongesteld werd, borsten kreeg, puistjes kreeg en dan nog heel dun en lang was. Dat zorgde wel voor wat gepest vroeger, ja.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 20:17

Fearn schreef:

In landen als Spanje etc. vond ik het trouwens veel vrijer allemaal qua lichaam/acceptatie, maar daar vinden mensen op het strand het bijvoorbeeld ook normaal om topless of soms naakt rond te lopen. Jongere, oudere mannen en vrouwen, dik of dun dat maakte niet uit.

Dat is hier wel echt anders, men let wel meer op elkaar.

Werd er gek naar gekeken, of had jij dat idee?

Ik scheer zelf wel altijd alles weg, ik vind een glad huidje veel prettiger en ook hygiënischer. Of het ook echt hygiënischer is, geen idee :').

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 20:18

Ik hou ook van gladde benen. Maar vraag me wel af of we dat fijn vinden omdat we dat vinden of omdat we dat aangeleerd hebben gekregen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 20:20

Ik scheer omdat ik het zelf fijner vind. Lekker zacht en glad. Maar ik had zat mensen in mijn omgeving die het niet deden, was echt 50/50 dus minder aangeleerd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 20:23

Ik doe het in de winter niet omdat ik daar te lui voor ben, maar met de eerste mooie dagen haal ik m’n wintervacht eraf :')

Dan zit ik ook meer aan m’n benen en dat is lekkerder als ze glad zijn en het staat mooier onder een jurk of rok vind ik.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 20:25

Ik heb een pesthekel aan scheren.

Benen doe ik nog voor de sociale norm.

Rest niet.
Het gevoel van scheren zelf, het gevoel de dagen erna, het gevoel van zweet in mijn oksels dat glad langs elkaar wrijft, ik krijg er zelfs terwijl ik dit schrijf rillingen en kippenvel van, zo naar vind ik het.

Maar als vrouw zijn ongeschoren oksels nogal not done.
Dat betekent voor mij dat ik -helaas- nooit mouwloze shirts en dergelijke draag.

Altijd met mouw tot minimaal halverwege de bovenarm. (Meestal t-shirts in mijn geval, mannenmodel met grappig bèta opschrift of een band-t-shirt.

En dat is dus puur omdat ongeschoren op dit moment gezien wordt als vies of onverzorgd of onhygiënisch (dont worry, ik ben verder gewoon príma schoon op mijzelf ;) )

In de jaren 70 kon het wel, 80 ook nog geloof ik.
De kentering kwam eind jaren 80 begin jaren 90, als ik het me goed herinner.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 20:28

verootjoo schreef:
Ik doe het in de winter niet omdat ik daar te lui voor ben, maar met de eerste mooie dagen haal ik m’n wintervacht eraf :')

Dan zit ik ook meer aan m’n benen en dat is lekkerder als ze glad zijn en het staat mooier onder een jurk of rok vind ik.

Ja! :') Ik zit met mooi weer ook over eigen benen te aaien omdat het zo lekker glad is := Maar misschien ben ik raar

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 20:34

Ik vind gladgeschoren pootjes en oksels ook awesome, vooral sinds de ontdekking van het single blade scheermesje. _O-

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 20:37

Ik vind scheren dus verschrikkelijk. Kan dat ook niet zonder aan alle kanten open te liggen :o

In de winter heb ik dus iets meer vacht op mijn benen, maar zodra het rond de 10 graden wordt en ik in korte broek ga hardlopen, dan gaat de vacht eraf.
Al betrap ik mezelf erop dat ik er steeds meer schijt aan heb en met harige pootjes loop.
Zie er toch al allerminst charmant uit tijdens het lopen. En als mensen die harige benen storend vinden, dan is dat hun probleem.

Al denk ik dat het mensen niet eens opvalt. Het is nou ook weer niet zo dat de dreadlocks aan mijn benen hangen ofzo