Menstruatie bikini?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 11:53

Mjetterd schreef:
purny schreef:
Ik vind het nogal onhygiënisch om met menstruatie te gaan zwemmen. Maar goed, dat ben ik.

Met een tampon in, is er volgens mij niets onhygiënisch aan :)

Ik voelde mij altijd heel erg vies als ik het rode kruis op bezoek had.
Nu gelukkig de prikpil dus geen last meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 11:55

Ik had er ook nog nooit van gehoord.
Ik denk dat jouw zusje beter een tampon kan proberen of overslaan bij menstruatie.

Persoonlijk zwem ik niet tijdens de menstruatie, voel me niet op mijn gemak in een zwembad met een tampon in.

Ashkerlon

Re: Menstruatie bikini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:03

@TS: weet je zeker dat ze wel wil zwemmen? Zegt ze niet dat ze op haar regels is om niet mee te moeten?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:03

Fearn schreef:
Misschien zeg ik iets heel geks, maar onder water stopt het bloeden toch sowieso? Alleen als je eruit gaat komt het dan weer op gang denk ik. Het is dan dus niet alsof het zwembad erg smerig zou worden tenzij de bikini al langer is gedragen vóórdat je erin gaat.

Klopt, totdat je hoest of niest. :')
Dus nee, ik ga voor de veilige optie en gebruik een tampon.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:05

purny schreef:
Ik vind het nogal onhygiënisch om met menstruatie te gaan zwemmen. Maar goed, dat ben ik.

Dus dat betekend dat ik elke maand 1 week lang niet kan gaan werken omdat ik ongesteld zou zijn? :Y) Zal het mijn baas zeggen, zal die heel blij mee zijn. Word leuk onderling, hopen dat we niet tegelijk ongesteld zijn dan, dan kunnen we 1 week per maand dicht :+

Ok nu niet van toepassing omdat ik zwanger ben, maar daarbuiten dus wel.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:10

iirrssjjee schreef:
purny schreef:

Dus dat betekend dat ik elke maand 1 week lang niet kan gaan werken omdat ik ongesteld zou zijn? :Y) Zal het mijn baas zeggen, zal die heel blij mee zijn. Word leuk onderling, hopen dat we niet tegelijk ongesteld zijn dan, dan kunnen we 1 week per maand dicht :+

Ok nu niet van toepassing omdat ik zwanger ben, maar daarbuiten dus wel.

Ik denk dat Purny het niet zo bedoeld. Met een tampon in kan je prima gaan zwemmen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:14

Zertab schreef:
Ik denk dat Purny het niet zo bedoeld. Met een tampon in kan je prima gaan zwemmen.

Haar reactie bovenaan op deze pagina doet anders vermoeden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:15

Silenna schreef:
Captain schreef:

Dat je er zelf in loopt a la, maar dat je er mee gaat zwemmen en andere mensen daar dus ook in zwemmen? :r

Ik sta hier ook echt even van versteld.. Dan lig je dadelijk naast iemand in het zwembad die alle prut in haar broekje heeft zitten? Gadver. :=

Ik denk dat menig persoon wel in viezere dingen heeft gezwommen, al willen we dat allemaal niet weten natuurlijk. :+ _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:18

Ieder zijn mening toch over het rode kruis

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:21

Dat er echt mensen zijn die dit gebruiken in een openbare zwemgelegenheid :r
Dat je dat doet thuis in je eigen pierenbadje moet je zelf weten.
Gatverdamme zeg. Moet er zelf niet aan denken met zoiets te gaan zwemmen als ik ongesteld zou zijn. Bah.. of dat een ander in t zelfde zwembad dat gebruikt. :=
Tampon of gewoon niet klaar. :evaw:

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:23

Ik deed op die leeftijd altijd een mini tampon in bij het zwemmen. Al zat ie dan vaak voller van het zwemwater dan van mijn menstruatie. Ik draag nu een cup en dus ook tijdens het zwemmen. Ik vind zowel wasbaar menstruatie ondergoed als iets als wasbare luiers voor baby's beide ongelofelijk goor klinken. En dus lijken mij menstruatie bikini's ook goor, want je gaat vaak in en uit het water. Dus je bloedt wel lijkt mij.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:35

Ik draag zelf menstruatie ondergoed en heb daardoor een hele comfortabele én schone menstruatie. Maar erin zwemmen? Dat lijkt me geen goed plan. Het menstruatie ondergoed spoel je ook uit met koud water voor je het wast, zodra het nat wordt mengt het bloed daar gewoon mee, dus ik kan me niet voorstellen dat als je zwemt het allemaal netjes in het ondergoed blijft. >;)

Ik zit even te denken wat dan een goede oplossing is. Ik vond zelf een cup behoorlijk wat gepruts en bij mij bleef het lekken ondanks tig tactieken geprobeerd te hebben, dus dat zou ik een 13 jarige echt niet aan doen. Bij zwemmen als ik ongesteld ben zou ik gewoon voor een tampon gaan. Toen ik jonger was gebruikte ik tampons met zo'n insteekhoesje, dat lijkt me dan het fijnst voor je zusje!
Het klopt dat je schaamlippen sluiten in water, dus bloed verlies je sowieso niet echt, dan is een tampon meer dan genoeg.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:39

Fearn schreef:
Misschien zeg ik iets heel geks, maar onder water stopt het bloeden toch sowieso? Alleen als je eruit gaat komt het dan weer op gang denk ik. Het is dan dus niet alsof het zwembad erg smerig zou worden tenzij de bikini al langer is gedragen vóórdat je erin gaat.

Nee hoor, helaas :')

Galoppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:43

Prairy schreef:
Fearn schreef:

Nee hoor, helaas :')

Bij mij stopt het bloeden wel als ik onder water ga.
Als ik uit het water ga en ongesteld ben dan zorg ik dat ik naar de wc ga...
Ik kan geen tampons dragen

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:44

Amber_anne schreef:
Urbiezira schreef:
Gaat hier om een meisje van 13, kan mij voorstellen dat die nog niet in de weer gaat met een menstruatiecup, wellicht al niet eens met een tampon.

Een menstruatie cup is juist heel fijn voor jongeren. Hij zit veel lager dan een tampon, je hoeft hem dus ook niet zo hoog in te brengen. Ook hoef je hem maar 2 keer per dag te legen en heb je dus minder zorgen over doorlekken.

Niet akkoord, hangt helaas van persoon tot persoon ook af. Ik heb een menstruatiecup geprobeerd (ben wel een stukje ouder), maar is voor mij echt een hel om erin te krijgen. Heb het een tijd gebruikt en hoopte dat ik er beter in zou worden naarmate je ermee oefent, maar ik vrees dat het gewoon niet voor mij is. Ik kan me voorstellen dat het bij een kind van 13 ook niet vlot gaat.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:45

Zwemmen zonder:

Nou dat hoef ik niet te proberen.
Een keer hoesten en alles zit er onder. Sorry voor de grafische tekst _O-

Ange1a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:45

Spijt dat ik dit topic ben gaan lezen, wat een vies idee zo'n bikini.. :=

Ik zou zoals veel hier zeggen eens een tampon gebruiken, ook kinderen van 13 kunnen dit prima.
Verder zat ik zelf al heel vroeg aan de pil omdat ik veel buikkrampen had.
Weet niet of je zusje de pil ook gebruikt?
Anders zou ze die kunnen doorslikken om het een weekje te rekken als ze bij je komt logeren.
Of je plant een weekje logeren in wanneer ze niet in haar periode zit.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:53

daantjuhhh schreef:
Zwemmen zonder:

Nou dat hoef ik niet te proberen.
Een keer hoesten en alles zit er onder. Sorry voor de grafische tekst _O-

:D
*ziet een soort Jaws achtig beeld voor zich*
Ik ben echt dankbaar als ik dit lees.
Meestal hooguit 2 dagen moet ik een paar keer verschonen en daarna merk ik niet eens meer wat.
Dan doe ik het omdat t hoort.
Ik heb een periode veel stress gehad, overbelasting en bloedde 8 dagen fors.
Echt joh ik was het zát, ik kan me zo goed voorstellen dat mensen daarvoor aan de pil gaan.
Vooral als je ook zo lang dubbel ligt van de kramp.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 21-04-22 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:54

Hoezo stopt het bloeden als je onder water bent? :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:57

Ik zie dit al helemaal voor me. Met je rode doos van de glijbaan af....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:58

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:59

Ik vind het toch wel een bijzonder onsmakelijk idee. Ik vind het ook eigenlijk niet kunnen tegenover de andere badgasten, die je eigenlijk geen keuze laat dan in jouw vuiligheid te laten zwemmen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 13:00

purny schreef:
Ik zie dit al helemaal voor me. Met je rode doos van de glijbaan af....
Verder weinig toe te voegen, maar beelddenker hier _O- _O- _O-

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 13:01

Amber_anne schreef:
Urbiezira schreef:
Gaat hier om een meisje van 13, kan mij voorstellen dat die nog niet in de weer gaat met een menstruatiecup, wellicht al niet eens met een tampon.

Een menstruatie cup is juist heel fijn voor jongeren. Hij zit veel lager dan een tampon, je hoeft hem dus ook niet zo hoog in te brengen. Ook hoef je hem maar 2 keer per dag te legen en heb je dus minder zorgen over doorlekken.

Niet akkoord, hangt helaas van persoon tot persoon ook af. Ik heb een menstruatiecup geprobeerd (ben wel een stukje ouder), maar is voor mij echt een hel om erin te krijgen. Heb het een tijd gebruikt en hoopte dat ik er beter in zou worden naarmate je ermee oefent, maar ik vrees dat het gewoon niet voor mij is. Ik kan me voorstellen dat het bij een kind van 13 ook niet vlot gaat.[/quote]

Het gebruik van een menstruatie cup hangt idd van de persoon af. Niet van de leeftijd zoals hierboven wordt gezegd.

Er bestaan ook ontzettend veel cups omdat iedere vrouw anders is en dus een andere cup nodig heeft. Helaas zijn we gewend aan maandverband en tampons en daar zit behalve de maat geen verschil in.

Waarom zou het voor een kind van 13 niet vlot gaan? Er zijn meerdere jonge kinderen die cups gebruiken.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 13:03

Waarom lees ik dit soort topics toch als ik aan het eten ben :')