Oog make-up reiniger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: Oog make-up reiniger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:25

@MyWishMax, die makeup erasers zijn ideaal! Ik heb er zelf ook een paar en gebruik ze best veel. Ze werken ook zonder reiniger prima. Ik gebruik altijd eerst een goede reiniger in combinatie met de Philips Visapure en daarna reinig ik nogmaals om te zorgen dat écht alle troep verwijderd is.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:26

MyWishMax schreef:
Ja tazzey, was niet helemaal duidelijk doordat jullie sneller waren. Sorry :D

Ik ben trouwens sowieso geen fan van producten die horen te reinigen die je niet van gezicht afhaalt. Dan laat je een hoop zooi op gezicht zitten, het verspreid vooral het vuil en de make up, maar haalt niet alles eraf.
Zelfs een micelair water laat nog restanten achter, die je misschien niet ziet, maar zijn er wel. Als ik dat eens gebruik, was ik daarna gezicht alsnog.

Hier helpen de wasbare make up doeken ook goed. Die werken met alleen warm water al, maar ik gebruik ze icm die olie of balm en daarna facewash. Merk echt verschil met een washandje oid. Ook omdat ze zachter zijn, dus vriendelijker voor de gevoelige huid rond denogen.

Ik ben sowieso van de "double cleanse" :Y)
Voor ik onder de douche ga haal ik eventuele make up of SPF er af met de clinique.
Dan onder de douche en was ik mijn gezicht nog een keer met Paula's Choice foaming cleanser.
Ik hou van grondige, maar zachte reiniging :+

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:29

Ik gebruik miscellair water. Daar gaat alles zo makkelijk mee af, echt fijn. Na het mis. water spoel ik met gewoon water.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:33

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:36

c_alsemgeest schreef:
Voor ik onder de douche ga haal ik eventuele make up of SPF er af met de clinique.
Dan onder de douche en was ik mijn gezicht nog een keer met Paula's Choice foaming cleanser.

Dit doe ik ook ja. Make-up eraf halen met de oranje micellaire reiniger van Garnier en daarna nog Facewash van Image.
Dit werkt voor mij het beste. Heb ook een gemengde huid, draag regelmatig lenzen en heb gevoelige huid bij mijn ogen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:55

Ik gebruik graag de reinigingslotion van Dermaviduals. Heel zacht.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 11:14

Voor mij voldoet de waterproof oogmake remover van Nivea prima.

Ik heb iets tegen waterige removers, ik kan daar slecht mee omgaan, het komt sneller in mijn ogen. Daarom liever iets melkachtigs, dan heb ik dat probleem niet.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 12:28

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 12:32

Ik had jaren deze; https://www.thebodyshop.com/nl-nl/gezic ... /p/p000936
Niet duur en deed er lang mee.

Heb hele gevoelige ogen en huid, maar van deze nooit last. Maar geen bodyshop in de buurt en bestellen vind ik soms gedoe, dus een andere meegenomen van Kruidvat. Die toen gelijk weggegeven.

Nu toch weer eentje van Kruidvat https://www.kruidvat.nl/kruidvat-cleans ... /p/1096376
Geen last van, maar vind hem ook niet super schoonmaken.

Op olie basis vind ik echt vreselijk. Het maakt goed schoon, maar kan daarna niet meer uit mn ogen kijken.

Ik wil eigenlijk ook iets wat niet op dieren is getest etc en zoek wel weer een alternatief. Hoorde laatst dat van Hema ook goed zou zijn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 12:35

gaucho schreef:
Hier goede ervaringen met de 2 fasen oogmake up remover van biodermal. Verwijderd goed en ik krijg geen last van prikkende ogen. Veel van de 'sensitive' varianten verwijderen waterproof make up minder goed waardoor ik enorm moet poetsen en alsnog last van irritatie krijg.

Hier idem. Als ik m’n wimpers heb gereinigd was ik altijd mijn gezicht daarna met warm water alvorens er een Nachtcrème op gaat. Er blijft dus ook geen reiniger achter rond de ogen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-22 12:47

Liefste idd eentje die ik bij Kruidvat kan halen.
Of Hema eventueel.
Ik reinig erna nog wel met de werfzeep maar die durf ik niet heel goed rondom de ogen te gebruiken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 12:51

Ik gebruik micellair water van Garnier. Een doorzichtige fles met roze dop. Volgens mij heet hij iets van Skinactive? Is altijd wel ergens in de aanbieding!
Hiernaast doe ik nog een tonic en een cremepje op maar niets bijzonders. Heb een tijd echt enorm dure producten gebruikt die me zijn aangeraden door proffesionals maar enige verschil wat ik merkte was in de portemonnee. Die tonic en creme kijk ik ook gewoon wat in de aanbieding is op dat moment. Die micellair water heb ik wel altijd dezelfde van. :j Ik gebruik het voor mijn mascara (niet waterproof) weg te halen en mijn gezicht te reinigen. Werkt prima maar mijn ervaring is echt dat je producten moet gaan uitproberen om te kijken welke bij jouw huid past.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 12:55

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-22 12:56

Is dat fijn, Micellar water?
Lijkt me op zich ook best oké.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 13:01

Hema is wel de moeite waard om te proberen geloof ik.

Van Bodyshop kan je bestellen, dus geen winkel dichtbij nodig in principe.

Het hangt ook van je mascara af wat makkelijk schoon wordt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 13:07

Ik vind micellair water echt een fris gevoel geven, het plakt ook totaal niet...en het doet gewoon wat het moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 13:08

Inderdaad dat frisse gevoel vind ik ook fijn. Andere reinigers vind ik teveel 'op' mijn huid liggen als je begrijpt wat ik bedoel.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 13:14

Ik gebruik alleen waterproof mascara en een oogpotlood als make-up en om dat eraf te krijgen gebruik ik van Kruidvat eigen merk de Eye cleansing 2-phase waterproof make-up reiniger. Die is niet vet, prikt niet in de ogen en haalt alle oogmake-up er makkelijk af.
De Lidl heeft ook zo'n zelfde variant, die pak ik ook wel eens mee.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 13:47

Ook micelair water moet je eigenlijk daarna er nog afwassen, omdat het niet alles van de huid verwijderd. Is goed als 1e stap, maar niet als enige.

afkepieteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 14:29

Ik kan ook niet tegen reinigingsmiddelen, maar met deze doekjes haal ik mijn mascara en waterproof eyeliner er zo af. Gewoon even nat maken en een paar keer er over heen, en schoon!
Daarna gewoon in de was dus ook goed voor het milieu!
https://www.jemako.com/nl/shop/8003-148 ... eid_refill

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 15:25

c_alsemgeest schreef:
MyWishMax schreef:
Ja tazzey, was niet helemaal duidelijk doordat jullie sneller waren. Sorry :D

Ik ben trouwens sowieso geen fan van producten die horen te reinigen die je niet van gezicht afhaalt. Dan laat je een hoop zooi op gezicht zitten, het verspreid vooral het vuil en de make up, maar haalt niet alles eraf.
Zelfs een micelair water laat nog restanten achter, die je misschien niet ziet, maar zijn er wel. Als ik dat eens gebruik, was ik daarna gezicht alsnog.

Hier helpen de wasbare make up doeken ook goed. Die werken met alleen warm water al, maar ik gebruik ze icm die olie of balm en daarna facewash. Merk echt verschil met een washandje oid. Ook omdat ze zachter zijn, dus vriendelijker voor de gevoelige huid rond denogen.

Is de foaming Cleaner echt zat voor de huid ? Mijn huid trekt zo snel en zoek een goede reiniger erbij .

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 15:27

Ik gebruik cerave,dat is budgettechnisch leuker O:) Mijn huis trok idd ook, maar dat was omdat ik te heftige cleansers gebruikte. Nu nooit meer.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 15:40

Ik lees even mee, want degene die ik gebruik is niet ideaal. Daarmee moet ik meerdere keren schoonmaken en dan nog is niet alles weg, plus dat het enorm last geeft als het per ongeluk in je oog komt. Het gaat om de waterproof versie van Nivea. Hopelijk komt er een betere optie langs!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 15:46

Ik kan je niet helpen aan een goede cleanser, maar wel aan een mascara waarbij je dit probleem niet meer hebt. Ik heb ook super gevoelige huid en ogen, deze mascara trek je het eraf als een soort hoesjes. Daardoor krijg je geen waas, de Clinique high impact curling mascara (grijs flacon met gebogen borsteltje)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 15:47

ashley1 schreef:
Ik gebruik alleen waterproof mascara en een oogpotlood als make-up en om dat eraf te krijgen gebruik ik van Kruidvat eigen merk de Eye cleansing 2-phase waterproof make-up reiniger. Die is niet vet, prikt niet in de ogen en haalt alle oogmake-up er makkelijk af.
De Lidl heeft ook zo'n zelfde variant, die pak ik ook wel eens mee.

Die van Kruidvat heb ik gehad en na paar keer gebruik, weggegeven. Ik had er wel echt last van helaas.