Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dilan93 schreef:Maar er zit een verschil in een hekel aan opstaan hebben en gewoon echt de energie missen.
Al merk je dat laatste natuurlijk ook gedurende de dag. En dat is ook hetgeen waaraan ik merk dat het niet tussen mijn oren zit.
Trouwens, caffeïnegebruik kan er ook voor zorgen dat je je moe voelt. De precieze uitleg weet ik niet. Maar merk bij mezelf dat ik echt flink vermoeid kan raken als ik gemiddeld genomen veel koffie drink. Wat dus ook er voor zorgt dat ik al moe ben voor de dag überhaupt begonnen is.
Jodym schreef:Bedankt allemaal! Fijn om te lezen dat ik niet de enigste ben![]()
Een wake-up ligt heb ik inderdaad. Dat scheelt in de winter al een heel stuk.
Ik ga 23.00u naar bed.
Jodym schreef:Bedankt allemaal! Fijn om te lezen dat ik niet de enigste ben![]()
Een wake-up ligt heb ik inderdaad. Dat scheelt in de winter al een heel stuk.
Ik ga 23.00u naar bed.
Amado7 schreef:Ik zou als het mogelijk is eens twee weken lang om 22.00 naar bed gaan. Wellicht scheelt dit wat. Ik ben na 7 uur slaap ook nog zeker niet uitgerust en heb eigenlijk wel 8 uur slaap nodig. Niet iedereen heeft genoeg aan 7 uurtjes helaas!
Daarnaast, ben je op de dag ook moe met weinig energie? Of is het puur even opstarten?
Cayenne schreef:Wanneer je wakker bent meteen uit je bed komen?
Gewoon wat strenger voor jezelf zijn? Ik zie het probleem niet?
poes schreef:Ik denk dat Cayenne wel meer dan genoeg haar peren ziet met slapen en daarom zo reageerde
Sizzle schreef:Ik moest trouwens gisteren 4:45 opstaan om een trein te kunnen halen. Dan voel ik me ook heel de dag alsof ik een kater heb terwijl ik toch echt gewoon normaal gesproken fit ben.
Omgekeerd zat ik vorige week tot middenacht nog te werken en dat maakt me niet uit.
Mijn man is wel echt een ochtendmens, die staat vrolijk om 5:30 op en is dan ook gelijk echt wakker.
Sizzle schreef:Ik vind het altijd zo oneerlijk dat mijn man maar 6 uur slaap nodig heeft om goed te functioneren.
Bij mij is het 8-9 uur.
Ik ga dus om 22:00 naar bed en dan gaat de wekker om 6:45 (moet om 7:00 op) terwijl hij dan om na 23:00 naar bed gaat en om 5:30 eruit springt na nog geen kwartseconde na de wekker
Iedereen zei vroeget altijd dat dit beter wordt na je 40e ——>![]()
Nu hoop ik maar op een overgang wonder.
Cayenne, ik heb jouw slaapprobleem posts vaak wel gelezen in andere topics, wat een hel lijkt me dat. Heel akelig.