Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bismarck

Re: Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 04:28

Drie keer geprikt en alle 3 tijdens mijn zwangerschap. Geen klachten gehad en ook geen COVID gehad terwijl ik in het onderwijs werk. Daarnaast bevallen van een gezond kind. Ik heb dus ook geen spijt.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 05:57

Ik heb in maart 2020 corona gehad (omdat ik een idioot ben, ben ik midden in een pandemie met de trein naar Parijs geweest en met corona teruggekomen). Veel klachten van gehad, vooral nog heel lang moe en weinig lucht.
Na de eerste vaccinatie beterde dat enorm, na de tweede was ik terug mezelf, en de booster gehad, en ook geen klachten. Ook geen COVID meer gehad :D

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 06:00

Ik heb geen spijt, maar ik als ik de klok zou terug draaien weet ik niet of ik het weer zou doen.

Moet ook wel zeggen de enige reden dat ik gevaccineerd ben is omdat het anders heel moeilijk zou zijn voor werk en het zien van familie (ik woon in NZ en zonder vaccinatie kon/kun je toch moeilijk vliegen).

Ik heb 2 vaccinaties gehad maar een booster weiger ik. Ik ben al niet echt overtuigd van het effect van de eerste twee, dus een booster komt er zeker niet in. Dat vind ik echt bizar dat we ons moeten laten inspuiten met iets wat schijnbaar maar 3 maanden werkt.

Ook het hele vaccinatie vs. ongevaccineerd gaf mij echt een vieze smaak in de mond en vooral het hele vaccinatie bewijs omdat je anders nergens in mocht. Ik vind nog steeds dat niemand dat eigenlijk aan gaat.

Werkt het? Vast wel. Maar ik geloof niet dat het zo'n redmiddel is als vele overheden hebben gedaan alsof het was.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 06:07

senna21 schreef:
Ik ben gevaccineerd, inclusief booster.
Geen corona gehad en geen klachten door de vaccinatie.

Hier hetzelfde. Ik heb me puur laten vaccineren voor het gevoel van mijn eigen veiligheid, omdat ik in een risicogroep zit. Verder heb ik me echt niet druk kunnen maken over de lockdowns en maatregelen op persoonlijk vlak. Veel uitgaan deed ik toch al niet :)) Ik ben vooral blij voor iedereen die er wel last van heeft gehad, dat alles weer langzaamaan normaal begint te worden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 06:13

Ik heb in maart 2020 (vermoedelijk) corona gehad.
Vermoedelijk, want mijn partner en ik waren niet ziek genoeg om ons bij een ziekenhuis te melden en getest te worden, bij de GGD testen kon in de beginperiode helemaal nog niet.

Kwa ziektebeeld en symptomen klopt het allemaal wel. Heb mijn longen uit mijn lijf gehoest en 2 weken in bed en op de bank doorgebracht, terwijl ik normaal gezien echt een super actief persoon ben.

Mijn partner heeft meer dan een jaar nodig gehad om ervan te herstellen, bij mij ging het veel vlotter, al ben ik wel maanden lang veel gevoeliger gebleven voor spierpijn na het sporten en heeft het echt wel een tijd geduurd voor de vermoeidheid weg was.

Ik heb vorig jaar 3 prikken gehad en van de eerste heb ik een paar uur koppijn gehad, van de 2e en de 3e merk ik helemaal niks.
Blij dat ik ze gehad heb.

Na mijn eerste ziektegeval nooit meer covid gehad, ondanks soms achteraf toch in contact geweest te zijn met positief geteste mensen.

Of dat dankzij de eerder doorgemaakte infectie komt, door de vaccinaties of door de combinatie? Geen idee.
Hoef ik ook niet te weten verder.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 06:19

Cubone schreef:
Celine_Famke schreef:
Ik ben gevaccineerd, beide prikken + booster. Nergens last van gehad, geen klachten, ook geen enkele keer Corona gehad. Dus zeker geen spijt van hoor :)

Edit: Vraag mij overigens af waarom mensen spijt zouden hebben dan?

Wat ik veel hoor is problemen met spieren. Rugpijnen, pijn in de benen, knieën, armen etc. (Mensen die heel Covid door hebben gewerkt en lichamelijke banen hebben en dus niet weken stil hebben gezeten en daardoor logisch spierpijn hebben).

Ook zijn er bij mij 3 man op kantoor (in de 50) overleden sinds de vaccinatiecampagne tot nu. Nu zitten we wel met ~500 op locatie, maar vind het persoonlijk wel een opmerkelijke hoeveelheid “jonge” mannen. Dat kan toeval zijn natuurlijk! Maar opvallend is het wel.

Weet je zeker dat dit met de vaccinatie te maken heeft? Heb je daar bewijs voor, dat zou ik heel interessant vinden.

Dat het wel Corona gerelateerd is, is heel aannemelijk. Zoveel mensen die niet naar de huisarts zijn geweest/hebben kunnen gaan. Diagnoses zijn later gesteld of compleet gemist. Uitgestelde zorg, mensen komen een stuk zieker in het ziekenhuis. Sommigen zijn overleden op de wachtlijst.
Bijvoorbeeld bij cardiologen kwamen 50-70% minder patiënten.
Oncologie had 14% minder verwijzingen, dat zijn ongeveer 65.000 patiënten minder.

Hier na vaccinatie een dag niet fit en wat spierpijn in de prik arm.
Maar nog altijd blij wel gevaccineerd te zijn.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 06:32

Beiden spuiten + booster had en geen spijt maar denk wel Wat als we hem niet hadden gehad. Hoe ging het dan nu met de corona. Zou het zonder vaccinatie ook zo gaan lopen nog zouden we nu nog in de lockown enzo zitten.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 06:42

Nope geen spijt gehad. Ik heb het namelijk gedaan om naaste die in de risico groep stonden te beschermen, of het risico te verminderen om er erg ziek van te worden.

Ik heb er 3 gehad (2x pfizer en 1x moderna), maar nog 1 nee ik vind het goed zo. Want ik heb me vraagtekens om binnen het jaar zoveel te prikken te krijgen goed voor je is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 06:48

Ik heb er 3 gehad en voel er niks bij :=
Geen spijt, geen blijdschap, geen trots oid :') heb ze gewoon omdat het nodig was.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 06:50

Ik heb 3x Pfizer gehad. De booster alleen, zodat ik het huis uitkon als mijn vriend besmet zou raken.
Uiteindelijk twee weken na booster toch Corons opgelopen begin februari van dit jaar. Amper klachten gehad, komt het door de vaccinaties? Geen idee, maar ik heb ze bewust genomen, dus geen spijt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 06:53

Eergisteren spuit 5 erin gehad, en functioneer nog steeds

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 06:53

Ik heb Janssen gehad en daarna 2x booster met Pfizer. Als ik nog een booster kan halen, dan haal ik die. Ik loop een dag of wat met een beurse arm en spierpijn rond en dat is het dan.

Ik hoor behoorlijk wat meer mensen die langdurige klachten houden na Corona dan ook maar iemand in mijn kennissenkring die lange/echte klachten heeft na de vaccinatie. Zover ik weet heb ik geen Corona gehad en dat hou ik graag zo.

Geen spijt.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 06:56

Ik heb vrij laat mijn vaccinaties genomen, vorig jaar oktober. Puur omdat ik met oudjes begon te werken. Booster heb ik niet genomen, vond ik veelste snel op elkaar.

Afgelopen maart voor derde keer corona opgelopen, maar ben uiteindelijk toch zieker geweest dan 2e keer corona. Eerste paar dagen ging het wel, maar daarna enorm veel last gehad van benauwdheid. En nog steeds merk ik het.

Ik neem dus ook geen booster meer.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:02

Ik ben ook 3x geprikt en alle keren tijdens mijn zwangerschap. Na de prikjes had ik nauwelijks last van bijwerkingen; ik had alleen last van een zere arm, maar dat had ik ook na de 22-wekenprik. Later heb ik ook geen andere klachten gekregen. Ik ben bevallen van een kerngezonde zoon. Tijdens mijn zwangerschap heb ik geen Corona gehad, terwijl ik in het onderwijs werk en dus een aardig groot risico loop om besmet te raken. Eind maart dit jaar zijn we toch besmet geraakt met het virus, maar verder dan een fikse verkoudheid kwam het niet. Zoonlief was twee dagen flink ziek en was daarna nog wat verkouden.

Ik heb zeker geen spijt dat ik mij heb laten vaccineren. Mijn vader werd eind 2020 ernstig ziek en moest in 2021 meerdere operaties en behandelingen ondergaan om beter te worden. Hem had ik absoluut niet willen besmetten, want ik vrees dat hij dat misschien niet had overleefd. Bovendien was ik zwanger en ik wilde niet het risico lopen om als zwangere op de IC te belanden.
Laatst bijgewerkt door Adamootje op 13-04-22 07:18, in het totaal 1 keer bewerkt

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:04

3x pfizer hier. Zeker geen spijt.
Afgelopen februari Corona gehad. Erg blij dat ik gevaccineerd was want was er aardig ziek van. Normaal met griep al last van mn hart, denk zelf dat ik zonder vaccinatie naar het ziekenhuis had gemoeten.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:08

Alle vaccinaties gehad, net als iedereen in mijn familie en vriendenkring. Niemand met spijt of nadelige gevolgen. Wel twee collega's met spijt dat ze zich niet hebben laten vaccineren; allebei door Corona en risicogroep, op de IC gelegen en nu een jaar later nog niet aan het werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:08

Ik heb geen spijt, maar als ik had geweten wat ik nu weet had ik de booster niet genomen. Deze hebben wij pas eind januari gehad en was zeker nodig voor de corona pas. Maar begin maart is alles los gelaten en is de corona pas niet meer nodig. Dat laatste vaccin voelt dus nogal nutteloos.

Verder is dit het eerste vaccin ooit waarbij ik bij prik 2 en 3 een dag ziek van ben geweest. Voor de rest geen klachten. Enkel spijtig dat ik niet magnetisch ben. Leek mij nogal handig om mijn sleutels nooit meer te vergeten.

Even verduidelijken: Ik vond en vind de booster in mijn geval nutteloos omdat ik 2 weken daarvoor corona had. In mijn ogen was dit efficiënter en beter dan een booster.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-04-22 07:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:13

Ik heb er ook 3 gehad. Ik ben zorgmedewerker dus ben met de eerste ronde Astra Zeneca mee gegaan. Twee keer hartstikke beroerd.
Ik heb ook de booster gehaald, Pfizer, opnieuw heel erg beroerd. :+

Ik heb ze vanuit overtuiging gehaald en ook vooral voor mijn werk en mensen om mij heen. Ik wilde niet dat iemand risico zou lopen door mij. Ik zou het dus terug in de tijd zonder twijfel opnieuw doen.

Ik heb geen enkele keer corona gehad, dat bekend is iig. Collega's die dezelfde vaccinaties & periode hadden kregen corona en werden er ook nog eens goed ziek van.

Dus ik heb voor mezelf mijn eigen grens na de booster getrokken. Het is geen garantie voor jezelf of je omgeving en ik ben 3x zo ziek geworden van het vaccin dat ik me ernstig afvraag of dat me een 4e keer waard is.

Maar: nee geen spijt en geen nadelige gevolgen.
Laatst bijgewerkt door Leo op 13-04-22 07:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:15

Ik heb 3 prikken gehad en daar merk ik niks van. Vind de booster ook niet nutteloos, omdat de coronapas eraf is. Dat ding heb ik niet gezet voor een qr code, maar om zo optimaal als mogelijk beschermd te zijn. Zet zonder twijfel zo weer een prik erin als dat aangeboden gaat worden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:19

Ik heb alle vaccinaties gehad, en zeker geen spijt, ik zou niet weten waarom iemand spijt zou hebben. Ik heb eerder corona gehad, flink ziek van geweest.
Bij de booster kreeg ik die nacht wat van dezelfde klachten, maar de ochtend erna was het over. Had ik een tweede keer corona gehad dan was ik er vast en zeker veel zieker van geweest.
Ik ken niemand die spijt had.
Wel omgekeerd. Ik ken meerdere mensen die niet gevaccineerd wilden worden en overleden zijn. Die hebben vast spijt, of waren te gehersenspoeld om te beseffen dat een vaccinatie hen had kunnen redden.

Ik vraag me dan ook juist het tegenovergestelde af; hoe kijken de anti-vaxxers nu tegen de vaccinatie aan, nu blijkt dat mensen niet dood neervallen na een vaccinatie, dat er geen chips in zitten, dat alle maatregelen vervallen zijn en het geen groot complot van de overheid blijkt.
Zijn er mensen die dat echt durven toegeven dat ze zich vergist hebben, en misschien zelfs ervan geleerd hebben dat je niet blindelings informatie van internet moet vertrouwen? En misschien wel spijt hebben dat ze deze verkeerde informatie gedeeld hebben en daardoor wellicht doden op hun geweten?

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:22

Interessant. Ik ben wel benieuwd om welke redenen mensen spijt zouden hebben van de vaccinaties, wanneer ze die wel hebben laten zetten.

Ik ben zelf 2 keer geprikt. Dus 1 vaccinatie en geen booster.

Ik heb begin dit jaar geen booster meer gehaald omdat ik dacht dat het niet nodig zou zijn, ik had er geen zin in, dat soort redenen. Begin maart kreeg ik toch nog covid en ik ben heel blij dat die symptomen niet langer dan een maand geduurd hebben. Achteraf heb ik er dus spijt van dat ik geen booster meer heb gehaald :+

Als er weer een nieuwe vaccinatie ronde zou komen in het najaar bijvoorbeeld, zou ik me ook weer laten prikken. Ik was zelf in het begin wel een beetje sceptisch over vaccineren, maar gezien mijn vader al 2 hele vaccinatieboekjes vol had staan, dacht ik dat deze ook wel goed moest komen.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:26

3x Pfizer, en zeker geen spijt! 2 vaccinaties tijdens mijn zwangerschap gehad en geen klachten. En ook ons zoontje is gezond geboren :D Vorige week wel Corona gekregen, maar een flinke verkoudheid en verder geen klachten.

eilleen333 schreef:
Ik ben zelf niet gevaccineerd, mijn moeder wel. Die heeft de eerste twee prikken gehad. Twee maanden later een hartinfarct. Toeval? Of bijwerking? We zullen het nooit weten. Maar ik heb wel zo mijn twijfels. Zij heeft wel spijt van de vacccinatie.

Inmiddels hebben mijn moeder en ik beide Corona gehad. Een flinke griep, meer was het niet.

Ik vind dit een hele bijzondere conclusie. Zo kan je uiteindelijk alles wel buigen dat het “relatie heeft met de vaccinatie”. Waarom heeft ze spijt ban haar vaccinatie?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:26

Hier 2 vaccinaties en de booster gehad. Absoluut geen spijt van, want het was voor zowel mijn vader een enorm risico, maar voor mezelf ook. Helemaal geen nadelige effecten gehad en zou niet weten waarom ik spijt zou moeten hebben.

Van alle drie wel een week beroerd geweest, maar dat krijg ik van elke vaccinatie.

Geen corona gehad.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:28

2x Pfizer gehad en daarna Corona dus de booster niet meer gehaald, mocht toen ook nog niet. Geen spijt, geen schade, geen wappie verschijnselen.
Heb enkel mijn ding gedaan om verspreiding richting zwakkeren te voorkomen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:40

3x gevaccineerd, alleen de 1e keer twee dagen niet helemaal fit. Andere twee niets van gemerkt. Eind februari corona gehad, niet doodziek van geweest maar toch wel twee weken echt niet fit.
Ik ken niemand die spijt heeft van de vaccinaties.

Maar van de wappen hoor ik dat we pas tegen 2030 problemen gaan krijgen omdat we gevaccineerd zijn, want dan vindt de great reset plaats. :+