Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
magda_90 schreef:Welke goede losse SPF raden jullie aan?
Tazzey schreef:Volledig dierproefvrij gaat je niet lukken, de ingrediënten zijn vaak toch getest.
…
Taucha schreef:Tazzey schreef:Volledig dierproefvrij gaat je niet lukken, de ingrediënten zijn vaak toch getest.
…
Dit is onzin. Zowel gehele cosmetica producten als losse ingrediënten voor cosmetica mogen niet getest worden middels dierproeven. Waarbij cosmetica alles betreft wat niet medicinaal op het lichaam aangebracht behoort te worden.
Dat zorgt er dus wel voor dat van nieuwe producten niet bekend is hoe de levende huid hier op reageert. Dan kun je wsl al verder redeneren; ja er is troep op de markt die nare reacties zou kunnen veroorzaken.
Hetgeen waarbij ik, met mijn gevoelige huid, geen enkele reactie op heb zijn de producten van Zarqa. Overigens wordt ook aangeraden om je gezicht beter met lotion te reinigen en zeep te vermijden.
TICKELS schreef:magda_90 schreef:Welke goede losse SPF raden jullie aan?
Ik heb huidkanker en zo ongeveer alles getest, mij bevalt Eucerin het allerbeste!
996981 schreef:Hoe is jullie routine als je foundation gebruikt? Ik heb een dagcrème en foundation met spf 15. Waar zou je dan zonnebrand crème gebruiken? Tussen je dag crème en foundation? Of als laatste stap?
Edit: de foundation heeft spf 30 zie ik net
MyWishMax schreef:996981 schreef:Hoe is jullie routine als je foundation gebruikt? Ik heb een dagcrème en foundation met spf 15. Waar zou je dan zonnebrand crème gebruiken? Tussen je dag crème en foundation? Of als laatste stap?
Edit: de foundation heeft spf 30 zie ik net
Ertussen inderdaad. Die van de foundation is leuk als extra, maar gebruik je ook niet genoeg van voor de juiste bescherming, maar als extra is het leuk.
Ik doe gezicht wassen, dagcrème en dan spf op, ga een kwartier oid wat anders doen en dan de make up.