Fijne dagcreme lente / zomer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: Fijne dagcreme lente / zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 13:15

Een losse spf is ook nu echt noodzakelijk hoor, de zon hoeft niet volop te schijnen om schadelijk te zijn. Een crème met ingebouwde spf is niet voldoende, ook niet in de lente. Je brengt het product in de ochtend aan en de rest van de dag doe je er niets meer mee, een spf moet vaker aangebracht worden. Ik breng in de ochtend mijn dagcrème aan en als ik naar buiten ga een losse spf en als ik heel lang buiten ben dan breng ik hem opnieuw aan.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 13:18

Dat is de fout die iedereen maakt.
De zon schijnt altijd. Ook in de winter.
Als je het jezelf aanleert gewoon elke dag te smeren zit het zo in je routine.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 13:18

Welke goede losse SPF raden jullie aan?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 13:24

Mijne heb ik eerder al gepost met linkje.
Verder heb ik ook die van Jetske Ultee gebruikt en van Eucerin de matterende.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 14:11

magda_90 schreef:

Ik vind de Lancaster Satin Dry Oil met spf 30 heel erg prettig. Daar doet mijn huid het goed op en hij beschermd ook voldoende. Ik heb altijd een flesje buiten op tafel staan en in de tas.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-22 16:44

Zelf kan ik heel veel geparfumeerde en wat “rijkere/ luxe” merken niet verdragen.
Dan krijg ik uitslag, schilfers of jeuk

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:49

Kijk eens naar the ordinary
Idee erachter is dat je zelf he ideale skincare bij elkaar mengt. Ik gebruik bijvoorbeeld vitamine c en retinol voor mijn huid.
Product is Vegan.

Bij de douglas kunnen ze eventueel helpen met welke flesjes bij jou passen

https://mooigids.nl/beauty/hoe-gebruik- ... -skincare/

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 17:10

Tazzey schreef:
Volledig dierproefvrij gaat je niet lukken, de ingrediënten zijn vaak toch getest.

Dit is onzin. Zowel gehele cosmetica producten als losse ingrediënten voor cosmetica mogen niet getest worden middels dierproeven. Waarbij cosmetica alles betreft wat niet medicinaal op het lichaam aangebracht behoort te worden.

Dat zorgt er dus wel voor dat van nieuwe producten niet bekend is hoe de levende huid hier op reageert. Dan kun je wsl al verder redeneren; ja er is troep op de markt die nare reacties zou kunnen veroorzaken.

Hetgeen waarbij ik, met mijn gevoelige huid, geen enkele reactie op heb zijn de producten van Zarqa. Overigens wordt ook aangeraden om je gezicht beter met lotion te reinigen en zeep te vermijden.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-22 17:33

Met natuurlijke werfzeep is niks mis. Ik verdraag t prima en heb een perfecte huid, werd van de week meisje genoemd terwijl ik 40 ben dus ik geloof dat ik mazzel heb.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 17:59

Eigen merk dagcreme van de Etos voor de gevoelige huid. Dierproefvrij, weinig slechte dingen er in, spf 30, niet vettig en heel betaalbaar.

Hoodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 18:12

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 18:41

magda_90 schreef:

Ik heb huidkanker en zo ongeveer alles getest, mij bevalt Eucerin het allerbeste!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 18:43

Taucha schreef:
Tazzey schreef:
Volledig dierproefvrij gaat je niet lukken, de ingrediënten zijn vaak toch getest.

Dit is onzin. Zowel gehele cosmetica producten als losse ingrediënten voor cosmetica mogen niet getest worden middels dierproeven. Waarbij cosmetica alles betreft wat niet medicinaal op het lichaam aangebracht behoort te worden.

Dat zorgt er dus wel voor dat van nieuwe producten niet bekend is hoe de levende huid hier op reageert. Dan kun je wsl al verder redeneren; ja er is troep op de markt die nare reacties zou kunnen veroorzaken.

Hetgeen waarbij ik, met mijn gevoelige huid, geen enkele reactie op heb zijn de producten van Zarqa. Overigens wordt ook aangeraden om je gezicht beter met lotion te reinigen en zeep te vermijden.

Dat is zeker geen onzin. De ingrediënten zijn zeer waarschijnlijk allemaal ooit eens getest. Daar kun je ook voldoende over terug vinden als je een beetje zoekt. Het eind product mag inderdaad niet getest worden maar de ingrediënten afzonderlijk zijn dat ooit in een ver verleden zeer waarschijnlijk wel.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 19:01

TICKELS schreef:
magda_90 schreef:

Ik heb huidkanker en zo ongeveer alles getest, mij bevalt Eucerin het allerbeste!

Dan ga ik die ook proberen. Ziekenhuis kon mij niet echt wat aanbevelen en ben al jaren aan het proberen. Iets wat echt goed beschermd, want huidkankerrisico en sowieso gezondheid van huid, maar ook niet zorgt voor irritatie of puistjes. En me er niet uit laat zien alsof ik in de olie gerold heb :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 19:04

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 19:43

Ik hou niet van allemaal geurtjes in de crème en gebruik nu de crème van dermalogica. Hele fijne crème en dan ook nog factor 50

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 19:46

Parfum zou je ook niet in je producten moeten willen hebben.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 20:50

Ik heb ‘gewoon’ een dagcreme van nivea…die met Q10 geloof ik en die heeft SPF 30, dat is prima voor Hollandse lentes en zomers. Nu op vakantie op de caribbean smeer ik daar idd nog een losse factor 50 overheen. Verder bij heel zonnig weer een hoedje op…

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:02

Volgens dermatologen is dat niet prima voor Nederlandse lentes en zomers.
Je smeert nl nooit genoeg crème op je gezicht om die bescherming te krijgen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:06

SPF smeer je niet enkel om te voorkomen dat je verbrand. Teveel zonlicht zonder bescherming zorgt ook voor pigmentvlekken, rimpels en huidkanker. Daarom is het ook belangrijk om je dagelijks in te smeren.

TS, er zijn heeeeel veel SPF’s te krijgen en wat fijn is verschilt per persoon. Ik zag iemand anders al Koreaanse SPF’s adviseren en daar ben ik ook fan van. Werken goed en zijn niet duur.
Ook lees ik veel goeds over de SPF voor gezicht van Etos: https://www.etos.nl/producten/etos-sens ... 45336.html

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:15

Hoe is jullie routine als je foundation gebruikt? Ik heb een dagcrème en foundation met spf 15. Waar zou je dan zonnebrand crème gebruiken? Tussen je dag crème en foundation? Of als laatste stap?

Edit: de foundation heeft spf 30 zie ik net
Laatst bijgewerkt door 996981 op 08-04-22 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:16

Needje schreef:
Volgens dermatologen is dat niet prima voor Nederlandse lentes en zomers.
Je smeert nl nooit genoeg crème op je gezicht om die bescherming te krijgen.

Mensen willen er gewoon niet naar luisteren.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:18

Ik heb ook een gevoelige huid (eczeem, erg droog) en gebruik Eucerin of La Roche Posay met SPF. Soms pak ik die van m'n vriend van Simple en daar reageert m'n huid ook niet op. Ik ga het liefst voor 20+ SPF, 15 zet geen zoden aan de dijk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:18

996981 schreef:
Hoe is jullie routine als je foundation gebruikt? Ik heb een dagcrème en foundation met spf 15. Waar zou je dan zonnebrand crème gebruiken? Tussen je dag crème en foundation? Of als laatste stap?

Ertussen inderdaad. Die van de foundation is leuk als extra, maar gebruik je ook niet genoeg van voor de juiste bescherming, maar als extra is het leuk.

Ik doe gezicht wassen, dagcrème en dan spf op, ga een kwartier oid wat anders doen en dan de make up.

Edit: en ik heb een spray met apf 50 voor over de make up heen overdag. :=

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:20

MyWishMax schreef:
996981 schreef:

Ertussen inderdaad. Die van de foundation is leuk als extra, maar gebruik je ook niet genoeg van voor de juiste bescherming, maar als extra is het leuk.

Ik doe gezicht wassen, dagcrème en dan spf op, ga een kwartier oid wat anders doen en dan de make up.

Dankjewel! Die kwartier tijd wordt een uitdaging… ik sta om 05:50 op en heb dan net genoeg tijd om mijn ochtendroutine te volbrengen en op tijd op het werk te zijn }:0 dat wordt even schuiven