Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Apple schreef:Hier ookDe laatste keer dat ik echt ziek was griep, koorts etc. wat met de jaarwisseling 1999-2000 (vandaar dat ik het nog weet
) .
Amado7 schreef:Wat is exact griep? Wat wordt daaronder verstaan?Hier ook nooit griep. En heb denk al zo'n 10 jaar niet overgegeven en dat was toen ook 1 keer en daarvoor ook al 10 jaar niet. Gelukkig maar, want ik vind overgeven verschrikkelijk.
Het schijnt wel samen te hangen met je stresslevel. Al klopt dat hier niet want mijn leven staat onder stress en ben nog steeds nooit ziek. Maar in theorie schijnt het wel echt invloed te hebben op elkaar. Logisch ook, stress is minder immuniteit/minder weerstand.
Ik heb een hele enkele keer wel 40 graden koorts maar dan doe je rustig aan en gaat het een dag later ook wel weer beter. Maar ook dat komt zelden voor.
Verkouden wel hoor, dat komt nog weleens voor. Voel me dan wel wat ziek maar ga toch vaak ook wel gewoon door. Zolang ik maar een beetje mijn ding blijf doen lukt het nog wel.
Kaatje_S schreef:Amado7 schreef:Wat is exact griep? Wat wordt daaronder verstaan?Hier ook nooit griep. En heb denk al zo'n 10 jaar niet overgegeven en dat was toen ook 1 keer en daarvoor ook al 10 jaar niet. Gelukkig maar, want ik vind overgeven verschrikkelijk.
Het schijnt wel samen te hangen met je stresslevel. Al klopt dat hier niet want mijn leven staat onder stress en ben nog steeds nooit ziek. Maar in theorie schijnt het wel echt invloed te hebben op elkaar. Logisch ook, stress is minder immuniteit/minder weerstand.
Ik heb een hele enkele keer wel 40 graden koorts maar dan doe je rustig aan en gaat het een dag later ook wel weer beter. Maar ook dat komt zelden voor.
Verkouden wel hoor, dat komt nog weleens voor. Voel me dan wel wat ziek maar ga toch vaak ook wel gewoon door. Zolang ik maar een beetje mijn ding blijf doen lukt het nog wel.
Bij griep komen de klachten snel/acuut opzetten (binnen 12 uur) en heb je echt koorts, spierpijn, koude rillingen, etc. Je kan er ook nog best even nasleep van hebben
Evalien86 schreef:Je zegt het zelf al.. 'geen toonbeeld van gezond'..
Als je nooit ziek bent en zeker nooit koorts (kan) maken dan werkt jouw immuunsysteem niet optimaal. Je lichaam laat dus dan vaak indringers toe welke normaal gesproken 'aangevallen' zouden moeten worden. Dat kan lange tijd goed gaan. Maar beter is het natuurlijk als je je gezondheid weer op peil krijgt.
Evalien86 schreef:Je zegt het zelf al.. 'geen toonbeeld van gezond'..
Als je nooit ziek bent en zeker nooit koorts (kan) maken dan werkt jouw immuunsysteem niet optimaal. Je lichaam laat dus dan vaak indringers toe welke normaal gesproken 'aangevallen' zouden moeten worden. Dat kan lange tijd goed gaan. Maar beter is het natuurlijk als je je gezondheid weer op peil krijgt.