haar paars verven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:06

Ik heb mijn haar ook helemaal paars laten kleuren een paar jaar terug, bij de kapper, durfde het niet zelf. Resultaat was keitof, maar...
Na 3 dagen werd het groengrijs en het heeft een tijd geduurd voor de kleur er weer helemaal uit was.

Biks2

Re: haar paars verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:14

Ik vind het wel goed gelukt! Staat je ook erg leuk :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:18

Ik vind het leuk staan!
Zo op de nieuwe foto lijkt het inderdaad een stuk donkerder!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:24

Ik vind het aantonen dat haar kleuren echt een kunst is. De kleur is heel anders dan je voorbeeld (wat er ook enorm gephotoshopt uitzag) en ik vind het niet egaal en droog ogen.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:41

Ik vind het je hartstikke leuk staan. Als je hem echt fel wil hebben moet je inderdaad wel bleken, maar ik vind hem zo ook al goed paars.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:46

Nessa hoe houd jij het om de week zelf bij?
Ik heb met elke haarkleur dat het na 2 weken vervaagd. Maar elke 4 weken volledig verven deed m’n haar ook niet goed.. dus ben benieuwd naar de juiste tip! En dan heb ik het hier over gewoon bruin of eens knalrood.

TS ik vind het voor thuis ‘even snel’ kleuren echt goed gelukt! Heel stoer dat je dit doet.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:49

absque_dubio schreef:
Nessa hoe houd jij het om de week zelf bij?
Ik heb met elke haarkleur dat het na 2 weken vervaagd. Maar elke 4 weken volledig verven deed m’n haar ook niet goed.. dus ben benieuwd naar de juiste tip! En dan heb ik het hier over gewoon bruin of eens knalrood.

TS ik vind het voor thuis ‘even snel’ kleuren echt goed gelukt! Heel stoer dat je dit doet.

Wat voor kleur verf je het overheen?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:51

Avalanche. Pakjes haarverf van de drogist. :+
Nu dus een jaar gestopt met m’n haar verven want ik werd er moedeloos van dat het zo snel vervaagt en bleekt.. mijn moeder heeft trouwens exact hetzelfde. In het verleden heb ik ook bij de kapper laten verven en dat was toen hetzelfde effect.
Wij hebben haar dat bij enig licht al natuurlijke highlights krijgt, tot vervelend aan toe.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:59

Ja maar wat is je natuurlijke haarkleur. Wat is de kleur waar je het overheen verft zeg maar.

Sowieso geen pakjes verf van de drogist gebruiken. Als je haar van nature blond is en je verft er kastanjebruin overheen bijvoorbeeld, moet je eerst je haar pigmenteren, anders wordt het dof en vaal. In dit geval heb je te maken met indirect pigment en dus moet je baseline al gekleurd zijn, want je legt de kleur eroverheen, zeg maar.

In geval van TS heb je te maken met direct pigment, en dus moet je baseline kleurloos zijn (daarom ook bleken naar wit) want de kleur is transparant, dus je ziet ieder kleurverschil en het resultaat wordt minder intens.

Wat over het algemeen beter werkt is een kleur, zoals deze: https://www.haarspullen.nl/nl/kis-kappe ... color.html

en een developer: https://www.haarspullen.nl/nl/kera-oxycream.html

en een kleurenkaart kopen.

Je kan dan een heel klein beetje kleurpigment mengen met je developer om je haar voor te kleuren, en dan de kleur mengen die je wilt en dat eroverheen. Dan krijg je wel een heel mooi resultaat.

Als je donker bent en je wilt naar rood toe, eerst bleken met bijvoorbeeld Blond Me van Schwartzkopf. Eerst de lengte voor 15 minuten, uitspoelen en dan je haarwortels voor 5 tot 10 minuten. Dan is je haar oranje en dat is een perfecte basis voor een kleur met veel rood.
Laatst bijgewerkt door Avalanche op 31-03-22 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 13:01

Ah, dan heb ik dankzij jou gevonden wat de reden is. :D
Misschien dan toch eens een bezoekje kapper om te laten pigmenteren..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 15:32

Ik verhuis je topic naar MWS, daar past het beter

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 19:47

Ik gebruik haarkleur van Kiss en doe een dot conditioner en een dot haarkleur en mengen en in mijn haar. En dat laat ik zo'n 5 minuten zitten. Lekkere kliederboel.

1x in de week behandel ik mijn haar met k18 leave in.